۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین معوقه حقوق کارگران پرداخت نشود سلب صلاحیت می‌شوید
کد خبر: ۲۲۰۲۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۱۰:۱۱ ↗ لینک کوتاه

اخطار استاندار قزوین به مدیران شرکت کنتورسازی:

معوقه حقوق کارگران پرداخت نشود سلب صلاحیت می‌شوید

استاندار قزوین بیان کرد: مدیران شرکت کنتورسازی در قزوین یک هفته فرصت دارند وضعیت تولید، معوقه حقوق کارگران را مشخص کنند در غیر این صورت سلب صلاحیت می‌شوند.

معوقه حقوق کارگران پرداخت نشود سلب صلاحیت می‌شوید
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین شب گذشته(سه شنبه) در جلسه ستاد تسیهل و رفع موانع تولید اظهار داشت: دغدغه اصلی من فعال شدن واحدهای تولیدی و اشتغال است و با تمام توان خود پیگیر این موضوع هستم.

وی در ادامه افزود: در مسیر تقویت تولید هیچ عذر و بهانه ای را نمی‌پذیرم و به کسانی که موانعی برای تولید ایجاد می‌کنند، به شدت برخورد می‌کنم.
 
استاندار قزوین در جلسه ستاد تسیهل و رفع موانع تولید گفت: مدیران شرکت کنتورسازی در قزوین یک هفته فرصت دارند وضعیت تولید، معوقه حقوق کارگران را مشخص کنند در غیر این صورت سلب صلاحیت می‌شوند.

وی در این جلسه پس از شنیدن گزارش کارشناسان در خصوص پرداخت نشدن حقوق ۴ ماهه کارگران کنتور سازی اظهار کرد: متاسفانه سوءمدیریت در کارخانه کنتورسازی موجب شده کارخانه ای که زمانی از واحدهای تولیدی شاخص بوده، امروز تولیدش متوقف شده و ۳۰۰ کارگر با بحران موجه شده است.

این مسئول افزود: چندین نوبت با این واحد همراهی کردیم و با تعویق بدهی مالیاتی، بیمه ای و سایر هزینه ها موافقت کردیم تا این واحد بتواند به چرخه تولید بازگردد؛ اما گویی مدیران آن هیچ تمایلی به تولید ندارند و کارهای دیگر می‌کنند.

وی یادآورشد: سرنوشت کارگران این واحدبرای ما مهم است و بسیار تلاش می‌کنیم این واحد بتواند مشکلات خود را حل کند و بار دیگر اعلام می‌کنیم اگر مدیران این کارخانه با سرعت و تامین نقدینگی لازم حقوق معوقه دو شرکت خود را پرداخت کنند؛ آماده ایم بار دیگر به آنها کمک کنیم تا هم جریمه هایشان بخشیده شود و هم مهلت دهیم تا بدهی دولتی را پرداخت کنند.

مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در تنگنا گذاشته ایم

همتی اضافه کرد: در غیر این صورت موضوع را به دادگاه ارجاع می‌دهیم و برای سلب مسئولیت مدیران فعلی و اعلام ناتوانی آنها اقدام خواهیم کرد تا این واحد به اهلش و یک شرکت دولتی واگذار شود تا بتوانیم ان را احیا کنیم.

وی بیان کرد: وقتی ما مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی را در تنگنا گذاشته ایم تا حتی در صورت قوانین دست و پاگیر با تولیدکنندگان همکاری و مساعدت کنند؛ انتظار نداریم برخی سوء استفاده کرده و برای ما در استان بحران کارگری ایجاد کنند.

استاندار درباره ترخیص برخی قطعات وارداتی این شرکت در گمرکات کشور هم گفت: به مدیران واحدهای صنعتی استان اعلام می‌کنیم برای این که بتوانند از تسهیلات استانی و اختیارات استانداری در حل مشکلات خود استفاده کنند، بهتر است ترخیص و صادرات کالای را در گمرک قزوین انجام دهند.

وی بیان کرد: با همه مشکلات ایجاد شده بازهم آمادگی داریم برای ترخیص قطعات مورد نیاز این شرکت اقدام کنیم؛ اما این کار منوط به حضور مدیران کنتورسازی و تعهد جدی آنها برای حل بحران ایجاد شده و آغاز تولید است.

همتی خواستار اجرای مصوبات جلسات ستادتسهیل و رفع موانع تولید در استان قزوین شد و گفت: هر دستگاه و بانکی که از اجرای مصوبات سرباز زند با برخورد جدی مواجه خواهد شد.

در این جلسه مشکلات ۹ واحد تولیدی با حضور صاحبان آنها مطرح شد و پس از شنیدن دلایل بروز مشکلات و بررسی پیشنهاد کارشناسان برای حل مشکلات معوقات بانکی، بیمه و مالیات، تقسیط، تسهیلات سرمایه درگردش تصمیمات لازم گرفته شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان