۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین پارک فناوری پاستور آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی بسته بندی/ محلولهای تزریقی دارای کیسه های پلاستیکی می شود
کد خبر: ۲۲۰۶۵۰ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۶ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پارک فناوری پاستور آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی بسته بندی/ محلولهای تزریقی دارای کیسه های پلاستیکی می شود

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به تکنولوژی های نوین جهانی، از برنامه جدید پاستور برای کنار گذاشتن بسته بندی های شیشه ای محلولهای تزریقی خبر داد.

پارک فناوری پاستور آماده سرمایه گذاری بخش خصوصی بسته بندی/ محلولهای تزریقی دارای کیسه های پلاستیکی می شود
مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران در گفت و‌گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با اشاره به اعلام آمادگی و تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پارک فناوری پاستور، گفت: امروز با تغییر شیوه های تولید و بسته بندی انواع دارو و به خصوص محلولهای تزریقی، دیگر خبری از بسته بندی شیشه ای این محلولها نیست و بنابراین طبق برنامه پاستور، کیسه های پلاستیکی تمام استریل، جایگزین شیشه ها برای ساخت و نگداری محلولهای تزریقی مانند سرم ها و نظایر آن‌ می شوند.  

وی با تاکید بر اینکه در تکنولوژی های روز دنیا طبق تاییدیه های بین المللی، بسته بندی دیگر شیشه ای نیست، بیان کرد: بسته بندی محلولهای تزریقی در کیسه های پلاستیکی علاوه بر امکان حمل و نقل آسان، سبکی و  اشغال فضای کمتر، هزینه بسیار کمی دارد.

رییس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: با راه اندازی خط بسته بندی های پلاستیکی محلول های تزریقی علاوه بر ارتقای کیفیت و سلامت محلولها، میزان مواد مصرفی نیز به طرز چشمگیری  کاهش پیدا می کند، موضوعی که می تواند در پارک فناوری انستیتو پاستور و با همت شرکت های دانش بنیان تحقق یابد. 

وی با بیان اینکه پیش از این بسیاری از محصولات مستقیما درداخل مرکز تحقیقاتی، تولیدی انستیتو پاستور تولید شده، افزود: اکنون برای حمایت از شرکت های دانش بنیان، رشد نخبگان، حمایت از دانش و فناوری های نوین، کار آمد و مورد تایید، بخشی از این کار به این شرکت ها محول می شود. 

قانعی اظهار داشت: انستیتو پاستور، مرکز رشد و پارک فناوری به همراه تمایل چشمگیر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در پاستور را دارد، بنابر این در صورت اخذ مجوز سرمایه گذاری برای مشارکت این بخش در ساخت و تولید محصولات، می توان این بخش را در راه اندازی تکنولوژی جدید بسته بندی محلولهای تزریقی نیز شریک کرد. 

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان