۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین برجام آدرس اشتباهی در حوزه پیشرفت کشور بود/ مسئولان در مسیر حل مشکلات اجتماعی دچار اشتباه شده‌اند
کد خبر: ۲۱۹۹۱۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۱۲:۳۹ ↗ لینک کوتاه

بذرپاش در قزوین:

برجام آدرس اشتباهی در حوزه پیشرفت کشور بود/ مسئولان در مسیر حل مشکلات اجتماعی دچار اشتباه شده‌اند

بذرپاش در قزوین عنوان کرد: برجام یکی از آن آدرس‌های اشتباه است که امروزه به جریانات دانشجویی داده می‌شود؛ مانند برجام‌ها بسیار بر ملت ایران گذشته است مانند فتنه ۸۸ و ۷۸ و حوادث ابتدای انقلاب؛ اما آیا فراموشی برجام درست است؟

برجام آدرس اشتباهی در حوزه پیشرفت کشور بود/ مسئولان در مسیر حل مشکلات اجتماعی دچار اشتباه شده‌اند
به گزارش سرویس سیاسی صبح قزوین ، مراسم سخنرانی دکتر مهرداد بذر پاش (عضو سابق هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی) پیش از ظهر امروز(دوشنبه) با موضوع «آرمان خواهی و عدالت طلبی» در سالن اجتماعات پژوهشکده آینده پژوهشی در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد.

مهرداد بذرپاش نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در شروع مراسم پس از قدردانی از مسئولین دانشگاه امام خمینی (ره) و دست اندرکاران برگزاری مراسم و تبریک ولادت پیامبر اکرم (ص) به بررسی روند تشکل‌های دانشجویی پرداخت.

عضو سابق هیات رئیسه مجلس گفت: شروع حرکت جدی فعالیت‌ها و جریان‌های دانشجویی از سال ۱۳۳۲ و ملی شدن صنعت نفت و شهادت ۳ نفر از دانشجویان بود که این حوادث سبب نامگذاری آن روز به عنوان روز دانشجو شد.

وی افزود: بعضی‌ها سعی دارند که روند جریانات دانشجویی را به سمت و سوی دیگری ببرند؛یکی از ضعف‌های جریانات ضد استکبار، کم کاری آنان در حوزه اجتماعی است.

این کارشناس سیاسی بیان کرد: امروزه تنها فعالیت‌های درست سیاسی کافی نیست بلکه در کنار آن باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز صورت گیرد.

بذرپاش یکی از اصلی ترین آرمان‌های حرکت در مسیر الهی خدمت به مردم برشمرد.

وی عنوان کرد: دادن آدرس اشتباه به جریانات دانشجویی از زمان مصدق آغاز شد که در نهایت خود مصدق را از دور سیاست خارج کرد؛ در نهایت همان‌هایی که برای این مسیر جان می‌دادند در کودتا برای مصدق حتی یک شعار هم ندادند.

ظرفیت‌های اجتماعی ملت ایران دارای یک آستانه تحمل است
بذرپاش تصریح کرد: برجام یکی از آن آدرس‌های اشتباه است که امروزه به جریانات دانشجویی داده می‌شود؛ مانند برجام‌ها بسیار بر ملت ایران گذشته است مانند فتنه ۸۸ و ۷۸ و حوادث ابتدای انقلاب؛ اما آیا فراموشی برجام درست است؟

وی با بیان نقاط قوت کشور ایران تصریح کرد: از جمله نقاط قوت ایران ایستادگی مردم آن است، ظرفیت‌های اجتماعی مردم ایران دارای یک آستانه تحمل است. بعضی از موارد و اتفاقات باعث سرافکندگی مردم شده در حالی که بعضی دیگر موجب سرافرازی ملت ایران گشته است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: از جمله مواردی که موجب افتخار مردم ایران شده رشد علمی کشور است، مثل پیشرفت‌های ما در زمینه انرژی هسته ای و قدرت موشکی.

وی با اشاره به نقش اقتدار کشور در بازدارندگی نظامی گفت: به دلیل همین اقتدار است که نمی‌توانند به کشور ما حمله نظامی کنند؛ اما در عوض با ایجاد جریانات مخالف و درگیری‌های داخلی دوگانگی ایجاد شده؛ مثلا در زمینه برجام دوگانگی است؛ مثلاً در زمینه برجام دوگانگی انرژی هسته ای و معیشت بود.

بذرپاش تصریح کرد: دوگانگی بعدی در کشور که با تدبیر دولت و رهبری حل شد، منطقه و اقتصاد بود که اگر این دوگانگی بیشتر می‌شد پای داعش و امثال داعش به این منطقه باز شده بود.

وی اذعان کرد: برخی که بیشترین مواهب را از انقلاب برده اند و هنوز در قدرت هستند، جریانات انقلابی را مسئول وضع موجود کشور می‌دانند.

این کارشناس سیاسی گفت: متأسفانه بسیاری از افراد و مسئولان در مسیر حل مشکلات اجتماعی دچار اشتباه شده‌اند و خستگی خود را فریاد می‌زنند که در این میان حل مشکلات و معضلات در حوزه اجتماعی نیاز به عزم جدی دارد.
انتهای پیام/2002
منبع: کیوسنا

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان