۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین فرآورده‌های سوسیس و کالباس تحت کنترل سازمان استاندارد/ لزوم توجه به سبد غذایی خانوارها
کد خبر: ۲۲۰۴۴۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

فرآورده‌های سوسیس و کالباس تحت کنترل سازمان استاندارد/ لزوم توجه به سبد غذایی خانوارها

فرآورده‌های سوسیس و کالباس توسط سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو بررسی و کنترل می‌شود و تمام افزودنی‌ها و مواد غیر مجاز آن تحت کنترل است.

فرآورده‌های سوسیس و کالباس تحت کنترل سازمان استاندارد/ لزوم توجه به سبد غذایی خانوارها
نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ گفت: استاندارد یک ویژگی قابل قبول است که به مصرف کننده این اطمینان را می دهد که از یک ماده غذایی  سالم استفاده کند.

وی اظهارداشت: موارد و محصولات مشمول مقررات استاندارد اجباری، دارای این علامت هستند و علامت استاندارد نشانه مرغوبیت و اطمینان مردم برای استفاده از یک کالا است.

رییس سازمان ملی استاندارد بیان کرد: میزان استفاده از افزودنی ها و مواد نگهدارنده و حدود آن تحت کنترل سازمان استاندارد ملی است و درصورتی که یک ماده غذایی دارای افزودنی و علامت استاندارد باشد، نشانه بی خطر بودن آن است.

پیروزبخت تصریح کرد: فرآورده های سوسیس و کالباس توسط سازمان ملی استاندارد و سازمان غذا و دارو بررسی وکنترل می شود و تمام افزودنی ها و مواد غیر مجاز آن تحت کنترل است.

وی اشاره کرد: بحث استاندارد و علامت استاندارد موضوع مهمی است که مردم باید به آن توجه داشته باشند همچنین در کنار آن توجه و کنترل افراد بر سبد غذایی خانواده حائز اهمیت است.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: برای مثال نمک تولید شده دارای علامت استاندارد است اما استفاده بی رویه از نمک می تواند ضرر آفرین باشد بنابراین افراد باید در استفاده از روغن، نمک، قند و فست فودها توجه لازم را داشته باشند. 

پیروزبخت یادآور شد: تمام مواد مضر توسط سازمان استاندارد، وزارت بهداشت و سازمان غذا ودارو بررسی شده و اگر نوعی افزودنی یا مواد نگهدارنده خطرناک در یک ماده غذایی استفاده شود، مجوز استاندارد به آن محصول تعلق نمی گیرد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان