۰۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۲۸ سه شنبه

صبح قزوین به اندازه تمام عمر شهر قم بیمارستان تحویل دادیم/ تکمیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان قمی
کد خبر: ۲۲۱۱۶۹ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

به اندازه تمام عمر شهر قم بیمارستان تحویل دادیم/ تکمیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان قمی

وزیر بهداشت گفت: تا پایان سال با کمک شهرداری و خیرین بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی امیرالمومنین احداث می‌شود.

به اندازه تمام عمر شهر قم بیمارستان تحویل دادیم/ تکمیل پرونده الکترونیک سلامت شهروندان قمی
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ حسن هاشمی وزیر بهداشت در مراسم افتتاح بیمارستان 350 تختخوابی فرقانی صبح امروز با اشاره به اینکه شروع انقلاب اسلامی از شهر قم است، اظهار داشت: برخلاف تصور برخی از مردم، متاسفانه پس از انقلاب در قم هیچ بیمارستانی ساخته نشد و آنچه هم اکنون تحت عنوان بیمارستان و مراکز درمانی داریم همه از برکات روحانیون معظم و مراجع تقلید است که همه مومنان را تشویق به ساخت بیمارستان کرده اند. 
 
وی با بیان اینکه بیمارستان‌های کامکار و نکویی از میراث حضرت آیت الله بروجردی است، اظهار کرد: در شهر قم به ازای هر هزار نفر کمتر از یک تخت بیمارستانی داریم که اکثر آنها فرسوده است و نیاز به جایگزینی دارد که خوشبختانه یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور افتتاح شد. 
  
وی ادامه داد: دولت به شایستگی نتوانسته انجام وظیفه کند و یکی از مشکلات موجود بدهی بیمه‌ها است. 
 
هاشمی تاکید کرد: با کمک خیرین در این دولت به اندازه تمام عمر شهر قم بیمارستان تحویل دادیم و من امیدوارم با همین سرعت به مسائل حوزه سلامت بیشتر توجه شود. 
 
وی با بیان اینکه ظرف موجود 5 سال آینده نباید مشکلی در حوزه بهداشت و درمان شهر قم موجود باشد، تصریح کرد: مردم باید مراقب خود باشند تا بیمار نشوند زیرا که مجهز کردن بیمارستان تنها راه حل موجود نیست و برای اولین بار به ازای هر سه هزار نفر یک مراقب سلامت در استان قم فعالیت می‌کند و به زودی پرونده الکترونیکی سلامت‌شان تکمیل می‌شود. 
 
وی ادامه داد: من از مراجع و خیرین تشکر می‌کنم و امیدوارم دعای خیر روحانی معظم بدرقه راه ما باشد و بهترین راه این است انسان در زمان حیاتش از خود و مالش در جهت سلامت و درمان مردم و کشورش بگذرد. 
 
هاشمی بیان کرد: در تامین زمین، شهرداری می‌تواند نقش موثری را برای ما ایجاد کند البته این موضوع بر مذاق این افراد خوش نیامده و من امیدوارم این شهر که نماد اسلام و تشیع است مسئولان اش کمک بزرگی به ما در جهت بیمارستان و تامین بکنند. 
 
وی تاکید کرد: شهر قم به دلیل نزدیکی به شهر تهران باید بسیار مورد توجه قرار بگیرد و مسئولان این شهر باید مومنان را تشویق به سرمایه در بخش حوزه سلامت بکنند. 
 
وزیر بهداشت اظهار داشت: باید مسئولان در جهت تامین زمین و رفع مالیات همکاری های خوبی با وزارت بهداشت داشته باشند و من از شورای شهر درخواست دارم تا در جهت تاسیس بیمارستان جمکران ما را تنها نگذارند. 
 
وی تصریح کرد: من امیدوارم بیمارستان امیرالمومنین که بیمارستان ماندگار حضرت آیت الله خوانساری هستند با 220 تخت خواب تا آخر امسال به بهره برداری برسد و در کمترین زمان تجهیزات پزشکی کامل شود. 
 
هاشمی افزود: قرار است ما 50 درصد تجهیزات تامین و مابقی را در آینده نزدیک ایجاد کنیم زیرا ساخت بیمارستان برکات زیادی در پی دارد. 
 
انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان