۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان الگو بر روی سایر دانش‌آموزان اثرگذر باشند
کد خبر: ۲۲۰۳۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۱۵:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین:

تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان الگو بر روی سایر دانش‌آموزان اثرگذر باشند

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین با بیان اینکه تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان الگو بر روی سایر دانش‌آموزان اثرگذر باشند، گفت: ما روسای تشکل‌های دانش‌آموزی را پرچم دار پرسشگری، خلاقیت و مسئولیت پذیری می‌دانیم.

تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان الگو بر روی سایر دانش‌آموزان اثرگذر باشند
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، همایش استانی آسیب‌های فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ظهر امروز(چهارشنبه) با حضور دانش‌آموزان و جمعی از فرهنگیان و مسئولین در سالن اجتماعات کوثر قزوین برگزار شد.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش‌وپرورش در این همایش اظهار کرد: انتظار می‌رود که تشکل‌های دانش‌آموزی به عنوان الگو بر روی سایر دانش‌آموزان اثرگذر باشند.

وی خطاب به دانش‌آموزان حاضر در مراسم افزود: بهترین دوران برای قرآنی و دینی شدن و ساختن شخصیتی سالم و محکم همین دورانی است که شما در آن قرار دارید.

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: به عقیده من بهترین و بااخلاص‌ترین نمازی که فرد می‌تواند در زندگی خود بخواند در سن جوانی و نوجوانی است زیرا وجود فرد عاری از بسیاری از مشکلات می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه آسیب فضای مجازی بسیار جدی است، گفت: در بدو ورود به فضای مجازی فرد احساس خطر نمی‌کند اما به مرور زمان با مشاهده جذابیت‌های شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های مختلف و متنوع به آن اعتیاد پیدا می‌کند.

قاسمی تصریح کرد: علی رغم اینکه امروز می‌توان از فضای مجازی استفاده‌های مطلوب بسیاری کرد اما متاسفانه بیشترین چیزی که در این فضا دیده می‌شود اثرات منفی آن است که متوجه جوانان، نوجوانان و دانش‌آموزان شده است.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی با پیشرفت علم و تکنولوژی نمی‌توان انتظار داشت که کسی از گوشی تلفن همراه و فضای مجازی استفاده نکند اما لازم است تا با اتخاذ تمهیدات مناسب خود را در برابر خطرات و تهدیدهای فضای مجازی مصون کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان قزوین تصریح کرد: دانش‌آموزی که به معنای واقعی اهل مطالعه باشد هرگز فرصتی برای گذران اوقات در فضای مجازی نخواهد داشت به عبارتی یکی از راهکارهای موثر در مصون سازی دانش‌آموزان از تهدیدات فضای مجازی اهل مطالعه بودن با رویکرد هدف و برنامه است.

وی عنوان کرد: یکی از اشکالات دانش‌آموزان این است که اهل هنر و ورزش نیستند در حالیکه با فعالیت در حوزه‌های مختلف هنری، علمی و ورزشی و غنی سازی اوقات فراغت می‌توان زمان سپری کردن در فضاهای مجازی را کاهش داد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش تاکید کرد: هیچ چیزی به اندازه نماز نمی‌تواند انسان‌ها را از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی مصون نگه دارد و در واقع حبل المتین اصلی که به عنوان سرچشمه زلال انسان‌ را از فحشا و منکر بازمی‌دارد، نماز است.

وی در پایان گفت: ما روسای تشکل‌های دانش‌آموزی را پرچم دار خوبی، پرسشگری، خلاقیت و مسئولیت پذیری می‌دانیم و شما الگویی نمونه برای سایر دانش‌آموزان هستید.


انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان