۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین حمایت ۸۵درصدی از هزینه طرح آبیاری تحت فشار
کد خبر: ۲۲۰۸۳۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۸:۵۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره آب و خاک شهرستان قزوین خبر داد:

حمایت ۸۵درصدی از هزینه طرح آبیاری تحت فشار

رئیس اداره آب و خاک شهرستان قزوین خاطرنشان کرد: دولت تقریبا پرداخت ۸۵ درصد از هزینه های این طرح را به کشاورزان تقبل خواهد کرد و حتی در بعضی از مناطق بیشتر از این هم خواهد بود .

حمایت ۸۵درصدی از هزینه طرح آبیاری تحت فشار
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، علی کشاورز رئیس اداره آب و خاک شهرستان قزوین در همایش علمی آبیاری تحت فشار (تجمیعی) که در روستای مهدی آباد برگزار شد، بیان کرد: هدف تشکیل این جلسه استفاده درست از منابع آب و خاک به خصوص مسئله آب است که متاسفانه استان قزوین با بحران کمبود آن مواجه شده است.

کشاورز افزود: علت بحران کمبود آب استفاده بی رویه از منابع زیرزمینی است که باعث افت شدید سطح آب‌های زیر زمینی شده است.

این مسئول یکی از راه‌های جلوگیری از مصرف بی رویه آب را استفاده از آبیاری تحت فشار دانست و گفت این طرح که توسط دولت ارائه شده برای جلوگیری از کاهش منابع آبی زیر زمینی بسیار مفید است.

کشاورز اظهار کرد: آبیاری تحت فشار اکنون در خود روستای مهدی آباد درحال اجرا است و قبلا هم در چند منطقه دشت قزوین اجرا شده اما این کافی نیست؛ زیرا فقط ۱۰ درصد این اراضی مشمول این طرح شده اند و باید ۹۰ درصد باقی مانده هم از این طرح استفاده کنند.

وی ادامه داد: باید از مصرف بی رویه این نعمت خدادادی جلوگیری کرد تا بتوان از آن بدرستی استفاده و تولید را بالا برد، یکی از عمده مشکلات روستاییان در خصوص عدم همکاری برای اجرای این طرح را وجود چاه‌های غیر مجاز در سطح روستا دانست.
 
این مسئول در خصوص میزان حمایت دولت از این طرح خاطرنشان کرد: دولت تقریبا پرداخت ۸۵ درصد از هزینه‌های این طرح را به کشاورزان تقبل خواهد کرد و حتی در بعضی از مناطق بیشتر از این هم خواهد بود.

وی در ادامه اجرای این طرح را به دلیل تولید بالا، جلوگیری از استفاده بی رویه آب در بخش کشاورزی و عدم وابستگی به وارد کردن محصولات خارجی یکی از مصداق های بارز اقتصاد مقاومتی معرفی کرد و روستاییان را توصیه نمود با همکاری همه جانبه در راستای تسریع در اجرای این طرح زمینه استفاده بهتر از آب و خاک را فراهم کنند.
انتهای پیام/2002
منبع: شهرمینو

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان