۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین روستاهای بالای ۱۵خانوار دارای شبکه کابلی می‌شوند/ سبد اقتصادی قزوین باید به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد
کد خبر: ۲۲۱۳۵۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳۰ ساعت: ۱۵:۲۶ ↗ لینک کوتاه

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات:

روستاهای بالای ۱۵خانوار دارای شبکه کابلی می‌شوند/ سبد اقتصادی قزوین باید به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات عنوان کرد: قزوین ۱.۵ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و باید تا انتهای برنامه ششم توسعه سبد اقتصادی این استان به ۱۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یابد.

روستاهای بالای ۱۵خانوار دارای شبکه کابلی می‌شوند/ سبد اقتصادی قزوین باید به ۱۵۰۰ میلیارد تومان برسد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، جلسه کارگروه شورای اقتصادی مقاومتی ظهر امروز(سه شنبه) با حضور دکتر براری معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات، فریدون همتی استاندار قزوین و مدیران دستگاه‌های مختلف در سالن باغستان جهاد کشاورزی قزوین برگزار شد.

مرتضی براری معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات در این جلسه اظهار کرد: کاهش شتاب دیجیتالی کشور در اولویت وزارت و دولت قرار دارد؛ بنابراین اولین قانون که در این راستا در مجلس تصویب شد در حوزه آی‌.سی.تی بود.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های کشور باید برای کاهش شتاب دیجیتالی فراهم شود، افزود: پهنای باند استان قزوین در ابتدای دولت یازدهم 29.6 گیگابایت بود که هم اکنون به 120 گیگابایت رسیده که رشد 4 برابری را شاهد بودیم.

این مسئول با بیان اینکه پهنای باند باید عاملی برای خلق ثروت باشد، اذعان کرد: طبق گزارش‌های رسیده از 120 گیگابایت در استان قزوین فقط 14 گیگ مورد استفاده قرار گرفته و خلق ثروت به خوبی انجام نشده است.

وی ادامه داد: ابتدای دولت شبکه انتقال در استان تا به امروز 3.5 برابر شده و توسعه شبکه کابل برق نیز مورد نظر بوده و همزمان با کشورهای دنیا زیرساخت‌های نسل 4 در روستاها توسعه پیدا کرده است و تا پایان دولت همه روستاهای بالای 15 خانوار استان شبکه کابلی ایجاد می‌شود.

هم اکنون آی‌.سی.تی یکی از مزیت‌های استان قزوین است

معاون امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات با اشاره به اینکه توسعه نسل 3 همراه در 14 شهر استان قزوین ایجاد شده است، ابراز کرد: تا پایان دولت در تمام 24 شهر نسل 3 راه اندازی می‌شود.

وی اضافه کرد: تا به امروز در 5 شهر کشور نسل 4 شبکه ارتباطی راه اندازی شده و تا پایان دولت اکثر شهرها از این امتیاز بهره مند می‌شوند؛ نسل 4 ثابت در سه شهرستان قزوین، البزر و تاکستان همزمان با دنیا توسعه یافته است.

این مسئول گفت: طی یک سال گذشته 466 سایت تلفن همراه در ساتان قزوین توسعه یافته است و بیش از 130 میلیارد تومان توسط بخش دولتی و خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها سرمایه گذاری شده و تا پایان دولت بیش از 100 میلیارد تومان هزینه می‌شود.

وی تصریح کرد: استان قزوین در حوزه‌های کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی و صنعت دارای برجستگی‌های زیادی است و از لحاظ آثار تاریخی رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است بنابراین از این مزیت‌های باید خلق ثروت استفاده کرد.

براری با بیان اینکه هم اکنون آی‌.سی.تی یکی از مزیت‌های استان قزوین است، عنوان کرد: زمانی می‌توانیم آی‌.سی.تی را مزیت بدانیم که زیرساخت‌ها و نیروی انسانی خوبی داشته باشیم، اقتصاد امروز ما اقتصاد نیروی انسانی است.

وی افزود: هرجا نیروی انسانی و دانشگاه و مدیر خلاق داشته باشیم مهمترین ثروت را خواهیم داشت، آی‌.سی.تی می‌تواند یک سبد درآمدی برای استان قزوین خلق کند در این صورت حوزه اشتغال نیز رونق می‌یابد.

این مسئول عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه برنامه ریزی شده که در پایان این برنامه سهم اقتصادی ایران به 100 هزار میلیارد تومان برسد، قزوین 1.5 درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده و باید تا انتهای برنامه ششم توسعه سبد اقتصادی این استان به 1500 میلیارد تومان افزایش یابد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان