۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشاورزی گشایش یافت
کد خبر: ۲۲۱۴۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۱ ساعت: ۹:۴۸ ↗ لینک کوتاه

در استان قزوین؛

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشاورزی گشایش یافت

به مناسبت هفته پژوهش ، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ،آموزشی وترویجی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان در سازمان جهاد کشاورزی قزوین کشایش یافت .

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشاورزی گشایش یافت
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی کشاورزی شب گذشته(سه شنبه) با حضور استاندار قزوین و مسئولان جهاد کشاورزی افتتاح شد.

دکتر مهرزاد محصص مستشاری رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در آئین افتتاحیه این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اظهار کرد: در این نمایشگاه دستاوردهای و فن آوری‌های یکساله تحقیقی و پژوهشی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: مجموعه طرح‌های تحقیقاتی، دستاوردها و فن آوری‌هایی که در این نمایشگاه گردآوری شده در کلیه زیر بخش‌های کشاورزی شامل؛ زراعی، باغی، علوم خاک، باغ، آب، علوم دامی و منابع طبیعی است.

محصص مستشاری تصریح کرد: همچنین شرکت‌های دانش بنیان مرکز رشد کشاورزی و منابع طبیعی حوزه کشاورزی نیز در این نمایشگاه در زمینه کشت بافت، تولید محصول سالم و فن آوری‌های آبیاری آخرین دستاوردهای خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

وی خاطر نشان کرد: در این نمایشگاه آخرین یافته‌های ترویجی تحقیقی، کتابچه‌های ترویجی و بروشورهای ترویجی ارائه شده به نمایش گذاشته شده است.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین گفت: در کارگروه پژوهش و فن آوری های استان، مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان عضویت رسمی دارد و در کلیه جلسات در زیر بخش‌های مختلف شرکت فعال داشته و طرح‌های تحقیقاتی متعددی را نیز ارائه کرده است.

مستشاری اضافه کرد : در هفته پژوهش سال جاری، نمایشگاه مرکز تحقیقات آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین در بین دانشگاه‌ها، واحدهای فن آور و مراکز پژوهشی استان توانست بعنوان « غرفه برتر » معرفی شود.

وی یاد آورشد: همچنین یکی از محققین عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز در بین محققین بعنوان « محقق برتر » شناخته شد.

این محقق از کلیه پژوهشگران دعوت کرد تا با شرکت در این نمایشگاه با آخرین دستاوردهای تحقیقی، آموزشی و ترویجی در زمینه های مختلف؛ جنگل و مرتع، گیاهپزشکی، علوم دامی، زراعی و باغی، آب و خاک و فنی مهندسی آشنا شوند.

گفتنی است؛ نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای پژوهشی و آموزشی مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی و شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد به مدت سه روز از 30 آذرماه و یکم و دوم دی ماه سال جاری در سازمان جهادکشاورزی استان قزوین در معرض بازدید علاقمندان قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان