۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین «شیخ الوزرا»، «آرش کمانگیر» و اینک رونمایی از «مختار» کابینه روحانی!
کد خبر: ۲۲۰۹۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۱۶:۳۷ ↗ لینک کوتاه

وزیری که سردار حرم، قلم و علم را تاب نیاورد اما از لقب اعطایی معاونش استقبال کرد!

«شیخ الوزرا»، «آرش کمانگیر» و اینک رونمایی از «مختار» کابینه روحانی!

روحیه تعریف از خود در دولت روحانی به جایی رسیده که این بار وزیر بهداشت از اعطای لقب «مختار» به خود استقبال کرده است!

«شیخ الوزرا»، «آرش کمانگیر» و اینک رونمایی از «مختار» کابینه روحانی!
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،روحیه تعریف از خود در دولت روحانی به جایی رسیده که این بار وزیر بهداشت از اعطای لقب «مختار» به خود استقبال کرده است!

 شخص حسن روحانی رییس جمهور در سه سال و نیم گذشته مدام از موفقیت هایی دم زده که از نگاه مردم وجود خارجی نداشتند و قابل لمس نبودند. روحانی حتی در اولین گزارش خود که تنها 50 روز بعد از ورود او به پاستور ارائه شد، مدعی شده بود که دولت او در همین مدت به اندازه 500 روز کار کرده است.

این ادعاها سپس در ماه های بعد نیز به انحای گوناگون از زبان عضای کابینه تکرار شد و هریک به نوعی مدعی کار بزرگی شده بودند که در هیچ دوره ای پیش از آنها نمونه نداشت. با این حال، فارغ از این ادعاها، اعطای القاب مختلف به اعضای کابینه را چه بسا بتوان ویژگی اختصاصی این دولت دانست و یا دست کم نمودهای آن در دولت روحانی را راحت تر پیدا کرد.

یکی – وزیر اقتصاد - به آقای ضدتورم معروف است اما در دوران کاری او تورم به قیمت رکورد سنگین بر صنایع کشور کنترل شده؛ البته بسیاری از مردم همین کنترل تورم را نیز حس نکرده اند و چه بسا آمارها در حوزه های مختلف متفاوت باشند.

دیگری – وزیر صنعت – به پدر صنعت معروف است؛ شاید بهرتین پاسخ را به این لقب، یکی از نمایندگان در مجلس پیشین داده باشد که در اعتراض به وضع صنعت کشور، از رکود گرفته تا عضویت وزیر در هیات مدیره ده ها شرکت، و نیز خائن نامیدن شرکت کنندگان در کمپین ملی نخریدن خوردوی صفر، گفته بود " شما پدر صنعت و پدر مردم را در آورده اید!"

یکی دیگر از وزرا از همان ابتدا با لقب شیخ الوزرایی خود به وزارت نفت رفت اما آنچه از عملکردش باقی مانده صرفا افزایش صادرات نفت خام و وابستگی بیشتر به این ماده بوده و باز کردن مجدد پای خارجی های مردودشده به صنعت نفت کشور.

ظریف اما رکورددار دریافت القاب مختلف در دولت است. پس از امضای توافق هسته ای میان ایران و 5+1، شخصیت های مختلف اصلاح طلب و نیز شبکه های اجتماعی متاثر از شرایط و جو آن روزها، هریک او را به لقبی مفتخر می کردند! ماجرا زمانی عجیب تر می شو که بدانیم، پیش از همه این اتفاقات، ظریف به صورت رسمی هم یک لقب گرفته بود! او در نهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت در سال 92، پس از یک تقدیر ویژه لقب " قهرمان دیپلماسی ایران" را دریافت کرد.

اما شاید افراطی ترین و احساسی ترین لقب را رضا رشیدپور مجری برنامه های انتخاباتی روحانی به ظریف داده باشد که او را "آرش کمانگیر" نامید!

اکنون، و در روزهایی که وزیر بهداشت به دلیل حمله خود به صداوسیما مورد توجه حامیان دولت قرار گرفته، خود او از اعطای لقب "مختار" ابراز رضایت و استقبال کرد؛ لقبی که معاون هاشمی به او اعطا کرده بود!

وزیر بهداشت گفت: "دکتر سیاری بنده را به مختار تشبیه کردند که در انتها همه یارانش او را تنها گذاشتند و در قلعه‌ای تنها با یکی از یارانش جنگید تا از پای درآمد. بنده ترجیح می‌دهم وارد حاشیه نشوم اما باید به صورت خلاصه بگویم بله درست است، متاسفانه مشکل ما از خودمان است و در یک کلام باید بگویم کرم درخت از خود درخت است. کسانی که در قبل با ما بودند و به دلیل کارنامه غیر قبولی که از خود ارائه دادند، از ما جدا شدند و مدام انتقاد می‌کنند."

استقبال ویزیر پرسروصدای این روزهای کابینه در حالی است که وی پیشتر با تمسخر القابی مانند سردار حرم، قلم و علم، به منتقدان حمله کرده بود اما ظاهرا این القاب برای خودی ها حتی اگر از سوی معاون وزیر و نه مردم اعطا شده باشد، عاری از اشکال است!




انتهای پیام/1404

منبع: صراط

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان