۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین تابستان ۹۶ با گرمای شدید و بحران کم آبی روبرو هستیم
کد خبر: ۲۱۹۱۰۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۸ ساعت: ۷:۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

تابستان ۹۶ با گرمای شدید و بحران کم آبی روبرو هستیم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه پیش بینی سازمان هواشناسی این است تابستان ۹۶ با هوای گرم و بارندگی کم روبرو هستیم، عنوان کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها در سال جاری ممکن است در برخی از حوزه‌های فلات ایران دچار مشکل شویم.

تابستان ۹۶ با گرمای شدید و بحران کم آبی روبرو هستیم
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور عصر روز گذشته(چهارشنبه) در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان قزوین در سالن جلسات باغستان که با حضور اعضای کمیسیون عمرانی مجلس برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین پتانسیل خوبی در حوزه رشد جمعیت دارد و رشد جمعیت در قزوین و شهرهای اطراف آن در سال‌های اخیر زیاد بوده است.

وی در ادامه افزود: چالش آب در حوزه کشاورزی و شرب امروز در کل کشور به خوبی نمایان است و استان قزوین هم از این چالش مستثنی نیست؛ البته در برخی نقاط جمعیتی از منابع سطحی برای تامین آب شرب استفاده شده است.

این مسئول ادامه داد: طی سال جاری با پیشنهاد کمیسیون 215 مجلس درباره مشکل کم آبی در بودجه 96 آثاری از اعتبارات تملک و سرمایه ای در قانون مدنظر قرار گرفته است و انتظار ما از کمیسیون عمرانی این است که از این مورد در تصویب بودجه سال آینده حمایت کند تا بودجه آن افزایش یابد.

وی ابراز کرد: شاخص بهره مندی از آب روستایی در قزوین از استاندارد کشوری بالاتر است اما این موضوع به معنای حل مشکلات قزوین نیست؛ بلکه در فصل گرما با تشدید خشکسالی مشکلات مردم افزایش می‌یابد.

جانباز با بیان اینکه موضوع آب و فاضلاب و توجه به محیط زیست و توسعه زیرساخت‌های ریلی جزو اولویت‌های دولت در بودجه 96است، گفت: در بودجه سال جاری در حوزه آب شرب و روستایی بودجه قابل قبولی تعریف شده است که اعتبار آن 5 برابر بودجه سال 95 است.

وی ادامه داد: در حوزه آب فاضلاب شهری که در شهرهای مختلف کشور مشکلاتی وجود دارد و در قزوین و تاکستان تیز این موضوع مطرح شده، پیشنهاد ما این است که این مکان‌ها را به عنوان شهرهای دچار تنش دارای یک بودجه مجزا باشند.

اسناد مطالبات پیمانکاران مسکن مهر الوند را ارائه دهید
رییس هییان مدیره آب و فاضلاب کشور افزود: دوستان ما در کمیسیون عمرانی مجلس کمک کنند در تصویب بودجه 96 بتوانیم برای حل مشکلات فاضلاب شهری اعتبارات لازم را از از ردیف‌های متفرقه و پایدارتر به عنوان یک ردیف بودجه مستقل تعریف کنیم.

وی درباره مشکلات مسکن مهر شهر الوند تصریح کرد: بودجه تعریف شده در حوزه مسکن مهر کشور 600 میلیارد تومان است و دوستان قزوین اسناد تایید شده خود از مطالبات پیمانکاران را به ما ارایه دهند تا این بازپرداخت‌ها صورت بگیرد.

وی ابراز کرد: درباره موضوع ابرسانی از سد طالقان به قزوین برای 14شهر و روستاهای استان پس از تبدیل آن به ردیف پایدار بتوانیم این پروژه را در یک بازه زمانی مناسب اجرا کنیم.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه پیش بینی سازمان هواشناسی این است تابستان 96 با هوای گرم و بارندگی کم روبرو هستیم، تاکید کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها در سال جاری ممکن است در برخی از حوزه‌های فلات ایران دچار مشکل شویم که لازم است مسئولان از امروز به فکر تامین آب لازم باشند.

وی در پایان عنوان کرد: هییات دولت در سفر به استان قزوین مصوباتی داشته اند آنچه در ردیف‌های بودجه ای دیده شده مدنظر سازمان برنامه و بودجه است و آنچه دیده نشده امیدواریم در بودجه سال 96مدنظر قرار بگیرد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان