۱۷/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۷ جمعه

صبح قزوین حفظ مخاطبان صداوسیما مسئولیت شرعی و قانونی همه ماست
کد خبر: ۲۲۰۹۰۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۱۲:۵۱ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

حفظ مخاطبان صداوسیما مسئولیت شرعی و قانونی همه ماست

استاندار قزوین عنوان کرد: رسانه ملی سرمایه انقلاب است و با تضعیف آن مخاطبان خود را از دست خواهیم داد و اگر نتوانیم مخاطبان خود را در رسانه ملی حفظ و پاسداری کنیم مسئولیت شرعی و قانونی برای ما دارد؛ زیرا اعتبار صدا و سیما وابسته به اعتماد مردم است.

 حفظ مخاطبان صداوسیما مسئولیت شرعی و قانونی همه ماست
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین پیش ازظهر امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح سایت خبرگزاری صدا و سیمای مرکز قزوین در سالن اجتماعات شبکه استانی قزوین اظهار کرد: شرایط امروز با گذشته فرق کرده و پیشرفت‌هایی که در حوزه تکنولوژی روی داده، فضا را متفاوت کرده است.

وی در ادامه افزود: در گذشته رسانه‌های تاثیرگذار به صورت انحصاری عمل می‌کردند و مخاطبان زیادی داشتند؛ اما امروز فضا به سمت عملکرد رقابتی پیش رفته است.

این مسئول ادامه داد: روح اصلی کار در رسانه صحت، دقت و صداقت و سرعت است و رسانه ای که بر مبنای ارزش‌های اسلامی کار می‌کند باید این موارد را سرلوحه کار خود قرار دهد.

وی ابراز کرد: در فضای امروز جهان هدایتگری رسانه از ارزش والایی برخوردار است و باید نیازهای واقعی مورد هدف قرار بگیرد و تحلیل‌های دقیق نسبت به پیرامون خود داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه خبرگزاری صدا و سیما دو فعالیت درون سازمانی و برون سازمانی دارد که هرکدام در جایگاهش حایز است، اذعان کرد: مسئولان صدا و سیما باید تلاش کنند با استفاده از ابزار صحت، دقت، صداقت و سرعت صدا و سیما را به عنوان رسانه مرجع به مخاطبان خود معرفی کنند.

وی تصریح کرد: رسانه ملی سرمایه انقلاب است و با تضعیف آن مخاطبان خود را از دست خواهیم داد و اگر نتوانیم مخاطبان خود را در رسانه ملی حفظ و پاسداری کنیم مسئولیت شرعی و قانونی برای ما دارد؛ زیرا اعتبار صدا و سیما وابسته به اعتماد مردم است.

خبرگزاری صداو سیما باید مرجعیت رسانه‌های کشور قرار بگیرد
استاندار قزوین یادآور شد: وظیفه مسئولان صدا و سیما در ابتدا باید جلب اعتماد و رضایت مردم باشد، اعتماد اول و اخر مردم در کشور بابد رسانه ملی قرار بگیرد و براساس اطلاعاتی که صدا و سیما در اختیار آنها قرار می‌دهد قضاوت‌هایشان شکل بگیرد.

وی اضافه کرد: ایران اسلامی دارای ظرفیت فکری و اعتقادی بالایی است و در این میان نقش و رسالت رسانه بسیار مهم خواهد بود.

این مسئول تاکید کرد: رسانه ملی باید علاوه بر جذب مخاطب در داخل کشور به فکر اعتمادسازی در بین مخاطبان علاقه مند به جمهوری اسلامی باشد؛ امروز بنگاه‌های خبرپراکنی با پخش دروغ‌های خود علیه کشورمان جوسازی می‌کنند که در این میان نقش رسانه ملی قابل توجه است.

وی عنوان کرد: خبرگزاری صداو سیما که امروز اولین سالگرد افتتاح آن است باید در کنار رسانه ملی تامین کننده اخبار باشند و نقش مرجعیت را برای دیگر رسانه‌ها و مطبوعات بازی کند و نقش خبرگزاری صدا و سیما باید مکمل رسانه ملی باشد.

همتی گفت: خبرگزاری صدا و سیما در کشور و مراکز استان‌ها باید به گونه ای عمل کند که در کنار صحت و صداقت اخبار، سرعت انتشار خبر هم مورد توجه قرار بگیرد.

وی در پایان ابراز کرد: البته خبرگراری صداو سیما باید به جایگاهی برسد که هیچ کدام از اخبارش تکذیب نشود زیرا اهداف و آرمان‌های خبرگزاری صداو سیما متفاوت از خبرگزاری ‌های بزرگ جهان است که به دروغ پراکنی مشغول هستند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان