۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین ۳ هزار فقره تسهیلات به مددجویان امداد و بهزیستی پرداخت شد
کد خبر: ۲۲۱۲۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۳۰ ساعت: ۹:۱۹ ↗ لینک کوتاه

مدیر شعب بانک مسکن استان قزوین:

۳ هزار فقره تسهیلات به مددجویان امداد و بهزیستی پرداخت شد

مدیر امور شعب بانک مسکن استان قزوین گفت: حدود ۳ هزار فقره تسهیلات به مددجویان امداد و بهزیستی اعطاء کرده‌ایم ولی گسترش این همکاری‌ها مستلزم انعقاد تفاهم نامه‌ای بین امداد و بانک است تا بتوانیم در بحث اشتغال نیز رونقی پایدار ایجاد کنیم.

۳ هزار فقره تسهیلات به مددجویان امداد و بهزیستی پرداخت شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سید اصغر حسینی، مدیر امور شعب بانک مسکن استان قزوین روز گذشته(دوشنبه) در دیدار با مدیرکل کمیته امداد استان قزوین اظهار کرد: اهداف ما در بانک مسکن و کمیته امداد یکی است اگرچه بانک مسکن یک سازمان انتفاعی است ولی با افراد سروکار داریم که از دهک های پائین جامعه هستند.

وی ادامه داد: تلاش کمیته امداد و بانک مسکن بر این است که افراد فاقد مسکن را خانه دار کنیم که چنین رویکردی حمایتی است و در این میان تنها تفاوت هدف انتفاع در بانک مسکن و تلاش غیرانتفاعی در کمیته امداد است.

مدیر امور شعب بانک مسکن استان قزوین اضافه کرد: حدود سه هزار فقره تسهیلات به مددجویان امداد و بهزیستی اعطاء کرده‌ایم ولی گسترش این همکاری ها مستلزم انعقاد تفاهم نامه‌ای بین امداد و بانک است تا بتوانیم در بحث اشتغال نیز رونقی پایدار ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اقدامات امداد عنوان کرد: کمیته امداد طرح‌های مختلف را در عرصه خدمت به محرومان اجرا می‌کند به طوری که در اقصی نقاط استان شاهد خدمات امدادگران این نهاد خدمتگزار هستیم.

در ادامه مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: فشار روی دهک‌های پائینی جامعه با توجه به وضعیت تورمی زیاد است یک بخشی از مراجعان ما علی‌رغم اینکه شاغل هستند به دلایل همچون بیماری‌های صعب العلاج با تنگناهایی در زندگی روبرو هستند.

وحید میرزایی بافتی خاطرنشان کرد: اگر دولت و اقشار مختلف مردم وارد عمل نشوند مشکلات بیشتر می‌شود بنابراین لازم است برنامه‌های حمایتی با قدرت و جدیت استمرار یابد.

وی تأکید کرد: حمایت‌های امداد تنها در حوزه معیشت نیست بلکه ارائه آموزش و بسته‌های حمایتی در حوزه اشتغال زایی موجب شده تا امداد نسبت به سایر دستگاه‌ها توفیق بیشتری داشته باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به سیاست پرداخت تسهیلات خرد و خانگی اظهار کرد: ایجاد مشاغل خرد و خانگی سیاستی است که در پی آن استقلال معیشتی حاصل می‌شود بنابراین برای اجرای این سیسات نیازمند همکاری بانک‌ها هستیم.

وی ادامه داد: تلاش برای انجام تمام تعهدات معوق در دوره‌ای کوتاه مدت را در برنامه کاری خود داریم تا بتوانیم در مدت زمان باقی مانده از سال جاری عرصه خدمت به محرومان را بیش از پیش تقویت کرده و جلو ببریم.

میرزایی اعلام کرد: تلاش امداد بر این محور استوار است که خدمات خود در ابعاد مختلف بر بستر کمک‌های مردمی استوار کند به طوری که محور اصلی کار رسیدگی به نیازمندان به دست مردم باشد که یکی از راهکارهای اصلی رسیدن به این هدف، ایجاد و گسترش مراکز نیکوکاری است.

وی تصریح کرد: امروز مددجویان باید در دو بخش درمان و مسکن به طور جدی حمایت شوند تا هزینه‌های درمانی و مسکن، درآمدهای آنها را کاهش ندهد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: استان قزوین در حال حاضر44 هزار و 700 نفر معیشت بگیر دارد که با احتساب خانواده‌های چند خدمتی 90 هزار نفر را شامل می‌شود که 10 درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرد.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان