۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین آداب خوردن غذا خوردن از منظر طب سنتی
کد خبر: ۲۱۹۸۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۱۱:۱۶ ↗ لینک کوتاه

سنت نبوی در غذا خوردن؛

آداب خوردن غذا خوردن از منظر طب سنتی

یک کارشناس طب سنتی گفت: اگر پس از غذا دست را نشوئید، ذرات غذا بعد از مدتی، تغییر ماهیت داده و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوست، چشم یا دهان شوند؛ همچنین فوت کردن غذاهای داغ موجب دمیدن گازهای خروجی ریه (CO۲ و گازهای دفعی) به غذا می‌شود.

آداب خوردن غذا خوردن از منظر طب سنتی
به گزارش سرویس اجتماعی  صبح قزوین ، سید جواد علوی درباره آداب غذا خوردن اظهار داشت: خوردنی و نوشیدنی داغ را با فوت کردن سرد نکنید، این کار هم از نظر دمیدن گازهای خروجی ریه (CO2 و گازهای دفعی) به غذا مضر است و هم فقط ظاهر آن را خنک می‌کند ولی باطن غذا داغ است. 
 
به گفته وی در تعداد وعده های غذایی گرسنه بودن مهمتر از هر چیزی است. پس اگر در وعده صبحانه غذای سنگینی مثل کله پاچه خورده می‌شود، لازم نیست حتماً وعده ناهار میل شود در حالی‌که بدن احتیاجی به غذای جدید ندارد. 
 
این کارشناس طب سنتی ادامه داد: در سنت نبوی آمده است, هنگام صرف غذا حتی الامکان کفش‌ها را در بیاوریم. 
 
آداب خوردن غذا 
 
علوی افزود: از آداب غذا خوردن می‌توان به چشیدن نمک یا سرکه قبل و بعد از غذا و اینکه غذای سبک اول خورده شود, همچنین در یک وعده غذایی، چند نوع غذا خورده نشود و غذا خوردن بیش از حد طول نکشد. 
 
وی اضافه کرد: غذایی که چند روز بعد از پخت و نگهداری در یخچال مورد مصرف قرار می‌گیرد، هضمش سخت تر بوده و هر چه مدت زمان ماندن بیشتر باشد، درجه لطافت غذا کاسته می‌شود. 
 
این کارشناس طب سنتی عنوان کرد: همچنین اگر پس از غذا دست را نشوئید، ذرات غذا بعد از مدتی، تغییر ماهیت داده و ممکن است موادی آزاد شود که وارد پوست، چشم یا دهان  شده و باعث بروز عوارض و بیماری‌های دیگر شود.




انتهای پیام/1404

منبع: تسنیم

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان