۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین پیش‌بینی برداشت ۳۲۰ هزار تن گندم در سال زراعی آینده
کد خبر: ۲۲۱۶۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲ ساعت: ۱۰:۱۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پیش‌بینی برداشت ۳۲۰ هزار تن گندم در سال زراعی آینده

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: پیش بینی می‌شود در سال زراعی آینده بیش از ۳۲۰ هزار تن گندم آبی و دیم از اراضی کشاورزی استان برداشت شود.

 پیش‌بینی برداشت ۳۲۰ هزار تن گندم در سال زراعی آینده
فرزاد خوش اخلاق، مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین اظهار کرد: با اتمام زمان کشت محصولات پاییزه، عملیات کشت پاییزه گندم آبی و دیم درسطح 141 هزار و 605 هکتار از اراضی کشاورزی استان به پایان رسید.

وی افزود: از این میزان سطح زیر کشت بیش از 48 هزار و 934 هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم آبی و 92 هزار و 671 هکتار به گندم دیم اختصاص دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: پیش بینی می‌شود در سال زراعی آینده بیش از 320 هزار تن گندم آبی و دیم از اراضی کشاورزی استان برداشت شود.

وی عنوان کرد: بر اساس برنامه اجرایی گندم استان و در راستای بحث اقتصاد مقاومتی سطوح زیر کشت گندم آبی 51 هزار و 400 هکتار و گندم دیم 83 هزار و 979 هکتار تعیین شده است.

این مسئول بیشترین سطوح کشت شده گندم آبی را در شهرستان آبیک با سطح زیر کشت 15 هزار هکتار و گندم دیم را در شهرستان آوج با 41 هزار و 300 هکتار ذکر کرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده تاکنون سطحی معادل 1500 هکتار گندم آبی و 16 هزار و 200 هکتار گندم دیم توسط کشاورزان استان بیمه شده است.

خوش اخلاق در پایان بیان کرد: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده با صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان در راستای ارائه خدمات بیشتر به کشاورزان و زارعین، مدت بیمه محصولات زراعی پاییزه تا 15 دی ماه سالجاری تمدید شده است.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان