۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین خوردن این غذاها را فراموش کنید!
کد خبر: ۲۲۰۴۱۱ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۵ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

خوردن این غذاها را فراموش کنید!

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: مصرف مداوم فست فودها زمینه را برای بروز بیماری های گوناگونی مانند فشارخون مساعد می کند.

خوردن این غذاها را فراموش کنید!
فرهاد وحید متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با بیان اینکه در چند سال اخیر روند استفاده از پیتزا و فست فودها افزایش چشمگیری پیدا کرده، اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته سرانه مصرف نمک در ایران 2 برابر سایر کشورها است که بخش عمده نمک دریافتی روزانه از ساندویچ و غذاهای نیمه آماده ناشی می شود.

وی عنوان کرد: از آنجایی که برای طبخ فست فودها مانند پیتزا به خصوص در رستوران ها از روغن های چند بار حرارت دیده استفاده می شود بنابراین مصرف مکرر این غذاها زمینه را برای بروز بیماری هایی مانند دیابت، فشار خون، ناراحتی های قلبی و عروقی و سرطان فراهم می کند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی تصریح کرد: یک پیتزای متوسط حدود 800 تا 900 کیلو کالری  انرژی دارد که در مقایسه با سایر مواد غذایی از جمله میوه ها، سبزیجات، حبوبات و غلات حاوی انرژی بالایی است.

وی توصیه کرد: افراد باید از مصرف موادغذایی مانند سوسیس و کالباس پرهیز کنند زیرا این مواد حاوی نیترات هستند که ترکیبی سرطان زا محسوب می شود.

وحید یادآور شد: افراد در صورت تمایل به مصرف فست فودهایی مانند پیتزا این مواد غذایی را در خانه تهیه کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان