۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین آسیب شناسی ۱۶ مورد از جرایم شایع نیروهای مسلح کشور
کد خبر: ۲۱۹۹۲۶ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح اعلام کرد:

آسیب شناسی ۱۶ مورد از جرایم شایع نیروهای مسلح کشور

معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور با اشاره به شناسایی ۱۶ جرم شایع در نیروهای مسلح، گفت: راهکارهای پیشگیری از این جرایم در حال اجرا است.

آسیب شناسی ۱۶ مورد از جرایم شایع نیروهای مسلح کشور
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، مجمع بزرگ سالیانه پیشگیری از وقوع جرم نیروهای مسلح صبح امروز در سالن شهید حسن پور سپاه ناحیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.
محمود صفری، معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور در این مراسم ابراز کرد: بنابر نگاه مقام معظم رهبری، پیشگیری از جرم یک موضوع علمی است که برای شناسایی عوامل جرم و شناسایی آسیب‌هایی که از جرایم ناشی می‌شود باید راهکارهای علمی مشخص کرد.
وی یادآور شد: برگزاری جلسات متعدد و فراگیر در حوزه پیشگیری از جرایم به دلیل این است که نگاه پیشگیرانه عمیق‎تر شود و دلالت بر فراوانی جرایم ندارد.
صفری در ادامه گفت: برای مدیریت کلان جرایم تلاش مستمر از طرف همه بخش‌ها و دستگاه‌ها لازم است.
وی خاطر نشان کرد: صاحبان اندیشه باید فکرهای خود در جهت پیشگیری از وقوع جرم را مطرح کنند تا راهکارهای مناسب از میان این فکرها مشخص شود.
معاون نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور اظهار کرد: در سطح نیروهای مسلح جایگاه پیشگیری از جرایم مشخص و مهم است و این امر در بین نیروهای مسلح از مطالبات جدی رهبر انقلاب می‌باشد.
وی توضیح داد: 4 برنامه در طی 5 سال برای پیشگیری از جرم در بین نیروهای مسلح مشخص شده که در سال اول به دنبال آسیب شناسی 16 مورد از جرایم شایع بودیم؛ در برنامه دوم به دنبال آسیب زدایی و تحلیل جمعیت کیفری بودیم؛ در برنامه سوم آینده پژوهی و پیش بینی داشتیم و در برنامه چهارم که از سال 91 آغاز شده به دنبال اجرای راهکارهای به دست آمده می‌باشیم.
صفری همچنین عنوان کرد: برای اجرایی شدن راهکارهای پیشگیری از جرایم، گام‌هایی برداشتیم که طی آن راهکارها به 3 قسمت پیشگیری‌های فرهنگی و اجتماعی، وضعی و انتظامی، قضایی و کیفری تقسیم شده و با مشورت‌هایی که صورت گرفته راهکارهای مختلف اولویت بندی شده است.
این مسئول ابراز کرد: این راهکارها را بر اساس مسئولین اجرایی مشخص شده و راهکارهای استانی شامل دو دسته می‌باشند که برخی نیاز به اقدامات متمرکز از بالا ندارد و در یگان‌های استانی قابل اجرا هستند و برخی نیز در بیرون از یگان‌ها اجرایی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: کارگروه‌ها و کمیسیون‌های تخصصی پیشگیری از جرایم تشکیل شده که نحوه اجرای راهکارها را مشخص می‌کند و راهکارهایی که توسط شورای استان‌ها تبیین شده انجام می‌گیرد.
صفری اعلام کرد: یکی از کارهای خوب در این حوزه توسط دبیران پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته که در آن 10 راهکار درون سازمانی استانی و 5 راهکار برون سازمانی مشخص شده تا با اجرای آن از میزان جرایم کاسته شود.
انتهای پیام/7006

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان