۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل تاکستانی+تصاویر
کد خبر: ۲۱۹۶۹۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۱ ساعت: ۱۲:۴۴ ↗ لینک کوتاه

سحرگاه امروز صورت گرفت؛

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل تاکستانی+تصاویر

با گذشت خانواده مقتولی در تاکستان، سحرگاه امروز قاتل ۳۷ ساله در آستانه اجرای حکم در ندامتگاه مرکزی قزوین بخشیده شد.

گذشت اولیاء دم از قصاص قاتل تاکستانی+تصاویر
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حجت الاسلام صادقی نیارکی دادستان قزوین درباره بخشش قاتل قزوینی صبح امروز(یکشنبه) در ندامتگاه مرکری قزوین اظهار داشت: بخشش موجب اتحاد و یگانگی در بین مسلمانان می شود و بخش زیادی از مشکلات خانواده‌های آنان را مرتفع می‌کند.

وی در ادامه افزود: قاتل 37 ساله، در آستانه اجرای حکم با میانجیگری معتمدان و ریش سفیدان محلی رضایت خانواده مقتول را بدست آورد.

صادقی نیارکی با قدردانی از بخشش و گذشت اولیاء دم در خصوص رضایت فرد اعدامی افزود: برای چندین مرتبه است که با گذشت و رافت خانواده های مقتولین شاهد اعلام رضایت آنان در لحظه اجرای حکم هستیم و جا دارد از همه کسانی که در این زمینه تلاش می کنند قدردانی نمایم.

دادستان قزوین با اشاره به نقش رسانه‌ها در انعکاس اخبار رضایت و بخشش از اعدام گفت: بطور حتم با انعکاس این نوع اخبار فرصت های بیشتری از گذشت و ایثار در جامعه فراهم می شود و نقش ویژه ای را در بین خانواده ها در مقوله فرهنگ سازی برای بخشش و ایثار و گذشت دارد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان قزوین با اشاره به جزئیات این پرونده گفت: بنابر گزارش مرجع انتظامی در یکی از روزهای پایانی اردیبهشت ماه سال 83 در اطراف روستایی در تاکستان یک مورد قتل با تفنگ شکاری بوقوع می‌پیوندد.

وی اضافه کرد: در جریان تحقیقات مشخص می‌شود 3 برادر به نام‌های علیرضا، اکبر و اصغر با فردی به نام غلامرضا بر سر چرای دام درگیر و متعاقب آن، علیرضا با تفنگ شکاری اش در حضور چند شاهد و پدر مقتول به غلامرضا شلیک و پس از اصابت تیر به سینه مقتول موجب قتل نامبرده می شود. بلافاصله ضارب به همراه برادران خود توسط موتورسیکلت از محل متواری می‌شوند.

صادقی نیارکی افزود: با صدور دستورات جداگانه ای توسط مقام قضایی برادران قاتل(اکبر و اصغر) شناسایی و دستگیر میشوند ولی قاتل متواری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: علیرغم اعطاء نیابت‌های متعدد به استان‌های همجوار قاتل همچنان متواری بوده که پرونده به صورت غیابی و با تعیین وکیل تسخیری مورد رسیدگی قرار می‌گیرد و حکم به قصاص نفس قاتل صادر شده و توسط دیوان عالی کشور رای مورد تایید واقع می‌شود.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های فراوان و تلاش مقامات قضایی و انتظامی در سال 92 قاتل دستگیر، ولی منکر ارتکاب قتل شد؛ به دلیل غیابی بودن رای و به دنبال اعتراض به رای صادره، واخواهی توسط دیوان عالی کشور پذیرفته و نهایتا پس از بررسی و استماع شهادت شهود، شعبه دوم دادگاه کیفری استان، دفاعیات متهم و وکیل وی را مردود شناخته و رای به قصاص نفس نامبرده صادر می‌کند.

دادستان قزوین ابراز کرد: رای صادره توسط دیوان عالی کشور ابرام می‌گردد و در دی ماه سال 94 با بلامانع بودن اجرای حکم قصاص، مورد موافقت ریاست محترم قوه قضاییه قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: به دنبال ارجاع پرونده به شعبه سوم اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین و انجام تمهیدات و تعیین وقت جهت اجرای حکم، سحرگاه امروز در حین اجرای حکم و با حضور اولیاء دم مقتول و مقامات قضایی و انتظامی خانواده مقتول با گذشت قاتل زندگی دوباره ای را به وی بخشیدند.

گفتنی است؛ امیر طاهرخانی، نماینده پیشین و بهمن طاهرخانی نماینده فعلی مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام امیدوار، دادستان عمومی و انقلاب تاکستان، جلالی، معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، رییس ندامتگاه مرکزی قزوین و تنی چند از مقامات قضایی و اداری نیز در این مراسم حضور داشتند.
انتهای پیام/2002



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان