۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین وکلا مستلزم امنیت شغلی هستند/ تصویب لایحه جامع وکالت به نظام خدشه وارد می کند
کد خبر: ۲۲۱۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کانون وکلای استان مطرح کرد:

وکلا مستلزم امنیت شغلی هستند/ تصویب لایحه جامع وکالت به نظام خدشه وارد می کند

کلانتری گفت: بزرگترین چالش کانون وکلا لایحه جامع وکالت است که امید است نگرانی جامعه ۶۰ هزار نفری وکلای ایران رفع شود.

وکلا مستلزم امنیت شغلی هستند/ تصویب لایحه جامع وکالت به نظام خدشه وارد می کند
به گزارش صبح قزوین ، افشین کلانتری  رئیس کانون  وکلای دادگستری صبح  چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه استان به مناسبت هفته وکیل با توجه به فعالیت های این کانون  اظهار کرد: حق دفاع از حقوق شهروندی و اصول مسلم هر فرد ایرانی است و وکلا در این زمینه وظیفه  خطیری دارند.
وکلا مستلزم امنیت شغلی هستند وی افزود: در چالش هایی که با وضع قوانین در لایحه وکالت که مجدا به قوه قضائیه برگشت داده شده همه وکلا  را نگران  ساخته است زیرا  که هر چند در توجیه این موضوع رفع اشتباهات ادبی و انشایی اعلام شده اما متاسفانه لایحه ای که در دولت قبلی تصویب شد دگرگون شده که در صورت عدم اصلاح برخی موارد جای نگرانی باقی خواهد گذاشت.
کلانتری بیان کرد: نباید در قوانین وضع شده به گونه ای باشیم  که حق دفاع مسلم افراد با داشتن هر گرایش و سلیقه، مذهب، شغل و جنسیت ضایع شود زیرا در شرایط کنونی اگر وکیل زیر نظر دستگاه قضایی قرار بگیرد و تخلف  کند قوه قضاییه این موضوع را بررسی خواهد کرد.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان عنوان کرد: در حالی که قانون جامع وکالت رسمی دادگستری در دولت دهم در هیئت دولت تصویب و کار نهایی شده بود امروز این لایحه به دستگاه قضایی اعاده شده و اگر مواردی که تغییر یافته اصلاح نشود حق مردم ضایع می شود.
کلانتری گفت: رئیس جمهور یازدهم که فردی حقوقدان هستند منشور حقوق شهروندی را تصویب و به مرحله اجرا درآورده‌اند و  درخواست داریم که از مواضع وکلا دفاع خواهند کرد زیرا عدم حمایت  رئیس جمهوراز مواضع وکلا با قانون حقوق شهروندی مغایرت پیدا می کند.
تصویب  لایحه جامع وکالت به نظام خدشه وارد می کند/بزرگترین چالش کانون وکلا لایحه جامع وکالت است  کلانتری با اشاره به  این موضوع فوق پیشنهاد  کرد: بر اساس قوانین بین‌المللی وکلا باید مجمع مستقل داشته باشند و از شغل خود دفاع کنند بنابراین تصویب چنین لایحه‌ای به نظام خدشه وارد می کند.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان ابراز کرد:  بزرگترین چالش کانون وکلا لایحه جامع وکالت است که امیدواریم نگرانی جامعه ۶۰ هزار نفری وکلای ایران رفع شود.
انتظار می‌رود قوانینی که به قوانین بین‌المللی نزدیک‌تر است برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه شود زیرا منافع کشور، قوه قضائیه، وکلا و مردم در چنین قانونی آمده است.
رئیس کانون وکلای دادگستری استان گفت:  اتحادیه سراسری کانون وکلای کشور در جلسات متعددی محتوای این لایحه را بررسی کرده و همه اعضا  موافقند که این لایحه باید به طور کامل حذف شود و یا مورد اصلاح جدی قرار گیرد.
مشاوره رایگان به مناسبت هفته وکیل کلانتری با بیان اینکه فرا رسیدن هفته وکیل نزدیک است گفت:  به مناسبت هفته وکیل که از اول تا هفتم اسفند ماه تعیین شده مشاوره حقوقی رایگان توسط کانون وکلا در اختیار افرادی که مشکلات حقوقی دارند ارائه می شود.
وی  اضافه کرد:  حق الوکاله تا ۱۰۰ میلیون ریال حدود شش درصد، تا ۲۰۰ میلیون ریال حدود چهاردرصد است که ۶۰ درصد آن مربوط به مرحله بدوی و ۴۰ درصد تجدید نظر است که در صورت توافق وکیل با موکل این تعرفه اجرا نمی شود.
انتهای پیام/۷۰۰۷    

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان