۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آزادی حلب شروعی مقتدرانه بر پايان تروريسم در سوريه است
کد خبر: ۲۲۰۷۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۷ ساعت: ۱۳:۳۸ ↗ لینک کوتاه

امیرعبداللهیان:

آزادی حلب شروعی مقتدرانه بر پايان تروريسم در سوريه است

دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل گفت: آزادی حلب شروعی مقتدرانه بر پايان تروريسم در سوريه بشمار می رود و بايد صهيونيست ها در عزای شكست پياپی تروريست ها بيشتر از گذشته بنشينند.

آزادی حلب شروعی مقتدرانه بر پايان تروريسم در سوريه است
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، اميرعبداللهيان دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل در پانزدهمین همایش سراسری هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه های کشور در مشهد مقدس  اظهار داشت: امروز حكمت ، درايت و اينده نگري مقام معظم رهبري حتي مورد تحسين دشمنان ماست.

وی در ادامه افزود: پيش بيني دقيق بدعهدي امريكا در برجام از زمان شروع مذاكرات و هدايت عالي امنيت ملي كشور در منطقه  پر آشوب غرب اسيا تنها دو نمونه كوچك اين توانمندي ولي فقيه است.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه مسير سياست منطقه اي جمهوري اسلامي ايران بدقت و بدرستي اتخاذ شده است، گفت: ما در منطقه داراي نفوذ گفتماني و فرهنگي هستيم و گفتمان انقلاب اسلامي عليرغم توطئه هاي دشمنان در تحولات منطقه اي و بين المللي غالب است.

دستيار ويژه رييس مجلس در امور بين الملل بیان کرد: عربستان سعودي هنوز نتوانسته واقعيت انقلاب اسلامي را بعنوان عامل مهم خودباوري و كمك موثر به صلح و ثبات منطقه بپذيرد و با برداشت هاي نادرست به خود و منطقه اسيب مي رساند.

وی با اشاره به اینکه محور امريكا و رژيم صهيونيستي در وراي تحركات تروريستي داعش قرار دارد، ادامه داد: داعش بعنوان پياده نظام امريكا و اسراييل ، براي ترسيم نقشه جديد در خاورميانه عمل مي كند. خطر تجزيه كشورهاي منطقه جدي و نگران كننده است و ما از وحدت ملي و تماميت ارضي كشورهاي منطقه از جمله سوريه و عراق قويا حمايت مي كنيم.

امیرعبداللهیان گفت: ورود عربستان به جنگ عليه يمن خطابي راهبردي است . سعودي ها فريب امريكا را خوردند و دشمنان منطقه براي تجزيه و تضعيف عربستان هم برنامه دارند. حكومت بحرين  بايد بجاي اتكاء به بيگانگان به مردم كشورش اتكاء كند. مردم شريف بحرين مطالبات خود را بصورت مسالمت اميز دنبال كرده اند اما محكوميت دبيركل جمعيت الوفاق و تلاش براي لغو تابعيت ايت الله شيخ عيسي قاسم نشان ميدهد كه حكومت با روش نادرست كشور را به حركت به سمت افراط گرايي سوق مي دهد.

وی خاطر نشان کرد: تهران از راه حل سياسي در قبال تحولات سوريه ، يمن و بحرين حمايت مي كند. ازادي حلب شروعي مقتدرانه بر پايان تروريسم در سوريه بشمار مي رود و بايد صهيونيست ها در عزاي شكست پياپي تروريست ها بيشتر از گذشته بنشينند.
 
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی ساداتی نژاد در مراسم آغاز پانزدهمین همایش سراسری دبیران  گفت كه در یک سال گذشته 500 نشست هم اندیشی و 600 دوره دانش افزایی در دانشگاه های کشور برگزار شده و تاکنون حدود 12 هزار استاد نخبه دانشگاه در این دوره ها و نشست های فرهنگی و سیاسی حضور یافته اند .

معاون سیاسی و فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها نیز در این مراسم گفت : بی شک برگزاری کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها راهی مهم برای کمک به تحقق آرمانهای انقلاب است .

کرسی های آزاد اندیشی ، نشست های تخصصی با محورهای سیاسی و فرهنگی و تجلیل از استادان نخبه و برتر دانشگاه های کشور از مهمترین برنامه های این همایش  است .

انتهای پیام/1404

منبع: باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان