۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین خادمان ستاد مردمی اربعین حسینی در قزوین تجلیل شدند
کد خبر: ۲۱۹۵۲۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۰ ساعت: ۱۵:۳۹ ↗ لینک کوتاه

با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان ؛

خادمان ستاد مردمی اربعین حسینی در قزوین تجلیل شدند

با حضور آیت‎‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین از خادمان اربعین حسینی تجلیل شد.

خادمان ستاد مردمی اربعین حسینی در قزوین تجلیل  شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه در قزوین ظهر امروز( شنبه) در آیین تجلیل از خادمان اربعین حسینی (ع) اظهار کرد: اربعین حرکتی نورانی، ملکوتی، آسمانی و کلمه رمزِ فتح و گشایش است.
وی تصریح کرد: کسی که چهل شبانه روز خودش را برای خدا خالص کند، خداوند چشمه‌های حکمت را از قلب او بر زبانش جاری می‌کند. ما نباید تنها زیارت اربعین را مورد توجه قرار بدهیم و از کنار سایر معانی آن به سادگی عبور کنیم.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که امید شیعه به اربعین است، خاطرنشان کرد: برخی‌ها مذاکره با امریکا را با عناوین فتح‌الفتوح معرفی می‌کنند که نتیجه آن رسوایی، ذلت، شکست و بدبختی است در حالی‌که باید سربلندی، فتح‌الفتوح و گشایش حقیقی را در اربعین حسینی (ع) جستجو کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اربعین از مصادیق یوم‌الله و کلمه طیبه است که ریشه آن در زمین ثابت و شاخه آن در آسمان است. (ابراهیم/24)

وی با بیان این‌که اربعین مصداق حب‌الله است، افزود: چه چیزی می‌تواند مانند اربعین دل‌های اقشار مختلف، بندگان خدا و حتی از مذاهب مختلف را با امام حسین (ع) گره بزند؟
آیت‌الله عابدینی اذعان کرد: حرکت عظیم اربعین حسینی (ع) در مسیر گسترش و تعمیق قرار دارد، زیرا اولین اربعین با دو نفر آغاز شد اما امروز شاهد حضور ده‌ها میلیونی عاشقان و دلدادگان اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین هستیم.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که امروز اربعین به عنوان فرصتی بین‌المللی به شمار می‌آید، خاطرنشان کرد: حرکت عظیم اربعین در دنیا بی‌نظیر است و همه می‌دانند در دنیا اجتماع بزرگی مثل اربعین وجود ندارد و زمینه و بستر آن نیز فراهم نیست.
وی با تأکید بر این‌که حرکت عظیم اربعین از منظر کمی و کیفی رو به گسترش است، گفت: اربعین از منظر معارفِ اخلاقی، عرفانی، انسانی، شناخت دین، شناخت معارف امام حسین (ع) نیز رو به گسترش است.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: اربعین، حقیقتی است که رسالت، نبوت، غدیر و عاشورا را به ظهور، انتظار و ایده‌ی مهدویت و منجی عالم بشریت می‌پیوندد.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: اربعین در نهضت و مقاومت اسلامی در همه کشورهای جهان اسلام نقش آفرینی دارد.
وی تصریح کرد: این اربعین است که نبوت را به غدیر، غدیر را به عاشورا و عاشورا را به انتظار ظهور حضرت حجت (ع) وصل می‌کند.
امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که در ایام اربعین نقش مؤثری را از رسانه ملی شاهد بودیم، یادآور شد: صدا و سیمای جمهوری اسلامی نقش ارزنده‌ای در نشان دادن عظمت و بزرگی اربعین داشت و صدا و سیمای استان قزوین هم در این ایام برجستگی خاستی داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: وحدت اسلامی مبتنی بر توحید را در ایام اربعین به خوب شاهد بودیم و این مهم بسیار ارزشمند بود.
وی تأکید کرد: ضرورت ایجاد فضایی برای اسکان زائران بسیار مهم است و باید مسئولان این موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان