۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین بُتُن اسفنجی دستاورد نوین دیگری از دانشگاه آزاد
کد خبر: ۲۲۱۰۶۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۹ ساعت: ۸:۲۰ ↗ لینک کوتاه

به همت دانشجوی مخترع قزوینی ساخته شد؛

بُتُن اسفنجی دستاورد نوین دیگری از دانشگاه آزاد

دانشجوی عمران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در معرفی دستاورد نوین دانشگاهی به نام بتن اسفنجی (بتن متخلخل) گفت: هنگام بارندگی، آب از این سنگ فرش ها عبور کرده و به مخزنی که برای آن طراحی شده است انتقال داده می‌شود.

بُتُن اسفنجی دستاورد نوین دیگری از دانشگاه آزاد
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، پدرام محمد قاسمی دانشجوی عمران دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در معرفی دستاورد نوین دانشگاهی به نام بتن اسفنجی (بتن متخلخل) گفت: این محصول عبور دهنده آب سدها و معابر شهر است که هنگام بارندگی، آب از این سنگ فرش‌ها عبور کرده و به مخزنی که برای آن طراحی شده است انتقال داده می‌شود.

وی افزود: این طرح در سطح شهرهایی که هنگام بارندگی دچار آب گرفتگی و سیل می‌شوند کاربرد فروانی دارد و استفاده از این دستاورد دانشگاهی باعث شده تا کمتر شاهد سیل و آب گرفتگی معابر باشیم.

این مخترع جوان با اشاره به این که این بتن تخلخلی باعث می‌شود تا آب هدر نرفته و ذخیره شود، گفت: در شهرهای کم بارش و حتی شهرهای شمالی کشور که بارندگی زیاد است، استفاده از این بتن سبب می‌شود تا کم آبی جبران شده و مانع هدررفت آب شود؛ زیرا آب جمع آوری حاصل بارش در یک منبع هدایت شده و دوباره قابل استفاده است.

قاسمی بیان کرد: این طرح برای نخستین بار در مسابقات انجمن بتن آمریکا در سال ۹۴ مقام دوم را کسب کرد؛ برای پیشرفت در چنین طرح‌هایی نیازمند سرمایه گذاری و حمایت هستیم.

وی ادامه داد: البته طرح بتن تخلخلی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین مورد حمایت قرار گرفته، اما نیاز است تا شهرداری‌ها و ارگان‌های دیگر این طرح را به مرحله اجرا در آورند.

این دانشجو تصریح کرد: با اجرایی شدن طرح بتن تخلخلی تا حدودی مشکلات و معضلات مربوط به کم آبی کشور حل خواهد شد، زیرا آب به دست آمده حاصل از بارندگی، برای آبیاری زمین‌های کشاورزی و فضای سبز شهرها قابل استفاده خواهد بود.
انتهای پیام/2002
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان