۱۵/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۵ چهارشنبه

صبح قزوین تعدیل نیرو در بسیاری از شرکت‌ها امری طبیعی است/ کارگران اخراجی "کارخانه شیشه" در خط تولید جدید دوباره مشغول به کار می‌شوند
کد خبر: ۲۲۱۶۲۷ نویسنده: فریدون همتی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲ ساعت: ۹:۳۵ ↗ لینک کوتاه

استاندار در مصاحبه با صبح قزوین:

تعدیل نیرو در بسیاری از شرکت‌ها امری طبیعی است/ کارگران اخراجی "کارخانه شیشه" در خط تولید جدید دوباره مشغول به کار می‌شوند

استاندار قزوین بیان کرد: مدیریت کارخانه شیشه برای راه اندازی خط جدید تولید شرکت درخواست تسهیلات جدیدی از صندوق توسعه دارد، با راه اندازی خط تولید جدید مدیر کارخانه قول داده است که از نیروهای تعدیل شده استفاده کند.

تعدیل نیرو در بسیاری از شرکت‌ها امری طبیعی است/ کارگران اخراجی "کارخانه شیشه" در خط تولید جدید دوباره مشغول به کار می‌شوند
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ؛ کارخانه شیشه قزوین یک سالی است با معضلات زیادی روبرو شده و وجود معوقات کارگری و تعدیل نیرو از جمله مشکلات این شرکت است.
برای پیگیری مشکلات کارگری این کارخانه مصاحبه ای با استاندار قزوین داشتیم که در ادامه می‌خوانید.
فریدون همتی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، درباره وضعیت شرکت شیشه و تعدیل نیرو این کارخانه اظهار کرد: طبق گفته مسئولان کارخانه شیشه وضعیت تولید این شرکت شرایظ مناسبی ندارد و به صرفه اقتصادی نیست و هم اکنون مدیریت کارخانه شیشه برنامه جدیدی برای نوسازی این شرکت دارد.

وی در ادامه افزود: همچنین تنزل کیفیت و افزایش قیمت تمام شده تولید شیشه و نبود بازار خرید از معضلات بیان شده در این کارخانه است؛ بنابراین نبود بازار خرید عاملی برای کاهش تولید این شرکت شده است.

استاندار قزوین اذعان کرد: مدیریت کارخانه شیشه برای انجام طرح جدید خود در شرکت مشکلی با بانک ملی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های انجام شده طی این هفته یا هفته آینده جلسه‌ای با حضور مسئولان این شرکت و مدیران بانک ملی در تهران برگزار می‌شود تا مشکل موجود حل و فصل شود.

خانه شیشه تحت مدیریت بخش خصوصی است

این مسئول عنوان کرد: مدیریت این کارخانه برای راه اندازی خط جدید تولید شرکت درخواست تسهیلات جدیدی از صندوق توسعه دارد، با دریافت تسهیلات و راه اندازی خط تولید جدید مدیر کارخانه قول داده است که همین مجموعه نیروها را در این قسمت به کار بگیرد.

وی تصریح کرد: در نگاه کلان باید گفت که ماندگاری کارگر در یک کارخانه بستگی به تولید آن دارد از سوی دیگر بازار باید برای فروش تولیدات این کارخانه مهیا باشد؛ در غیر این صورت مدیریت شرکت توانایی حفظ کارگران خود را ندارد.

همتی با اشاره به اینکه کارخانه شیشه تحت مدیریت بخش خصوصی است، گفت: ما از مدیریت این شرکت درخواست کردیم که خط تولید را حفظ و سرپا نگاه دارد؛ البته مسئولان این کارخانه ادعا دارند که سرپابودن این شرکت صرفه اقتصادی نداشته و حتی توان تامین هزینه‌های خود را ندارد.

وی یادآور شد: در بسیاری از کارخانه‌ها تعدیل نیرو امری طبیعی است برای نمونه برخی از کارگران فصلی هستند مثل کارخانه رُب و قند که در فصل خاصی تولید دارند.

استاندار قزوین بیان کرد: کارخانه شیشه فضای بزرگی دارد و به واسطه قدیمی بودن تجهیزات و کوره و دستگاه‌های آن، دچار فرسودگی شده‌اند، در تلاش هستیم با مدیریت مناسب و حل مشکلات این شرکت کارگران دچار کمترین آسیب شوند.

وی در پاییان ابراز کرد: مسئولان شرکت شیشه به ما قول داده‌اند که با راه اندازی خط تولید جدید از همین نیروهای تعدیل شده استفاده کنند زیرا این کارگران باتجربه هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان