۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین مهمترین رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است
کد خبر: ۲۱۹۵۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۲۰ ساعت: ۱۵:۹ ↗ لینک کوتاه

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان:

مهمترین رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین گفت:سازمان قضایی نیروهای مسلح براساس اصل ۱۵۶ قانون اساسی وظیفه و رسالت پیشگیری از وقوع جرم را در نیروهای مسلح در دستور کار خود قرار داده است.

مهمترین رسالت سازمان قضایی نیروهای مسلح پیشگیری از وقوع جرم است

به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، نشست خبری رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین و دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان پیش از ظهر امروز(شنبه) در سالن جلسات سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین برگزار شد.

بهروزرضا ضرغامی، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان قزوین در این نشست ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج) اظهار کرد: بر اساس قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای رسیدگی به جرائم نیروهای نظامی و انتظامی اعضا نیروهای مسلح اعم از ارتش، ناجا، سپاه پاسداران و وزرات دفاع محاکم نظامی مطابق قانون تشکیل می‌گردد.

وی گفت: دادستانی و دادگاه‌های نظامی مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح را تشکیل می‌دهد و بخشی از قوه قضاییه مشمول اصول مربوط به این قوه هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با اشاره به فعالیت‌های سازمان قضایی عنوان کرد: بر اساس مصوبات مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام رسیدگی به جرائم نیروهای نظامی و انتظامی اعضای نیروهای مسلح اعم از پایور و وظیفه و جرائم مربوط به پرسنل وزارت اطلاعات نمونه‌ای از فعالیت‌های سازمان قضایی است.

ماموریت اصلی سازمان قضایی برقراری عدالت کیفری در نیروهای مسلح است

ضرغامی در ادامه اضافه کرد: جرائم مربوط به اسرای ایرانی در کشورهای بیگانه و اسرای بیگانه در کشور جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند، همچنین جرائمی که در حین تحقیقات به جرائم خاص نظامی کشف شود جزو حوزه فعالیت‌های سازمان قضایی نیروهای مسلح است.

وی بیان کرد: ماموریت اصلی سازمان قضایی برقراری عدالت کیفری در نیروهای مسلح و ارتباط بین نیروهای مسلح با جامعه و دولت است.

این مسئول با اشاره به برنامه‌های این سازمان ابراز کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح  براساس اصل 156 قانون اساسی وظیفه و رسالت پیشگیری از وقوع جرم را در نیروهای  مسلح در دستور کار خود قرار داده  و تا کنون سه برنامه 5 ساله پیشگیری از وقوع جرم در سازمان قضائی اجرایی شده است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در ادامه تشریح کرد: برنامه پنج ساله اول با عنوان آسیب شناسی طی سال های 77 تا 81، برنامه دوم با عنوان آسیب زدائی در سال های 82 تا 86، برنامه سوم با عنوان پیش بینی مقدم بر شکست است طی سال های 87 تا 91 و برنامه چهارم با عنوان اجرایی کردن راهکارهای به دست آمده از سال 92 تا کنون در حال اجرا است.
ضرغامی خبر داد: 22 آذرماه سال جاری در همایش سالیانه پیشگیری از و قوع جرم با عنوان "فرار از خدمت" به عملیاتی کردن راهکارهای اجرایی برای کاهش و کنترل جرم فرار از خدمت پرداخته خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: همچنین در این همایش  فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان، مسئولان عقیدتی، سیاسی و نهاد نمایندگی ولی فقیه در نیروهای نظامی و انتظامی به همراه فرماندهان و روسای حفاظت و اطلاعات نیروهای مسلح و مسئولان بازرسی و قضات نیروهای مسلح نیز حضور خواهند داشت. 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان در پایان خاطر نشان کرد: سازمان قضایی نیروهای مسلح استان با همکاری ارکان‌های نظامی و انتظامی هر فصل جلسه شورای استانی پیشگیری از وقوع جرم با حضور فرماندهان ارشد استان برگزار می‌کند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان