۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین فروش آزادانه آبزیان حرام گوشت در کف خیابان+ عکس
کد خبر: ۲۲۰۸۶۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۱۰:۳۷ ↗ لینک کوتاه

در عدم نظارت دستگاه ها صورت می گیرد؛

فروش آزادانه آبزیان حرام گوشت در کف خیابان+ عکس

در مناطق جنوب ایران الاخصوص شهرستان گناوه به دلیل عدم نظارت و برخورد دستگاه های مربوطه، فروش خرچنگ بدون محدودیت و به طور آزادانه هم چنان ادامه دارد.

فروش آزادانه آبزیان حرام گوشت در کف خیابان+ عکس
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین  ، دست فروشی شغلی است که عده ای برای امرار معاش و کسب روزی حلال خود انتخاب کرده اند و روزگار می گذرانند اما در بین دست فروشان و فروشندگانی که با رعایت قانون درامد حلال بدست می اورند، عده ای نیز با فروش مواد غذایی حرام درآمد کسب می کنند.

از نظر احکام شرعی اسلام خرید و فروش حیوانات دریایی بدون فلس (پولک) برای مسلمانان حرام است. خرچنگ یک جاندار دریایی بدون فلس (پولک) است، به همین دلیل از لحاظ اسلام و مراجع تقلید خوردن و فروش خرچنگ برای افراد مسلمان حرام می باشد.

در حالی که فروش و مصرف مواد غذایی حلال در کشورهای غیر مسلمان و دیگر در جهان رو به افزایش است اما در مناطق جنوب ایران الاخصوص شهرستان گناوه به دلیل نزدیکی به دریا، عدم نظارت و برخورد دستگاه های مربوطه، فروش خرچنگ بدون محدودیت و به طور آزادانه هم چنان ادامه دارد و عده ای از دست فروشان از این طریق درآمد حرام به دست می آورند.

اگر در گناوه از  امامزاده به سمت اداره تبلیغات اسلامی بروید، می توانید شاهد دست فروش هایی باشید که این ابزی حرام(خرچنگ) را به فروش می رسانند و از طرف مسئولین مرتبط در رابطه با فروشندگان خرچنگ تا به حال هیچ اقدامی صورت نگرفته است، چنان که  امام جمعه گناوه درخطبه های دیروز خود به دستگاه های مرتبط تاکید کرد که با فروشندگان خرچنگ و مواد غذایی و آبزی حرام برخورد شود.

لذا با توجه به حرام بودن این جانور آبزی و تاکید امام جمعه گناوه در رابطه با برخورد قاطع با فروشندگان این آبزی حرام گوشت، دستگاه های مرتبط اجرایی باید هر چه سریع تر از فروش این ماده به طور آزادانه در شهر و بازار مردم مسلمان و متدین گناوه جلوگیری کنند.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان