۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین بانک‌های قزوین موظف به پرداخت وام مسکن به ۱۰۰۰ ایثارگر شدند
کد خبر: ۲۲۰۳۲۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۱۳:۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید قزوین:

بانک‌های قزوین موظف به پرداخت وام مسکن به ۱۰۰۰ ایثارگر شدند

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: در سال جاری، بانک‌ها موظف به پرداخت وام خرید و ساخت مسکن به یک هزار نفر از خانواده‌های شاهد و ایثارگر استان قزوین هستند.

بانک‌های قزوین موظف به پرداخت وام مسکن به ۱۰۰۰ ایثارگر شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، غلامرضا حقایق‌پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اشاره به مشکل مسکن جامعه ایثارگران اظهار کرد: مسئولان بنیاد با اتخاذ راهکارهایی از جمله پرداخت وام خرید و ساخت مسکن، در رفع این مشکل تلاش می‌کنند تا خانواده‌های شاهد و ایثارگر فاقد مسکن را خانه‌دار کنند.

وی افزود: طبق مصوبه‌ هیئت وزیران که 31 شهریور ماه سال جاری به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ابلاغ شده است، ایثارگران فاقد و دارای مسکن نامناسب می‌توانند از وام مسکن استفاده کنند که از سال‌های گذشته تاکنون هیچ‌گونه خدماتی برای خانه‌دار شدن از بنیاد دریافت نکرده باشند.

این مسئول عنوان کرد: ایثارگرانی که کمتر از تسهیلات مسکن سال 90، دریافت کرده و خانه‌ آنها نامناسب باشد می‌توانند برای یک بار از وام ساخت استفاده کنند.

حقایق‌پور ادامه داد: تسهیلات مسکن سال 90، 20 میلیون تومان بوده، اگر ایثارگران کمتر از آن، را دریافت کرده باشند، می‌توانند تسویه حساب کنند و در سال جاری وام جدید و کامل ساخت مسکن را دریافت کنند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین خاطرنشان کرد: فقط جانبازان 70 درصد که وام مسکن به هر مبلغی استفاده کرده و خانه‌ نامناسبی داشته باشند، می‌توانند در سال جاری تسویه حساب و وام خرید یا ساخت را دریافت کنند.

وی گفت: وام‌های خرید مسکن به غیر از جانبازان 70 درصد - که شرایط خاص برای آنها لحاظ شده، سایر گروه‌ها حتی یک میلیون و کمتر از آن، تسهیلات دریافت کرده باشند، دیگر وام مجدد مسکن به آنها داده نمی‌شود.

این مسئول بیان کرد: فرزندان شهدا، فرزندان جانباز 70 درصد، همسران شهید، والدین شهید، جانبازان 5 درصد به بالا و آزادگان مشمول دریافت وام خرید و ساخت مسکن می‌باشند.

حقایق‌پور با اشاره به نحوه‌ ثبت‌نام جامعه ایثارگران برای دریافت وام مسکن عنوان کرد: طبق روال سال‌های گذشته، ایثارگران به شهرستان‌های محل پرونده خود مراجعه و فرم‌های مربوطه ثبت‌نام را تکمیل می‌کنند.

6 هزار ایثارگر متقاضی وام خرید و ساخت مسکن هستند

وی با بیان اینکه وام‌های مسکن به ترتیب اولویت یک الی 6 به جامعه ایثارگران پرداخت می‌شود، گفت: جانبازان 25 درصد و بالا، آزادگان، والدین، همسران و فرزندان شهدایی که قبلا از تسهیلات بانکی مسکن استفاده نکرده باشند و وراث قانونی جانبازان 25 درصد و آزادگان متوفی براساس تبصره دو ماده 3 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران به ترتیب در اولویت اول و دوم هستند.

حقایق‌پور افزود: اولویت سوم، جانبازان 70 درصد می‌باشد که با توجه به وضعیت جسمانی دارای مسکن نامناسب ‌باشند با تایید بنیاد می‌توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری، مجدد از وام مسکن استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین به ترتیب جانبازان 5 تا 25 درصد با الویت جانبازی که قبلا از تسهیلات بانکی مسکن استفاده نکرده باشند، فرزندان جانبازان 70 درصد و ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب بوده و در سال‌های گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف وام مصوب در سال 1390 استفاده کرده‌اند فقط برای یک بار می‌توانند با فک رهن و تسویه از یک فقره وام مسکن در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی بهره‌مند شوند، در اولویت دریافت تسهیلات مسکن هستند.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه در سطح استان قزوین، 6 هزار ایثارگر متقاضی وام خرید و ساخت مسکن هستند، تصریح کرد: در سال جاری طبق سهمیه کشوری، به یک هزار نفر از ایثارگران استان قزوین وام پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: وام ساخت و خرید مسکن در شهر قزوین 70 میلیون تومان، شهرستان‌ها 60 میلیون تومان و روستاها 35 میلیون تومان است.

حقایق‌پور با اشاره به اینکه با ابلاغ شدن پرداخت وام‌های مسکن ایثارگران به بانک‌ها، این وام‌ها به متقاضیان پرداخته می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود در دی ماه، تسهیلات مسکن به خانواده‌های شاهد و ایثارگر پرداخت شود.

انتهای پیام/7003
منبع: روابط عمومی بنیاد شهید قزوین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان