۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین نمایندگان کمک کنند اختیار استانداران در استفاده از بودجه افزایش یابد
کد خبر: ۲۱۹۱۷۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۸ ساعت: ۱۶:۳۶ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

نمایندگان کمک کنند اختیار استانداران در استفاده از بودجه افزایش یابد

استاندار قزوین در جلسه تجلیل از صادرکنندگان نمونه بیان کرد: شرایط باید برای صادرکننده و تولیدکننده فراهم شود و از نمایندگان درخواست می‌کنیم کمک کنند تا استانداران با داشتن اختیار بیشتر بتوانند ۵۰ درصد بودجه استان را برای ایجاد اشتغال و تولید و صادرات هزینه کنند.

 نمایندگان کمک کنند اختیار استانداران در استفاده از بودجه افزایش یابد
به گزارش خبرنگار اقتصادی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین، ظهر امروز (پنجشنبه) در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه در سالن همایش سازمان صنعت و معدن و تجارت اظهار کرد: یکی از راهبردهای جدی ما بحث صادرات است.

وی در ادامه افزود: صادرات یعنی تجربه یکی از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری فرمودند درون زایی و برون نگری؛ یعنی باید تکیه به تولیدات داخلی و در دست گیری بازارهای جهانی کنیم.

این مسئول ادامه داد: سهم ما از حضور در بازارهای جهانی حدود 43/. درصد از این 16 تریلیون دلار یا 19 تریلیون دلار است که این یک نقص اساسی است.

وی بیان کرد: سال گذشته صادرات غیرنفتی ما یک میلیارد دلار بود که این یک علامت مثبت و خوب است، اگر بخواهیم سهم صادرات و اشتغالزایی خود را افزایش دهیم یکی از ابزارهای رونق تولید، تامین مالی آن است.

ظرفیت سیستم بانکی برای تامین منابع مالی حوزه تولید مناسب نیست
همتی عنوان کرد: ظرفیت سیستم بانکی برای تامین منابع مالی حوزه تولید به قدری نیست که تولید ما را به رشد بالایی برساند، مثل تجربه موفقی که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته رخ داد ما باید سرمایه گذاری خارجی را در کنار منابع داخلی با برنامه به کار بگیریم.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری گفت: برای تولید درون زا و برون زا چه کارهایی را باید انجام دهیم؟ تولیدکنندگان و صادرکننده‌های ما باید آمادگی بین المللی شدن ایجاد کنند و این موضوع نیازمند به یک تعامل سازنده و مثبت است.

استاندار قزوین اذعان کرد: از نمایندگان مجلس انتظار می رود برای کاهش سود بانکی برای تولیدکنندگان و نیز رفع برخی موانع از مسیر صادرکنندگان و نیز اصلاح و بازنگری برخی قوانین در این راه همراه ما باشند.

وی در پایان گفت: شرایط باید برای صادرکننده و تولیدکننده فراهم شود و از نمایندگان درخواست می‌کنیم کمک کنند تا استانداران با داشتن اختیار بیشتر بتوانند ۵۰ درصد بودجه استان را برای ایجاد اشتغال و تولید و صادرات هزینه کنند.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از ۴ صادرکننده نمونه کشوری و ۳۰ صادرکننده استانی تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام/3008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان