۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین ۶۷۶ سیم کارت به نام یک بانوی اردبیلی!
کد خبر: ۲۲۰۴۲۵ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۵ ساعت: ۱۰:۴۸ ↗ لینک کوتاه

شرکت مخابرات،مراکز خدمات همراه اول و ایرانسل پاسخ دهد؛

۶۷۶ سیم کارت به نام یک بانوی اردبیلی!

در اقدامی نادر و عجیب و بدون اطلاع مالک، ۶۷۶ سیم کارت همراه اول و ایرانسل به نام یک بانوی خانه دار در اردبیل ثبت، واگذار و فعال شده است.

 ۶۷۶ سیم کارت به نام یک بانوی اردبیلی!
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، در رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری آمده است:

الف:نظر به این که مطابق اصل 22 قانون اساسی حقوق اشخاص مصون از تعرض اعلام شده است، بنابراین فراز دوم بند 1 و بند 2 بخشنامه شماره 26294/15/الف/م/خ مورخ 17 خرداد سال 91 معاونت امنیت سیستم‌های ارتباطی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حدی که فروش یا فعال کردن سیم کارت‌های قبلی فروخته شده به اشخاص حقیقی که دارای بیش از 9 سیم کارت فعال می‌باشند به هر طریق و تحت هر عنوان ممنوع اعلام شده است، از این جهت که فعال سازی سیم کارت که از حقوق دارندگان سیم کارت بوده است را سلب می‌کند، مغایر حکم قانونی صدرالذکر است و مستند به بند 1 ماده 12 و ماده 88 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال 1392، این قسمت از بند 1 و بند 2 بخشنامه مورد اعتراض ابطال می شود.

همانطور که دراین رای به صراحت اعلام شده است؛ راه اندازی و فعال شدن سیم کارت های فروخته شده قبل از این بخشنامه جدید ولو بیش از 9 سیم کارت بنام مالکیت هر فردی قانونی است و نکته بعدی محدودیت صدور سیم کارت تلفن سیار است طوری که واگذاری مالکیت بیش از 9 سیم کارت به نام هر فردی طبق قانون و بخشنامه جدید ممنوع اعلام شده است.

اما، در یک اتفاق نادر 671 سیم کارت همراه اول به نام یک بانوی اردبیلی ثبت شده است.

این بانو در مراجعه به پایگاه خبری و تحلیلی آذرسلام و ارائه مستندات و مدارک گفت: پیامکی با مضمون عکس زیر دریافت کردم که «مشخصات سجلی شما در سیستم های همراه اول مغایرت دارد»، بعد از این پیام به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار مراجعه کردم و با ارائه کدملی در این سامانه تعداد مالکیت خطوط سیم کارت هایی که اعم از ایرانسل - همراه اول - رایتل و تالیا بنامم بوده استعلام کردم که جواب این سامانه و استعلام شوکه ام کرد.

 

 

این بانوی 42 ساله و خانه دار ادامه داد: در کمال ناباوری و تعجب در این استعلام 676 سیم کارت به تفکیک 671 همراه اول و 5 سیم کارت ایرانسل به نام من ثبت شده است!.

این بانوی خانه دار ادامه داد: تعداد سیم هایی که مالکیت قانونی آن را ثبت کرده و خریداری کرده ام 4 تا بوده که 3 سیم کارت ایرانسل و یک مورد همراه اول بوده است.

 

 

 

وی با بیان اینکه از این تعداد سیم کارت های فروخته شده و ثبت شده به نام من که در حال استفاده و فعالیت بوده شوکه شده ام و برای من قابل درک نیست که چگونه بدون دریافت مدارک و احراز هویت حضوری این تعداد سیم کارت به نام یک نفر ثبت، واگذار و مهمتر اینکه فعال شده است.

وی از اقدام برای مسدود کردن سیم کارت های غیر قانونی بنام خود خبر داد و اظهار داشت: با مراجعه یه یکی از مراکز امور مشترکین همراه اول و پرداخت هزینه سیم کارت های مذکور را مسدود کردم اما تبعات احتمالی قضایی و پیگرد قانونی در صورت سوء استفاده از سیم کارت های مجهول الهویه که مالکیت آن به نام من ثبت شده نگران کننده است.

گفتنی است، بخشنامه جدید سازمان تنظیم مقررات رادیویی مبنی بر محدودیت صدور بیش از 9 سیم کارت بنام هر فرد حقیقی موجب مراجعه مردم به سامانه استعلام تعداد سیم کارت های مشترکین شده که به چنین مواردی برخورده اند.

همچنین برخی پرونده های کیفری در دادگاه خانواده اردبیل از وجود چنین پرونده هایی حکایت دارد که بدون اطلاع فرد سیم کارت بنام وی صادر و فعال بوده که به دنبال مزاحمت ها و سوء استفاده از این سیم کارت ها و شکایت شاکی؛ مالک غیر واقعی بازداشت و یا محکوم شده است.

این رسانه به جهت آگاهی بخشی و اطلاع دهی به مشترکین سیم کارت های تلفن سیار پیشنهاد می کند در اولین زمان با مراجعه به سامانه استعلام تعداد خطوط مشترکین تلفن سیار، به آدرس (http://mobilecount.cra.ir/) از تعداد سیم کارت های قانونی و مالکیت حقیقی آن مطلع شوند و از تعبات بعدی آن جلو گیری به عمل آورند. علاوه بر این انتظار مردم از شرکت مخابرات استان اردبیل این است که در باره این گونه اقدامات غیر قانونی و سوء استفاده از اطلاعات مدارک مردم توضیح ارائه دهد.

انتهای پیام/1404

منبع: دانا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان