۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین معیار رفتار ما با آمریکا باید منطبق با منویات امام راحل و رهبری باشد/ مراقب فتنه‌ها باشیم
کد خبر: ۲۲۰۵۰۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۵ ساعت: ۱۶:۱۴ ↗ لینک کوتاه

سعید قاسمی در قزوین:

معیار رفتار ما با آمریکا باید منطبق با منویات امام راحل و رهبری باشد/ مراقب فتنه‌ها باشیم

سعید قاسمی با بیان اینکه مراقب فتنه‌ها باشیم، عنوان کرد: معیار رفتار ما با غرب باید منطبق با منویات امام و رهبری و در چارچوب اسلام ناب محمدی باشد و طبق وصیت امام مطالب منتسب به ایشان باید در زندگی عمل شود.

معیار رفتار ما با آمریکا باید منطبق با منویات امام راحل و رهبری باشد/ مراقب فتنه‌ها باشیم
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، سردار سعید قاسمی کارشناس سیاسی در سلسله جلسات بصیرت «جوان انقلابی» با موضوع آخرین دغدغه‌های امام خمینی(ره) ظهر امروز(پنج شنبه) در سالن جلسات سازمان بسیج دانشجویی قزوین اظهار کرد: با توجه به اینکه دنیای کنونی دچار تزلزل عجیبی شده است، حرکت در مسیر امام راحل ضرورت بیشتری پیدا می‌کند. 

وی افزود: امام راحل تنها پیروز بزرگ میدان مبارزه بود و معادله‌ای را حل و ارائه کرد که در هیچ دانشگاهی در غرب و شرق عالم نوشته نشده بود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با اشاره به خباثت غرب و استکبار با انقلاب ایران اضافه کرد: نسخه‌ای که اکنون برای عراق و سوریه پیچیدند ۳۰ سال پیش برای ملت ایران پیچیده بودند که با کمال افتخار ما از آن دوران سربلند بیرون آمدیم.

وی با اشاره به مقطع تجزیه‌طلبی که قبل از دوران دفاع مقدس در کشور اتفاق افتاد، ادامه داد: تأسف می‌خورم از اینکه چرا در خصوص آن مقطع تجزیه‌طلبی در کشور موضوعی در کتاب‌های درسی و تاریخی ذکر نشده است.

قاسمی عنوان کرد: نخستین برنامه تجزیه‌طلبی در گنبدکاووس بود و پس از آن در استان‌های خوزستان، کردستان، آذربایجان، سیستان و بلوچستان و بعدها در پایتخت مشاهده شد.

وی تصریح کرد: در آن دوران نهضت آزادی و سازمان مجاهدین خلق هدف براندازی نظام و حذف حضرت روح‌الله را در برنامه خود داشتند.

رسالت بسیج دانشجویی معارضه و مطالبه از دروس دانشگاهی و دبیرستانی است

این کارشناس سیاسی با اشاره به شهادت بزرگان انقلاب که موجب تداوم اسلام شد، گفت: در آن سال‌ها شهدای بزرگی از جمله شهید باهنر و رجایی تقدیم انقلاب اسلامی شدند که از ستون‌های انقلاب اسلامی به شمار می‌رفتند، تا این نظام سرپا باقی بماند.

وی با اشاره به برخی از رویدادهای صدر اسلام بیان کرد: چند ماه پس از انحرافات صورت گرفته در صدر اسلام، واقعه غدیر به وجود آمد و جریان سقیفه شکل گرفت که با بهانه‌های مختلف از ادامه خلافت حضرت علی(ع) جلوگیری کردند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس افزود: تمام افرادی که با حضرت علی(ع) مخالف بودند با پرچم اسلام و دلسوزی برای امت، اهداف شوم خود را پیش بردند.

وی اضافه کرد: تا زمانی که این وضعیت به شفافیت برسد ۲۵ سال زمان صرف شد و فتنه‌های بسیاری در آن دوران رخ داد که ما هم در عصر حاضر مشابه آن فتنه‌ها را در سال‌های ۷۸ و ۸۸ مشاهده کردیم.

قاسمی عنوان کرد: در نبرد خوارج، حضرت علی(ع) بیش از ۴ هزار نفر از آنان را از پای درآورند و زمانی که به ایشان گفتند آن‌ها را نابود کردید، در جواب فرمودند، «این‌ها در رحم مادرشان تولیدمِثل می‌کنند».

وی با اشاره به موضوع ریاست جمهوری بنی‌صدر خاطرنشان کرد: در نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی که در انتخابات بنی‌صدر رئیس جمهور شد، وی ۱۱ میلیون رأی از جمعیت ۱۲ میلیون نفری که در سن رأی‌گیری قرار داشتند را به خود اختصاص داد، زمانی که گزارشی از جاسوسی بنی‌صدر به امام راحل ارائه شد ایشان گزارش را دریافت کردند و فرمودند، «باشد تا وقت آن برسد». 

قاسمی ادامه داد: نزدیکان امام خمینی(ره) اصرار داشتند که با بنی‌صدر برخورد شود اما امام(ره) هرگز در سخنرانی‌های خود به بنی‌صدر بد و ناسزا نگفتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رسالت بسیج دانشجویی معارضه و مطالبه از دروس دانشگاهی و دبیرستانی است، افزود: اینکه بدانیم امام راحل در شرایط مختلف چه رفتارها و موضع‌گیری‌های داشتند و این موضع‌گیری‌ها در کدام کتاب‌ها منتشر شده است، یکی دیگر از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی به شمار می‌رود.

این فرمانده دوران مقدس اضافه کرد: به تازگی کتاب جدیدی به نام «جدال دو اسلام» از امام راحل منتشر شده که مطالب آن از سایر آثار ایشان جمع‌آوری شده است.

وی با بیان اینکه در کلام امام راحل به خوبی مرز بین اسلام ناب و اسلام آمریکایی مشخص شده است، عنوان کرد: معیار رفتار ما با غرب باید منطبق با منویات امام و رهبری و در چارچوب اسلام ناب محمدی باشد و طبق وصیت امام مطالب منتسب به ایشان باید در زندگی عمل شود.

این کارشناس سیاسی در پایان یادآور شد: دشمنان با ایجاد مشکلات مختلف سعی دارند توان و انرژی را از مردم ایران گرفته و حملات خود را برای نابودی کشور آغاز کنند که باید مراقب این شرایط باشیم.
انتهای پیام/2002
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان