۱۰/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۱ جمعه

صبح قزوین کوتاهی مجلس و دولت در مقابله با آمریکایی‌ها خیانت به ملت است/ برجام معجزه‌گر حل مشکلات اقتصادی کشور نشد
کد خبر: ۲۱۹۶۲۵ نویسنده: حجت الاسلام حسینی تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۱ ساعت: ۸:۵ ↗ لینک کوتاه

مشاور فرمانده سپاه پاسداران:

کوتاهی مجلس و دولت در مقابله با آمریکایی‌ها خیانت به ملت است/ برجام معجزه‌گر حل مشکلات اقتصادی کشور نشد

کارشناس سیاسی عنوان کرد: اگر مجلس و دولت در مقابله با آمریکایی‌ها در موضوع برجام کوتاهی کنند به ملت ایران خیانت کرده‌اند و این کوتاهی هرگز قابل اغماض نیست.

کوتاهی مجلس و دولت در مقابله با آمریکایی‌ها خیانت به ملت است/ برجام معجزه‌گر حل مشکلات اقتصادی کشور نشد
حجت الاسلام سید مرتضی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی صبح قزوین ؛ درباره بدعهدی آمریکا در برجام اظهار کرد: از ابتدای مذاکرات هسته‌ای دو دیدگاه در کشور وجود داشت که یک دیدگاه به مذاکرات خوش بین و یک دیدگاه هم به مذاکرات بدبین بود.

وی در ادامه افزود: دیدگاه روحانی و هاشمی رفسنجانی از ابتدای شروع دولت یازدهم این بود که با کنار گذاشتن سوءظن‌ها به آمریکا و داشتن حسن ظن به عملکرد آنها بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

نماینده سابق مجلس در قزوین اذعان کرد: دولت با شروع مذاکرات، فضاسازی در جامعه را به سمتی پیش برد که با توافق هسته‌ای تحریم‌ها برداشته شده و تورم کاهش می‌یابد و رکود رفع خواهد شد.

وی ادامه داد: دیدگاه افراطی دولت در زمینه مذاکرات هسته‌ای در طول سه سال گذشته باعث شد که این دیدگاه به سرعت به دنبال برآورده کردن خواسته‌های آمریکا بود تا به واسطه آن مشکلات اقتصادی مردم حل شود و به مردم بگوید که فهم سیاسی ما بالاست.

این کارشناس سیاسی با اشاره به اینکه دیدگاه دوم در مذاکرات هسته‌ای نگاه رهبر معظم انقلاب است، تصریح کرد: رهبری بارها از آغاز مذاکرات هسته‌ای در دولت یازدهم تاکید کردند که به مذاکرات با غربی‌ها خوش بین نیستم، آمریکایی‌ها بدقول و بدعهد هستند اما این دیدگاه از سوی دولت و مجلس مورد توجه کافی قرار نگرفت.

حسینی بیان کرد: در زمان تصویب مفاد برجام در مجلس نهم بارها دلسوزان و منتقدان برجام به انتقاد پرداختند؛ اما آقای لاریجانی در مدت 20 دقیقه مفاد برجام را در مجلس به تصویب رساند و به ضعف‌های مطرح شده از سوی دلسوزان و کارشناسان نظام توجهی نشد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره برجام گفت: رهبری پس از تصویب برجام با ارائه طرح 9 ماده‌ای فرمودند که مفاد برجام باید مرحله به مرحله اجرا شود و این عمل به مصوبات باید دوطرفه باشد؛ اما متاسفانه دولت ما به صورت یکجا تعهدات خود را عملیاتی کرد.

مردم فیهم ایران هرگز خیانت به کشور را فراموش نخواهند کرد

مشاور سپاه پاسداران با بیان اینکه تا به امروز آمریکایی‌ها به هیچ کدام از تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، ابراز کرد: در طول این یک سال پس از تصویب برجام بارها آمریکایی‌ها عهدشکنی کردند اما دولت یازدهم سکوت کرد.

وی با اشاره به اینکه برجام معجزه‌گر حل مشکلات اقتصادی کشور نشد، تصریح کرد: چندی پیش هم شاهد بودیم که تحریم‌های ایران برای 10 سال دیگر هم تمدید شد و این موضوع برای بار دیگر به دولتی‌ها ثابت کرد که آمریکایی‌ها از خوی درندگی و استکباری خود دست برنداشته‌اند و آشکارا برجام را نقض کردند.

نماینده سابق مردم قزوین در مجلس عنوان کرد: امروز شاهدیم که با وجود اینکه ما بارها حسن ظن خود را به غربی‌ها ثابت کردیم؛ اما مشکلات اقتصادی ما حل نشد، سر سفره مردمی تغییری صورت نگرفت و مشکل بیکاری و اشتغال و ازدواج جوانان نیز پابرجاست.

وی با بیان اینکه برجام قراردادی بدتر از ترکمنچای و گلستان برای کشورمان بود، اذعان کرد: اگر مجلس و دولت در مقابله با آمریکایی‌ها در موضوع برجام کوتاهی کنند به ملت ایران خیانت کرده‌اند و این کوتاهی هرگز قابل اغماض نیست.

حسینی در پایان یادآور شد: امروز عده‌ای برای سرپوش گذاشتن روی خطاهای فاحش خود از رهبری خرج می‌کنند و با نادیده گرفتن تاکیدات و تذکرات ایشان به دنبال موجه جلوه دادن عملکرد خود در برجام هستند، اما مردم ایران فیهم‌تر از این هستند که خیانت عده‌ای را فراموش کند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان