۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح; کلید روحانی دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد
کد خبر: ۲۲۰۰۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۳ ساعت: ۷:۵۹ ↗ لینک کوتاه

عدم شناخت مدیران از جایگاه ولایت‌فقیه

رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح; کلید روحانی دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد

رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: کلیدی که در ابتدای تبلیغات ریاست‌ جمهوری از آن سخن به میان می‌آمد، قفل بیت‌المال را باز کرد و چوب حراج به آن زد، این کلید دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد.

رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح; کلید روحانی دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ، رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی گفت: کلیدی که در ابتدای تبلیغات ریاست‌ جمهوری از آن سخن به میان می‌آمد، قفل بیت‌المال را باز کرد و چوب حراج به آن زد، این کلید دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین جلالی در جمع مردم رفسنجان در مسجد امام‌ خمینی(ره) با تبریک میلاد پیامبر(ص) و ایام ماه ربیع‌الاول اظهار داشت: یاد حجت‌الاسلام شیخ عباس پورمحمدی را گرامی می‌دارم، من از بچگی پرورش ‌یافته این مسجد به واسطه حضور آن مرحوم هستم.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) تصریح کرد: خداوند از مؤمن ضعیف غضبناک است و منظور از مؤمن ضعیف کسی است که قاطعیت و جذبه نداشته باشد و قدرت نهی‌ از منکر در وجودش نباشد.

جلالی ادامه داد: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر دین است و اگر انقلاب ما اسلامی نبود، مانند دیگر انقلاب‌ها دوامی نمی‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: سال 42 امام راحل فرمودند «اسلام در خطر است به داد اسلام برسید» و اینکه خانواده‌ها دسته‌گل‌های خود را تقدیم کردند به خاطر اسلام بود.

رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح افزود: محور نظام اسلامی ولایت‌ فقیه است و مشروعیت همه چیز به دست اوست.

عدم شناخت مدیران از جایگاه ولایت‌فقیه

وی اضافه کرد: قداست و عظمت نظام اسلام به ولایت ‌فقیه است و اسلام با معاد و رسالت تکمیل نشد، بلکه با ولایت به تکامل رسید.

جلالی با اشاره به اینکه نظام مبتنی بر ولایت آسیب‌هایی دارد، تشریح کرد: نخستین آسیب نظام مبتنی بر ولایت ‌فقیه عدم شناخت و آگاهی از اسلام است.

وی بیان کرد: بسیاری از مسؤولان، مدیران و دست‌اندرکاران جمهوری اسلامی شناخت جامع و کاملی از اسلام ندارند، اگرچه نماز می‌خوانند و روزه می‌گیرند اما جایگاه ولایت را نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: اگر بر زبانشان هم وارد شود، اما بر قلبشان این باور وجود ندارد که ولی‌فقیه نایب برحق امام‌زمان(عج) است و گرنه به جایگاه ولایت‌فقیه جسارت نمی‌کردند و جواب نمی‌دادند.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به اینکه بعضی می‌گویند، اسلام دین ناقصی است و مکتب سیاسی، اقتصادی، اجتماعی ندارد، افزود: این ناشی از نگاه سرمایه‌محور این افراد است.

خداشناس نمی‌گوید، کلید حل مشکلات ما دست کدخداست

وی با بیان اینکه 700 آیه در قرآن کریم آمده که به کفار و مشرکان اعتماد نکنید و با آنها رابطه برقرار نکنید، افزود: برخی افراد اگر خدا را می‌شناختند، نمی‌گفتند کلید حل مشکلات ما دست کدخداست، رهبر معظم انقلاب بارها فرمودند «مذاکره با آمریکا خسارت محض است» و امروز به این فرمایش معظم‌له رسیدیم.

وی با تأکید بر اینکه بیش از یک‌هزار بار از آمریکا گزیده شدیم، خاطرنشان کرد: از 28 مرداد 32 جنایات آمریکا بر ما روا داشته شد، هواپیمای مسافربری ما را در هوا زدند و 300 نفر در آب‌های خلیج‌فارس جان باختند و آمریکایی‌ها حاضر به عذرخواهی نشدند.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: برای 300 نفر تنها 60 میلیون‌ دلار غرامت پرداخت کردند، آمریکایی‌ها برای جان انسان‌ها ارزش قائل نیستند.

جلالی ابراز داشت: در جریان مذاکرات خود را حقوقدان معرفی کردند و خوش‌بینی و یا بدبینی را در مذاکرات بی‌تأثیر دانستند و به خطوط قرمزی که رهبری ترسیم کردند پایبند نبودند.

در مذاکرات چوب حراج به بیت‌المال زدند

وی کلماتی چون ترسوها، دلواپسان، عصر حجری و بی‌سواد را از سوی برخی مسؤولان طرفدار مذاکره یادآور شد که می‌گفتند ما می‌دانیم با دنیا چگونه صحبت کنیم، تصریح کرد: اگرچه چوب این نتیجه به گوش ملت ایران خورد، اما ای کاش تعطیل ‌کردن صنعت هسته‌ای و خراب ‌کردن آب‌ سنگین اراک و از بین‌بردن 500 کیلو اورانیوم 20 درصد و خارج کردن 10 هزار کیلو اورانیوم و ... را می‌گفتند، چند هزار دلار است.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی با اذعان بر اینکه چوب حراج به بیت‌المال زدند، افزود: کلیدی که در ابتدای تبلیغات ریاست‌ جمهوری از آن سخن به میان می‌آمد، قفل بیت‌المال را باز کرد و چوب حراج به آن زد، این کلید دروازه کشور را به روی دشمن باز کرد.

جلالی خاطرنشان کرد: برداشتن یک‌جانبه تحریم‌ها هنگام توافق از خواسته‌های رهبری بود، اما بیش از یک سال گذشت، هنوز تحریمی برداشته نشده و یکی از طرفداران مذاکرات هم اذعان دارد که مذاکره یعنی یکی دادن و یکی گرفتن نه اینکه هرچه داریم به طرف مقابل بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب دستبرد به بیت‌المال و حقوق‌های چند ده ‌میلیونی را خیانت عنوان کردند، بیان داشت: ایشان خواستار معرفی محاکمه و اخراج نجومی‌بگیران هستند.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: اما برخی این نجومی‌بگیران را سرمایه‌های نظام معرفی می‌کنند، ابتدا می‌گفتند 3 هزار نفر بعد 933 نفر و کم‌کم به 100 نفر و امروز عنوان می‌کنند، تعدادشان چهار نفر است.

جلالی با اشاره به اینکه رئیس قوه قضائیه خواستار معرفی این نجومی‌بگیران از سوی دولت است، ابراز داشت: اما از این کار سر باز می‌زنند، مدیران مس، فولاد، بیمه و ... فیش‌های حقوقی خود را باید ارائه دهند تا شفاف‌سازی شود.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: ما باید مدیرانی در تراز جمهوری اسلامی آموزش دهیم.

وی با اشاره به سخن نماینده مجلس شورای اسلامی مبنی بر جسارت به ساحت مقدس امام‌ رضا(ع) خاطرنشان کرد: با این اوصاف باید فهمید، وضع چگونه است.

جلالی همچنین از عدم حمایت دانشگاه‌ها از برنامه‌های معنوی اعتکاف و اردوی راهیان نور به دلیل عدم داشتن ردیف بودجه افزود: اما برای کنسرت موسیقی دانشگاه‌ها ردیف بودجه می‌آورند و حمایت می‌کنند.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی ابراز داشت: دانشگاهی که به موسیقی اهمیت بدهد و برای اعتکاف پول ندهد، اسلام‌شناس نیست.

وی در ادامه به اتفاقات منطقه اشاره و بیان کرد: امروز موصل به پیروزی نزدیک است و خبرهای خوشی در آینده نزدیک می‌شنوید.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی از رد صلاحیت‌ برخی افراد برای ریاست‌ جمهوری و فتنه 78 و 88 یاد کرد و گفت: این فتنه‌ها هزینه سنگینی برای نظام به وجود می‌آورد.

 ثروت‌اندوزی مدیران از آفات نظام است

جلالی از برخی افرادی که خود را انقلابی می‌دانند و امروز اظهار نظر می‌کنند که کشورهای آلمان و ژاپن ارتش خود را کنار گذاشتند و به اقتصاد پرداختند یاد کرد و افزود: این حرف‌ها در حالی زده می‌شود که ده‌ها هزار داعشی اطراف کشورمان را فراگرفته است.

وی از دیگر آسیب‌های نظام مبتنی بر ولایت به دنیاطلبی و ثروت‌اندوزی مدیران اشاره کرد و افزود: برخی وزرای ما ثروت هزار میلیاردی دارند در حالی ‌که یک کارگر ساده با حقوق 700 هزارتومانی با مشکلات زیادی در زندگی دست و پنجه نرم می‌کند.

رئیس‌دفتر آیت‌الله مصباح خاطرنشان کرد: تبعیض و بی‌عدالتی در کشور ما زیاد شده و سفره مردم هشت ‌برابر کوچک‌تر شده است.

وی عنوان کرد: 70 درصد کارخانه‌های کشور ازجمله ارج، آزمایش، قند ورامین و ... و 12 هزار واحد صنعتی هم تعطیل شده است.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی همچنین قدرت‌طلبی، جاه‌طلبی و مقام‌خواهی را از دیگر آفات نظام مبتنی بر ولایت‌فقیه برشمرد.

وی در ادامه از بازگشت یک‌ونیم میلیون عاشق و دلداده اباعبدالله‌الحسین(ع) از مرز مهران و مشرف نشدن‌شان به کربلا به دلیل بی‌برنامه‌گی‌ها و سوءمدیریت‌ها یاد کرد و گفت: با یک عذرخواهی کاری درست نمی‌شود و نباید از آسیب‌ها به سادگی گذشت.

رئیس ‌دفتر آیت‌الله مصباح یزدی متذکر شد: راه‌کار اصلی بازگشت به دین و انس با قرآن و اهل‌بیت(ع) است.




انتهای پیام/1404

منبع: فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان