۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم/ راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی تحقق یافت
کد خبر: ۲۲۰۹۲۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم/ راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی تحقق یافت

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدام ۱۰ گانه این وزارتخانه طی ۳ سال گذشته، از راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی در چند روز آینده خبر داد.

ایجاد ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم/ راه اندازی ۱۵ اورژانس روانپزشکی تحقق یافت
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در سومین کنگره تخصصی ساخت بیمارستان و مدیریت منابع و تجهیزات که در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، با اشاره به ۱۰ اقدام اساسی این وزارتخانه طی سه سال اخیر اظهار داشت: ظرف چند روز آینده اورژانس روانپزشکی راه اندازی می شود و 2 بخش بسیار اساسی که شاید پیش از این کمتر بیمارستانی در نظام سلامت به دلایلی نسبت به آن توجه کرده، بخشهای سوختگی و روانپزشکی است که به همین منظور طی چند روز آینده ۱۵ مورد اورژانس روانپزشکی در کشور راه اندازی می شود.

وی تاکید کرد: با اهتمام وزارت بهداشت، برای ارتقای بخش های روانپزشکی در مراکز درمانی، تخت های موجود بستری تغییر کاربری یافتند که در این راستا نیز هزار تخت روانپزشکی به تختهای موجود اضافه شدند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات جدی برای ارتقای خدمات دهی در بخش های سوختگی، گفت: تاکنون 180 تخت I.C.U سوختگی در کشور و در کنار آن نیز 9 بخش مسمویت جدید راه اندازی شد، اما علاوه بر اقدامات اخیر، 120 اورژانس جدید در مراکز تروماهای کشور در دست ساخت قرار گرفته که خدمات رسانی سرپایی نیز به عنوان پنجمین برنامه کلیدی وزارت بهداشت در حال تکمیل است. 

راه اندازی 2 هزار و 400 تخت مراقبت های ویژه تا پایان امسال 
وی تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات اساسی وزارت بهداشت، توجه ویژه به ساماندهی بخش های مراقبت های ویژه و حل مشکل کمبود تخت در آنها است که به همین منظور 2 هزار و 400 تخت جدید تا پایان امسال به این بخش ها اختصاص می یابد، این درحالی است که سال گذشته یک هزار و 700 تخت مراقبت ویژه راه اندازی شد. 

معاون درمان وزارت بهداشت با اشاره به ساخت پلی کلینیک های‌ تخصصی به عنوان هفتمین عملکرد این وزارتخانه، بیان کرد: علاوه بر 700 کلینیک فعال، 2 هزار و 500 کلینیک تخصصی جدید نیز در دست ساخت است. 

وی با اشاره به راه اندازی ۱۷ مرکز جدید درمان ناباروری با تمرکز بر مناطق محروم به ویژه در ۶ استان فاقد مرکز و توسعه و تجهیز ۲۴ مرکز درمان ناباروری موجود، اظهارداشت: ساخت و گسترش ۱۲۰ بخش اورژانس در بیمارستان های تروما و اصلی کشور و نوسازی بخش اورژانس در سایر بیمارستان ها، از جمله اقدامات وزارت بهداشت در نوسازی بیمارستان های دولتی بوده است.

در حال تکمیل/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان