۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین اخراج سفیر انگلیس پاسخ گستاخی چندباره روباه پیر
کد خبر: ۲۲۰۰۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۳ ساعت: ۸:۱۹ ↗ لینک کوتاه

گستاخی های مکرر انگلیسی هاو دیپلماسی خنده؛

اخراج سفیر انگلیس پاسخ گستاخی چندباره روباه پیر

رژیم انگلیس ضمن گستاخی مجدد مدعی شد ایران تهدیدی فراگیر است.

اخراج سفیر انگلیس پاسخ گستاخی چندباره روباه پیر
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای سعودی خود در ریاض گفت: تهدید ایران، ما را نیز نگران می‌کند.
 
در حالی که عربستان بیش از یک سال است مرتکب تجاوز نظامی و جنایت جنگی فراگیر علیه مردم مظلوم یمن شده، وزیر خارجه انگلیس گفت: ما از حمله به عربستان با موشک‌های بالستیک که منشأ آن یمن است نگران هستیم. تهدید بزرگی را که عربستان به علت شلیک‌های مرزی با آن روبه‌روست درک می‌کنیم.
 
وزیر خارجه انگلیس گفت: دوستی انگلیس با سعودی بیش از صد سال قدمت دارد. روابط بین ملت‌های دو کشور مستحکم است و بر پایه‌های تجاری یا امنیتی نیست.
 
جانسون افزود: تهدید ایران در منطقه همچنانکه سعودی را نگران می‌کند ما را نیز نگران می‌کند. برای برقراری روابط با ایران باید تلاش شود اما درمورد نقش آن باید مراقب بود.
 
وزیر خارجه انگلیس افزود: به شدت نگران درد و رنج مردم یمن است و در عین حال خطر بزرگی را که عربستان سعودی در این مناقشه با آن روبه‌رو است درک می‌کند.
چند روز پیش ترزامی نخست‌وزیر انگلیس ضمن سفر به منطقه مدعی شد ایران تهدیدی برای همه منطقه است.
 
همان روز شرکت ملی نفت ایران تفاهم‌نامه‌ای با شرکت انگلیسی شل امضاء کرد که اعتراض صاحب‌نظران را برانگیخت.
 
انگلیس سالانه چند ده میلیارد دلار سلاح به برخی شیخ‌نشین‌های مرتجع منطقه صادر می‌کند که بخش عمده‌ای از این سلاح‌ها برای تأمین تسلیحات تروریست‌ها یا قتل‌عام ملت‌هایی نظیر مردم یمن و سوریه و بحرین می‌شود.
 
به نظر می‌رسد با عنایت به تکرار گستاخی‌های رژیم فرتوت و روباه‌صفت انگلیس، اخراج سفیر این کشور از تهران باید هر چه زودتر انجام شود. نیکلاس‌ هامپتون سفیر انگلیس، از مقامات امنیتی انگلیس است که قبلاً در یمن سفیر بود.





انتهای پیام/1404

منبع: کیهان

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان