۱۸/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۰۹ پنجشنبه

صبح قزوین با مصرف این مواد غذایی فشارخون خود را کنترل کنید
کد خبر: ۲۱۹۶۲۳ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۱ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

با مصرف این مواد غذایی فشارخون خود را کنترل کنید

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم باعث کاهش فشار خون افراد می شود.

با مصرف این مواد غذایی فشارخون خود را کنترل کنید
پیام فرحبخش متخصص تغذیه در گفت و گو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ درباره راهکار مناسب تغذیه ای برای کنترل فشار خون گفت: در یک رژیم غذایی مناسب باید میزان سدیم دریافتی را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه بدن بیشترین سدیم را از نمک طعام دریافت می کند، اظهار داشت: اکثر مواد غذایی مانند زیتون پرورده و شور، تن ماهی، کنسرو، نان، پنیر شور، چیپس و پفک حاوی نمک هستند. 

به گفته فرحبخش، مصرف نمک تعادل افراد مبتلا به فشار خون بالا را برهم می زند. 

این متخصص تغذیه با اشاره به تاثیر بعضی از مواد غذایی در کنترل فشار خون افراد تصریح کرد: مواد غذایی حاوی پتاسیم مانند موز و آووکادو باعث بلوغ طبیعی و کاهش فشار خون افراد می شود.

وی افزود: مواد غذایی مانند سیب زمینی، گوجه فرنگی، پرتقال، انار و کیوی نیز سرشار از پتاسیم است که با مصرف سبزیجات تازه و سالاد در هر وعده غذایی می توان از افزایش فشار خون جلوگیری کرد.

فرحبخش با بیان اینکه عنصر کلسیم بر فشار خون تاثیر مثبت دارد، تاکید کرد: محصولات لبنیاتی کم چرب مانند( شیر، ماست، دوغ، پنیر) بهترین منبع کلسیم است.

وی با اعلام اینکه اکثر افراد نسبت به وضعیت فشار خون خود بی اطلاع هستند، عنوان کرد: ۱/۳(یک سوم) جمعیت جهان مبتلا به فشارخون هستند. 

این متخصص تغذیه درباره عنصر منیزیم بیان کرد: مواد غذایی حاوی کلروفیل مانند سبزیجات سرشار از منیزیم هستند.

وی با بیان اینکه مصرف سبزیجات و سالاد در هر وعده غذایی باعث کاهش فشار خون می شود، تاکید کرد: مصرف نمک در هنگام طبخ یا همراه با و وعده غذایی فشار خون پایین افراد را افزایش می دهد.

فرحبخش با تاکید بر اینکه در اکثر موارد علت ایجاد فشار خون ناشناخته است، بیان کرد: افراد مبتلا به اختلالات کلیوی دچار افزایش فشار خون می شوند. 

وی با بیان اینکه فشار خون بدون علامت است اظهارداشت: افراد مبتلا به این بیماری جهت جلوگیری از کاهش و افزایش فشار خون، هرسال یک الی دوبار به صورت مستمر و مداوم به پزشک مراجعه کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان