۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین اختصاص تندیس ویژه اولین کنگره جهانی"دنیای بدون محدودیت" به ایران
کد خبر: ۲۲۰۲۴۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۴ ساعت: ۸:۴۲ ↗ لینک کوتاه

به پاس تلاش بنیانگذار کانون معلولان توانا صورت گرفت؛

اختصاص تندیس ویژه اولین کنگره جهانی"دنیای بدون محدودیت" به ایران

بنیانگذار کانون معلولان توانا، تندیس ویژه نخستین کنگره جهانی "دنیای بدون محدودیت" را که در شهر استانبول ترکیه برگزار شد، به خود اختصاص داد.

اختصاص تندیس ویژه اولین کنگره جهانی"دنیای بدون محدودیت" به ایران
به گزارش خبرنگار اجتماعی  صبح قزوین ، مدیرعامل گروه بهداشتی فیروز و بنیانگذار کانون معلولین توانا، تندیس ویژه نخستین کنگره جهانی "دنیای بدون محدودیت" را که در شهر استانبول ترکیه و با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان به‌ویژه کشورهای اروپائی برگزار شد، به خود اختصاص داد.

این کنگره بین‌المللی با هدف رشد امکانات و تسهیلات، کاهش محرومیت‌ها و تحقق تساوی فرصت‌ها برای معلولان جهان در تاریخ‌های 2 تا 4 دسامبر 2016 به همت تالار معلولان شهرداری استانبول برگزار شد.

در کنگره جهانی "دنیای بدون محدودیت" موضوعاتی همچون آموزش، دسترسی به امکانات، اشتغال، فن‌آوری‌های نوین و ارتباطات جهانی در قالب کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا نتایج به‌دست آمده با سازمان‌های اجرایی در سطح جهان به اشتراک گذاشته شود.

در این کنگره که با همکاری وزارت آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و گردشگری، دانشگاه استانبول، دانشگاه نجم الدین اربکان قونیه و با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار شد، سیدمحمدموسوی مدیرعامل شرکت فیروز و بنیانگذار کانون معلولین توانا و دارنده مقام مشورتی سازمان ملل متحد و همچنین مجید مجیدی کارگردان مشهور سینمای ایران به پاس تولید فیلم سینمائی"رنگ خدا" تنها نمایندگان کشورمان بودند که در نهایت با نظر قاطع کارشناسان، تندیس ویژه نخستین کنگره جهانی "دنیای بدون محدودیت" به پاس ایجاد بیش از 600 شغل پایدار و حرکت در مسیر مسئولیت‌های اجتماعی به سید محمد موسوی اختصاص یافت.


همچنین در حاشیه این کنگره، وزیر کار و امور اجتماعی ترکیه در نشستی با سیدمحمدموسوی نسبت به بهره‌گیری از تجربیات ارزشمند وی در توانمندسازی معلولان و تغییر نگرش جامعه نسبت به معلولیت اظهار امیدواری کرد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان