۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین فضای مجازی، عکس برگردان فرهنگ هر جامعه است
کد خبر: ۲۲۱۶۲۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۲ ساعت: ۸:۴۱ ↗ لینک کوتاه

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره):

فضای مجازی، عکس برگردان فرهنگ هر جامعه است

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه در ایران کار فرهنگی با اعتقادات ما بسیار نزدیک است گفت: فضای مجازی، عکس برگردان فرهنگ هر جامعه است از این رو تاثیر فرهنگ بر فضای مجازی بیشتر است و می‌تواند آن را هدایت کند.

فضای مجازی، عکس برگردان فرهنگ هر جامعه است
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، نشست تخصصی «دانشگاه، فرهنگ و فضای مجازی» با حضور علی خالقی عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) در تالار اجتماعات دانشکده فنی مهندسی این دانشگاه برگزار شد.

خالقی با اشاره به اینکه در ایران کار فرهنگی با اعتقادات ما بسیار نزدیک است، گفت: فضای مجازی، عکس برگردان فرهنگ هر جامعه است از این رو تاثیر فرهنگ بر فضای مجازی بیشتر است و می‌تواند آن را هدایت کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه در این نشست با بیان اینکه فرهنگ برگرفته شده از اعتقادات، ارزش‌ها، اخلاق و رفتارهای ناشی از آن است، اظهار داشت: در هر کشوری فرهنگی و رسوم خاص آن وجود دارد که اگر بدون بسترسازی لازم در کشور دیگری اجرا شود بی‌شک با برخورد منفی روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: اعتیاد، دوگانگی شخصیت، مشکلات خانوادگی، اختلال در روابط خانوادگی، کاهش راندمان تحصیلی، خشونت، نقض حریم خصوصی، مصرف گرایی و تهاجم فرهنگی از جمله آسیب‌هایی است که در فضای مجازی وجود دارد که باید آن را شناخت.

عضو هیئت علمی دانشگاه با تأکید بر اینکه استفاده از بستر رسانه در فضای مجازی فرامرزی است، تصریح کرد: فضای مجازی مرزهای جغرافیایی و سیاسی را در می‌نوردد و از این رو باید نسبت به آن دقت بیشتری صورت بگیرد.

این استاد دانشگاه تأکید کرد: مقابله با فضای مجازی با روش کلاسیک میسر نیست از این رو باید با توجه به شرایط کنونی و تغییرات موجود در جامعه به سراغ متد و روش‌های جدید رفت.

وی افزود: دهم اکنون جامعه جهانی تلاش دارد تا از ۲ بعد شبکه‌های مجازی و بازی برای ایجاد بستر مناسب جهت تببین اهداف، آموزش مهارت‌ها و آموزش‌های مختلف استفاده کند لذا ما نیز باید در این حوزه‌ها ورود پیدا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه در پایان با بیان اینکه یکی از بهترین عرصه‌های برای نهادینه ساختن و تبدیل به فرصت، فضای مجازی است، اضافه کرد: باید به این مقوله نگاهی متفاوت داشت تا با کاربردی کردن آن و استفاده از روش‌های خلاقانه جامعه را به بالندگی لازم هدایت کرد.
انتهای پیام/2002
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان