۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پشت پرده لغو دیدار پوتین و امپراتور ژاپن
کد خبر: ۲۱۹۸۹۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۲ ساعت: ۱۱:۶ ↗ لینک کوتاه

تغییر برنامه سفر پوتین به توکیو؛

پشت پرده لغو دیدار پوتین و امپراتور ژاپن

دولت ژاپن تحت فشار آمریکا برنامه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به توکیو را تغییر داد تا مانع برگزاری دیدار وی با امپراتور شود.

پشت پرده لغو دیدار پوتین و امپراتور ژاپن
به گزارش سرویس سیاسی  صبح قزوین ،دولت ژاپن تحت فشار آمریکا برنامه سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به توکیو را تغییر داد تا مانع برگزاری دیدار وی با امپراتور شود.

 در سفر رئیس جمهوری روسیه به ژاپن دیدار وی با اکی هیتو امپراتور این کشور برنامه ریزی شده بود که به دلیل ناخرسندی واشنگتن این بخش از برنامه حذف شد.

براساس برنامه اعلام شده، سفر دو روزه رئیس جمهوری روسیه به ژاپن 15 دسامبر (پنجشنبه) آغاز می شود که در پاسخ به دیدار اخیر شینزو آبه نخست وزیر این کشور انجام می گیرد.

خبرگزاری روسیا سگودنیا روز دوشنبه نوشت: دولت ژاپن با توجه به ناخرسندی آمریکا بخشی از برنامه سفر پوتین به ژاپن را که مربوط به دیدار با امپراتور می شد، حذف کرد.

دولت آمریکا پیشتر نیز از برنامه سفر رئیس جمهوری روسیه به ژاپن ابراز نگرانی و اعلام کرده بودند که پذیرایی از پوتین ممکن است، نشانه پیام نادرست وجود دودستگی در گروه هفت کشور صنعتی در برابر روسیه قلمداد شود.
هفت کشور صنعتی همراه اتحادیه اروپا، تحریم های سه ساله اقتصادی علیه روسیه را از سال 2014 در ارتباط با اوضاع اوکراین وضع کرده اند.

پایگاه روزنامه راسیسکایا گازتا ارگان دولت روسیه در این باره نوشته است که آمریکا تلاش می کرد مانع برگزاری سفر پوتین به ژاپن شود.

رسانه روسی به نقل از روزنامه ژاپنی «سانکی سیمبون» افزوده است: واشنگتن از برنامه دیدار رئیس جمهوری روسیه از ژاپن ابراز ناخرسندی کرده بود.

راسیسکایا گازتا نوشت که کاخ سفید این نارضایتی را ماه نوامبر به ژاپن اعلام کرد، ولی توکیو درخواست انجام نشدن سفر را نپذیرفت و برنامه آن را اعلام کرد.

رسانه های روسی اعلام کردند که رئیس جمهوری روسیه 15دسامبر به استان یاماگوتی ژاپن سفر و در شهر ناگاتو با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن دیدار و روز جمعه نیز در برنامه های پیش بینی شده توکیو شرکت می کند.





انتهای پیام/1404

منبع: خبرآنلاین

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان