۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ماهانه بیش از ۷هزار قطعه لاشه مرغ غیرقابل مصرف امحا می‌شود
کد خبر: ۲۲۱۰۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۹ ساعت: ۸:۳۰ ↗ لینک کوتاه

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین:

ماهانه بیش از ۷هزار قطعه لاشه مرغ غیرقابل مصرف امحا می‌شود

رئیس دامپزشکی شهرستان قزوین عنوان کرد: هر ماه بیش از ۶۰۰ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه های شهرستان قزوین تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان قزوین کشتار و پس از تایید سلامت به چرخه مصرف وارد می شود.

ماهانه بیش از ۷هزار قطعه لاشه مرغ غیرقابل مصرف امحا می‌شود
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، دکتر عیسی غیاث یزدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: هر ماه بیش از ۶۰۰ هزار قطعه مرغ در کشتارگاه‌های شهرستان قزوین تحت نظارت اداره دامپزشکی شهرستان قزوین کشتار و پس از تایید سلامت به چرخه مصرف وارد می‌شود.

وی در ادامه بیان کرد: بیشترین حجم کشتار طیور در سطح استان در ۲ کشتارگاه واقع در شهرستان قزوین صورت می‌پذیرد که علاوه بر تامین گوشت مرغ مورد نیاز داخل استان نیاز استان‏های همجوار را نیز مرتفع می‌کند.

این مسئول با اشاره به نظارت‌های دامپزشکی شهرستان قزوین بر این کشتارگاه‌ها افزود: از این میزان کشتار به صورت میانگین هر ماه بیش از ۷هزار قطعه لاشه مرغ به دلیل وجود بیماری توسط کارشناسان بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه ضبط و از چرخه مصرف خارج می شود.

وی با اشاره به انجام نمونه برداری‌های تصادفی و ادواری از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی افزود: بر اساس آخرین نتایج اعلام شده از طرف آزمایشگاه مرجع کنترل کیفی مواد غذایی استان، لاشه مرغ‌های تولید شده در کشتارگاه‌های این شهرستان از نظر میزان آلودگی میکروبی در حد استاندارد است.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان