۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین مذاکره کنندگان از تجربه تلخ برجام درس عبرت بگیرند
کد خبر: ۲۲۰۸۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۸ ساعت: ۷:۴۹ ↗ لینک کوتاه

وزیر دولت دهم در قزوین:

مذاکره کنندگان از تجربه تلخ برجام درس عبرت بگیرند

وزیر دولت دهم عنوان کرد: امیدوارم تجربه تلخ برجام در حالی که ما حرکت پویا و خوبی در صنعت هسته ای داشتیم؛ برای برخی که فکر می‌کردند حل مشکلات کشور در گرو مذاکره با کدخداست درس بزرگی باشد.

مذاکره کنندگان از تجربه تلخ برجام درس عبرت بگیرند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، دکتر محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم در مراسم جشنی که به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در مسجدجامع حضرت رسول اکرم (ع) شهر الوند گفت: نبی مکرم اسلام را باید از زبان قرآن توصیف نمود.

وی افزود: خداوند متعال ماموریت و وظیفه پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم را در قرآن تعیین نموده است همچنین وظیفه مومنین را نیز به دقت مشخص کرده است.

حسینی تصریح کرد: وظیفه پیامبر اسلام الی الله بوده است یعنی دعوت به سوی خدا نه به سوی خود مردم را جهت بدهند بلکه به سوی خداوند و فرامین خداوند متعال دعوت نموده اند.

وی گفت: معرفت و شناخت ما به هر اندازه که از پیامبر اسلام بیشتر شود و در زندگی به کارگیری کنیم، کمتر نگران آن خواهیم بود که اندیشه افکار و سبک زندگی غربی بر ما تاثیر بگزارد.

وزیر دولت دهم افزود: اینکه برخی مواقع ما نگران تاثیرات منفی هستیم به علت آن است که به جنبه شناختی پیامبر اسلام نپرداخته ایم.

وی خاطرنشان کرد: پیامبر بزرگ اسلام در دعوت مردم به سوی خداوند هم مژده می‌دهد هم هشدار و در این که بخواهیم سعادت دنیا و آخرت را کسب نماییم چه وظایفی برعهده داریم؛ از طرفی هشدار می‌دهند که اگر گمراه شدید هم در دنیا و آخرت خسران خواهید دید.

این کارشناس سیاسی افزود: پیامبر بزرگ اسلام به مومنین مژده می‌دهد هیچگاه نا امید نباشید زیرا فضل الهی در انتظار شماست فقط باید مراقبت کنید تا از کافران اطاعت نکنید.

وی ادامه داد: هر گاه که مسلمانان از کافران فرمان بردند آن روز ذلت و بدبختی بر مسلمانان نازل شده است و بر طبق گفته عالمان دینی کافران نباید هیچ گونه سلطه ای بر مسلمانان داشته باشند و همین نوع تفکر بود که امام خمینی(ره)در مقابل قانون کاپیتولاسیون ایستادگی می‌کند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: به گفته قرآن مسلمانان نباید از منافقین تبعیت کنند و پیرامون منافقین در سوره بقره ۱۳ آیه آمده است و پیچیدگی خاص خود را دارد شناخت منافقین سخت است و در اوایل نیز منافقین خود را مجاهد و مسلمان معرفی می‌کردند امروز نیز باید منافقین داخلی و خارجی را به درستی بشناسیم.

وی افزود: شما امروز مشاهده می‌کنید ما را به دلیل حمایت از حزب‌الله و دولت سوریه در قضیه آزاد سازی حلب محاکمه می کنند و می گویند جنایت جنگی اتفاق افتاده است. پس معلوم است این‌ها با ما دشمن هستند که از پیروزی‌های مسلمانان واقعی به شدت ناراحت شده اند.

حسینی گفت: در قضیه آزادسازی حلب چهره کفار بیش از بیش شناخته شد اما شناخت منافقین سخت است در ظاهر می‌گویند ما مسلمان هستیم و به دروغ می‌گویند قلب و دل ما با شماست اما قرآن وعده داده است که منافقین را رسوا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های منافقین این است که قول و عمل آنان یکی نیست وقتی خدمت مقام معظم رهبری می‌روند، می‌گویند سمعا و طاعات امت در عمل جور دیگری اقدام می‌کنند. این همان وصف نفاق است اسلام نیز همیشه بزرگترین آسیب‌ها را از سوی منافقین دیده است.

این کارشناس سیاسی تصریح کرد: به گفته قرآن ما باید راه خودمان را مستحکم و مقاوم در مقابل کفار و منافقین به پیش ببریم چرا که وعده خداوند نصرت و پیروزی در مقابل آنان است. در دفاع مقدس نیز بارها شاهد آن بودیم که همه میگفتن که دیگر راهی وجود ندارد اما نصرت خداوند و امدادهای الهی همیشه راه گشای رزمندگان بود و این بوجود نیامد غیر از روحیه مقاومت و ایستادگی مقابل کفار و منافقین بود.

وی تاکید کرد: در اوایل انقلاب گروهی با نام ملی مذهبی‌ها بودند که می‌گفتند چون انقلاب قصد تقابل با هیچ کشوری را ندارد؛ پس نیازی به نیروی نظامی و تجهیزات نظامی نداریم در صورتی که به این فکر نمی‌کردند ما با آنان کاری نداریم اما آنها دست بردار نیستند و دشمنی‌های خود ادامه می‌دهند.

حسینی گفت: اگر به این فکر کنیم که نباید با دشمنان با درشتی صحبت کنیم و باید به سوتفاهمات را حل کنیم اشتباه رفته ایم؛ چرا که دشمنان سوتفاهمی با ما ندارند و به دنبال منافع خود هستند و برای بدست آوردن منافع خود دست به هرکاری می‌زنند شعارهایی زیبا و انسان دوستانه می‌دهند؛ اما یک اتحاد استراتژیک دارند که فقط منافع برای شان مهم است و بر اساس همین اتحاد از آل سعود کودک کش حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته در داخل کشور تفکری راه افتاد که اگر ما به سمت دیپلماسی حرکت کنیم و از برخی شعارها و آرمان‌های خود کوتاه بیایم تمام دشمنی‌ها را از بین خواهیم برد و با همین روش بود که بسیاری از دستاوردهای هسته ای کشورمان تعطیل شد؛ اما بعد از آن دیدیم که دشمنان تحریم‌های جدید تری را علیه ملت ایران تصویب کردند.

عضو هیات دولت دهم تاکید کرد: در سال‌های اخیر با مسامحه کردن در برخی موارد دشمنان جسور تر شده اند و برخی اظهارات توهین آمیز به ملت ایران را می‌کنند. 

وی گفت: اما به هر حال این یک اتمام حجتی بود با دنیا و برخی از داخلی‌ها و تجربه ای بود گران سنگ برای جوانان و دانشجویان که نمی‌توان با اعتماد به دشمن مشکلات کشور را حل کرد.

دکتر حسینی افزود: در همین شهر حلب با هیچ مذاکره ای نمی توانستیم به آزاد سازی برسیم بنابراین این روش مقاومت و پایداری بود که جواب داد دشمنان اسلام نیز فقط زبان زور می‌فهمند در جنگ ایران همچنین در عراق سوریه یمن نیز همین گونه است و فقط استراتژی مقاومت جواب می دهد.

وی ادامه داد: برخی کارشناسان معتقد هستند آزاد سازی شهر حلب در سوریه به مراتب سخت تر و مهم تر از آزادسازی خرمشهر می‌تواند باشد چرا که باید مردم بی گناه داخل شهر را نجات داد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: امیدوارم که تجربه آزاد سازی شهر حلب با استراتژی مقاومت و ایستادگی درسی باشد بزرگ برای دولت مردان کشورمان که مجددا متوجه دشمنی آمریکایی‌ها و غربیان با ملت ما بشوند.

حسینی در پایان افزود: امیدوارم تجربه تلخ برجام در حالی که ما حرکت پویا و خوبی در صنعت هسته ای داشتیم؛ برای برخی که فکر می‌کردند حل مشکلات کشور در گرو مذاکره با کدخداست درس بزرگی باشد.
انتهای پیام/2002
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان