۱۶/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۶ پنجشنبه

صبح قزوین آیا در شهرستان البرز مافیای آرد و نان وجود دارد؟
کد خبر: ۲۱۹۶۲۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۱ ساعت: ۷:۴۹ ↗ لینک کوتاه

با مطرح شدن شائبه انحصار صدور مجوز آرد و نان:

آیا در شهرستان البرز مافیای آرد و نان وجود دارد؟

نان یکی از عمومی ترین مواد غذایی مورد مصرف مردم می باشد بطوری که متوسط ۶۴ درصد از کل انرژی مصرفی روزانه یک شخص در شهر و ۵۹ درصد از کل انرژی مصرفی یک شخص روستایی را نان تشکیل می‌دهد.

آیا در شهرستان البرز مافیای آرد و نان وجود دارد؟
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین ، نان یکی از عمومی ترین مواد غذایی مورد مصرف مردم است بطوری که متوسط ۶۴ درصد از کل انرژی مصرفی روزانه یک شخص در شهر و ۵۹ درصد از کل انرژی مصرفی یک شخص روستایی را نان تشکیل می‌دهد و بطور متوسط هر ایرانی روزانه ۳۰۰-۳۵۰ گرم نان مصرف می کند.

گندم و به تبع آن نان مهمترین ماده غذایی برای ایرانیان است و نان اولین کالایی است که در ایران به آن یارانه پرداخت شده است لیکن در سال‌های گذشته ۳۰ درصد یارانه نان به علت کیفیت پایین برای ضایعات آن پرداخت شده است.

در این راستا یکی از اقدامات اساسی دولت‌ها کاهش یارانه نان در قالب قانون هدفمند سازی یارانه‌ها بوده است.

از دیگر اهداف مهم این قانون کیفیت بخشی و ایجاد بازار کار رقابتی در عرصه نان بوده است که موجب اشتغال زایی مناسبی نیز شده است که بر اساس همین قانون مجوزهای راه اندازی نانوایی های آزاد پز صادر می گردد.

که در دولت تدبیر و امید نیز برای رونق کسب و کار و کیفیت بخشی هر چه بیشتر در تولید نان ضوابط و بخشنامه های برای تسهیل در امر صدور مجوز نانوایی های آزاد پز صادر گردیده است.

بخشنامه معاون وزیر

اما نکته حائز اهمیت در شهرستان البرز این است که با وجود کیفیت نامناسب نان در اکثر نقاط شهرستان و بیکاری موجود در بین جوانان و در صورتی که نقاط مختلف شهرستان البرز از جمله کوی امامت شهر الوند و شهرک مهرگان باوجود متقاضی و مکان موجود برای راه اندازی نانوایی و دستور معاون وزیر به شماره ۶۰/۱۴۶۵۴۵ مورخ ۲۹/۶/۱۳۹۵ اما تاکنون مجوزی صادر نشده است.

صورت جلسه داخل شهرستان

با توجه به تاکیدات معاون وزیر اما انگار شهرستان البرز نهاد جداگانه‌ای بوده و با تصویب چند صورتجلسه داخلی دستور وزارتی را ملغا نموده است که این گونه اقدامات این شائبه را بوجود می‌آورد که آیا عده ای خاص که از غذا دستی هم بر آتش برخی صنوف دارند قصد انحصار طلبی در بخش آرد نان شهرستان را دارند؟

که لازم است مسئولان امر پاسخگویی این گونه شائبه‌ها باشند.
انتهای پیام/2002
منبع: ندای البرز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان