۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین ایجاد تفرقه میان دانشگاهیان و روحانیت از اهداف دشمنان انقلاب است
کد خبر: ۲۲۰۸۳۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۸:۳۵ ↗ لینک کوتاه

مدیر حوزه علمیه قزوین:

ایجاد تفرقه میان دانشگاهیان و روحانیت از اهداف دشمنان انقلاب است

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه وحدت بین دانشگاه و حوزه باید حفظ و تقویت شود، گفت: دشمن در تلاش است تا با ایجاد شبهات و بدبینی میان روحانیت و دانشگاهیان تفرقه‌افکنی کند.

ایجاد تفرقه میان دانشگاهیان و روحانیت از اهداف دشمنان انقلاب است
به گزارش سرویس دانشگاه صبح قزوین ، مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را می‌توان از آثار انقلاب فرهنگی دانست که با بهره گیری از رهنمودهای امام خمینی (ره) در سال ۵۹ آغاز گردید.

گسترش پژوهش‌های علمی و معارف بلند و عمیق اسلام از اهداف اصلی انقلاب فرهنگی بود که این آرمان بلند، دانشگاه و حوزه را برای تلاش مشترک به سوی هم کشاند و در فضای سیاسی آن زمان، باب مشارکت و وحدت حوزه و دانشگاه را بازکرد.

به پاس فعالیت‌های چشم گیر شهید مفتح در راه تحقق وحدت حوزه و دانشگاه و لزوم ارتباط، همکاری و هم‌فکری این دو قشر اندیشمند، روز ۲۷ آذر روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است.

حوزه‌های علمیه در جامعه دینی و نظام ما دارای جایگاهی بس مهم و والا هستند. نقش حوزه‌های علمیه در حرکت اسلامی و تربیت جامعه بسیار حساس و سرنوشت ساز است.

با پیروزی انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی و پدید آمدن افق های تازه، مسئولیت سنگین‌‍تری بر عهده حوزویان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه عبادت و بندگی با خداشناسی تحقق می‌یابد، اظهارکرد: حوزه‌های علمیه و روحانیت حافظ اعتقادات مردم هستند و باید صفات خداوند و اخلاق نیکو را بشناسند و به مردم معرفی کنند.

وی افزود: اسلام کامل‌ترین دین است و به تمام ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، دینی و حکومتی توجه دارد بنابراین جامعه روحانیت می‌تواند این آموزه‌های دینی را از منابع لازم استخراج و در جامعه عملی سازند.

این مسئول با اشاره به اینکه علوم دانشگاهی لازمه پیشرفت بشر است، بیان کرد: دانشجویان در واقع مدیران آینده کشور هستند و بخش‌های مختلف کشور از جمله صنعت، کشاورزی و پزشکی برای پیشرفت نیازمند علوم جدید است.

مدیرحوزه علمیه قزوین عنوان کرد: حوزویان باید به دانشگاه‌ها روی آورند تا حقیقت آخرت و معنویات انسان و راه سعادت را به قشر دانشجو نشان دهند.

عباسی ادامه داد: از طرف دیگر دانشجویان همواره باید پیشرفت‌های علمی را در اختیار روحانیت قرار دهند تا آن‌ها بتوانند بهتر به زوایای آفرینش پی ببرند.

وی با بیان اینکه دنیا مقدمه آخرت است، ابراز کرد: دانشجویان باید در هنگام عملی کردن پیشرفت‌های دنیوی از آخرت غافل نشوند، این آخرت است که باقی خواهد بود.

وحدت بین دانشگاه و حوزه باید حفظ و تقویت شود
این مسئول با اشاره به اینکه وحدت بین دانشگاه و حوزه باید حفظ شود، تصریح کرد: دشمن در تلاش است تا با ایجاد شبهات و بدبینی در بین روحانیت و دانشگاهیان تفرقه اندازی کند.

عباسی تشریح کرد: هدف دشمن بدبینی دو قشر طلاب و دانشگاهیان به همدیگر است و با این رویکرد که معنویت در دانشگاه جایگاهی ندارد، سعی در بدبین کردن روحانیت نسبت به دانشگاه را دارد.

مدیرحوزه علمیه قزوین افزود: از طرفی این تفکر را به دانشجو‌ها القا می‌کنند که روحانیت جایگاهی در علم و دانش ندارد و اگر از دین و روحانیت تبعیت کنید از دنیای خود باز می‌ایستید.

وی اضافه کرد: خوشبختانه تعامل خوبی بین دانشگاه و حوزه وجود دارد اما این رابطه باید بیشتر تقویت شود؛ لذا هرچه کینه‌ توزی‌های دشمن عمیق‌تر می‌شود به وحدت بیشتری برای خنثی سازی توطئه‌های آن‌ها نیاز است.

این مسئول توصیه کرد: حضور حوزویان در دانشگاه‌ها، انجام تحقیقات به صورت مشترک و داشتن جلسات مشترک و بحث حول محورهای مختلف، اختصاص بخشی از کتاب‌های دانشگاهی به آموزه‌های دینی می‌تواند راه مناسبی برای تعامل و ارتباط بیشتر این دو گروه باشد.

عباسی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ما همواره به عنوان الگویی برای سایر کشورهای مسلمان می‌باشد باید با مدیریت درست، اقتدارمان را به همه جهانیان ثابت کنیم.
انتهای پیام/2002
منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان