۱۴/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۴ سه شنبه

صبح قزوین فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح
کد خبر: ۲۱۹۹۷۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۱۶:۷ ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره قضایی و انضباطی سپاه پاسداران خبر داد:

فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح

رئیس اداره قضایی و انضباطی سپاه پاسداران از غیبت ۲ میلیون ۵۰۰ هزار مشمول خدمت سربازی خبر داد و گفت: فرار از خدمت، بیشترین فراوانی را در جرائم نیروهای مسلح دارد.

فرار از خدمت وظیفه، بیشترین جرم در نیروهای مسلح
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، سهراب‌علی شمخانی رئیس اداره صیانت، قضایی و انضباطی کل سپاه پاسداران در مجمع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح ابرازکرد: جوانانی که به خدمت سربازی می‌آیند سرمایه‌های عظیم کشور هستند که به واسطه این نیروی انسانی جوان می‌توان سرنوشت کشور را تغییر داد.
وی افزود: فرار از خدمت، بیشترین فراوانی را در جرائم نیروهای مسلح دارد؛ بر طبق قانون اگر یک نظامی محل خدمت خود را به مدت ۱۵ روز در زمان صلح و ۵ روز در زمان جنگ ترک کند مرتکب جرم شده است.
رییس اداره صیانت، قضایی و انضباطی کل سپاه پاسداران اعلام کرد: در سال‌های اخیر آمار مشمولین خدمت سربازی به جهت کاهش رشد جمعیت از یک میلیون نفر به ۴۵۰ هزار نفر در سال رسیده است و در حال حاضر بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر مشمول غائب داریم.
شمخانی تاکید کرد: نیمی از کارکنان نیروهای مسلح سربازان هستند و بیشترین جرمی که در نیروهای مسلح رخ می‌دهد مربوط به کارکنان وظیفه بوده و این مسئله در میان کارکنان دائمی و رسمی بسیار اندک است.
وی تاکید کرد: سربازان سخت‌ترین کارهای نیروهای مسلح را انجام می‌دهند در حالی که کم‌ترین هزینه را دریافت می‌کنند.
رییس اداره صیانت، قضایی و انضباطی کل سپاه یادآور شد: مشکلات سربازان باید شناسایی و نسبت به شرایط آن‌ها شناخت به وجود آید تا به شرایط مطلوب برسیم.
شمعخانی در پایان افزود: اگر بخواهیم جرایم و فرار در بین سربازها کاهش یابد، باید مانند فرزندان خود با آن‌ها برخورد کنیم و در جریان مشکلات مختلف آن‌ها قرار بگیریم.
انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان