۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین نیاز استان قم به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی/ بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به وزارت بهداشت
کد خبر: ۲۲۱۱۳۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۹ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

نیاز استان قم به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی/ بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به وزارت بهداشت

وزیر بهداشت گفت: اکنون استان قم به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی نیاز دارد و متاسفانه بیمه‌ها به وزارت بهداشت بدهی ۱۱ هزار میلیاردی دارند.

نیاز استان قم به ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی/ بدهی ۱۱ هزار میلیارد تومانی بیمه‌ها به وزارت بهداشت
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ صبح امروز حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در مدرسه امام سجاد (ع) با اشاره به نیازمندی کشور به 2 هزار و 500 تخت بیمارستانی اظهار داشت: امروز در کل کشور 1200 تخت بیمارستانی موجود است که با افتتاح بیمارستان 350 تختخوابی فرقان این کمبود تا اندازه‌ای رفع می‌شود و این بیمارستان جدا از 800 تخت بیمارستانی است که انشاا... با کمک خیرین این کمبود تخت برطرف شود. 
 
وی بیان کرد: قرار است در جمکران یک بیمارستان مخصوص بانوان تاسیس شود و این مرکز درمانی جدا از مرکز درمانی هزار تخت خوابی در پردیسان است. 
 
وزیر بهداشت ادامه داد: این دو بیمارستان بودجه‌اش به کمک دولت و خیرین تامین شده است و این خدمتی برای مردم است که من امیدوارم این مسیر ادامه پیدا کند. 
 
هاشمی تصریح کرد: بر اساس گزارش‌های اعلام شده به اعضای هر 3 هزار نفر در استان قم یک نفر کار مراقبت سلامت افراد را بر عهده دارند و پیشگیری از بیماری یکی از اهداف وزارت بهداشت است. 
 
وی اظهار داشت: تجهیزات بسیاری از بیمارستان‌ها نوسازی شده است و پرداخت‌های پزشکان و کارکنان همگی بر اساس یک جدول خاصی قیمت شده و من امیدوارم که این خدمت در کل کشور ادامه پیدا کند. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه مقام معظم رهبری همچنین از حوزه سلامت حمایت می‌فرمایند، افزود: معمولا اقتصادیون با بخش‌های مثل سلامت که هزینه بر است مشکل دارند و این قضیه یکی از مسائل مهم وزارت بهداشت با مردان اقتصادی دولت‌ها است. 
 
وی تاکید کرد: از طریق پرداخت‌ها یارانه‌ها  طرح تحول نظام سلامت ایجاد شد و در آن هزینه‌های پرداختی مردم بسیار کاهش یافت. 
 
هاشمی با بیان اینکه امام بزرگوار ما تلاش ویژه برای حفظ وحدت حوزه و دانشگاه‌ داشتند، تاکید کرد: از برکات وحدت بین حوزه و دانشگاه سرعت بخشیدن انقلاب اسلامی است و امام بزرگوارمان همیشه سعی کردند با حفظ وحدت حوزه دانشگاه رابطه ملت و دولت را عمیق بکنند زیرا که دولت از ملت پیدا می‌شود. 
 
وی اظهار کرد: رمز پیروزی و موفقیت ما در مساله وحدت است اما بعضی از افراد سعی دارند آن را کم رنگ کنند و در رفتارهای که در فضای مجازی در آستانه انتخابات انجام می‌دهند که متاسفانه بعضی از آنها در اختیار نهادهای ارزشی است و ایم مساله می‌تواند باعث بروز مشکلاتی در این مساله شود. 
 
وزیر بهداشت با بیان اینکه مجلس به وزرا رای می‌دهد و در زمان لازم می‌تواند آنها را خلع کند و دولت کاملا مسئول است، افزود: بعضی افراد با شخص بنده و یا دولت مخالف هستند، اما با انجام کارهای وزارت بهداشت را دچار مشکل کرده و جامعه را از برکات محروم می‌کنند. 
 
وی گفت: بعضی از افراد با کارهای اصل نظام خدمت را زیر سوال می‌برند و من امیدوارم آنها در رفتارشان تغییر روش بدهند. 
 
هاشمی تصریح کرد: بیمه‌ها 11 هزار میلیارد تومان به ما بدهی دارند و ما به همین میزان افراد به ما طلب کار هستند و در این راستا باید بگویم در شهر مرزی سراوان 18 نفر متخصص در حال فعالیت هستند که متاسفانه از آذر ماه پارسال پولشان را پرداخت نکرده‌اند و این در حالی است که در فضای مجازی علیه پزشک برخوردی و حرف‌های بی اساسی می‌زنند. 

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان