۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین نیازمند تامین بودجه مستقل است
کد خبر: ۲۱۹۰۵۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۱۸:۲۹ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین در جمع نمایندگان کمیسیون عمران:

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین نیازمند تامین بودجه مستقل است

استاندار قزوین در جمع نمایندگان کمیسیون عمران بیان کرد: برای ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی استان قزوین نیازمند ردیف مستقل بودجه هستیم که از کمسیون عمرانی مجلس خواستاریم نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.

ساخت بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی قزوین نیازمند تامین بودجه مستقل است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان بعدازظهر امروز(چهارشنبه ) با حضور اعضای کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی، فریدون همتی، استاندار قزوین، داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک و دیگر مسئولین استانی در سالن جلسات باغستان برگزار شد.

فریدون همتی، استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: استان قزوین یکی از پنج استان صنعتی کشور است و از لحاظ کشاورزی دشت قزوین یکی از قطب های کشاورزی کشور است.
وی افزود: موضوعی که در دشت قزوین با آن روبرو هستیم مسئله آب است که تاثیر بسزایی در کشاورزی دارد.

استاندار قزوین با بیان اینکه سالانه 800 میلیون مترمکعب آب شرب مصرف می‌شود، بیان کرد: آب برای مصارف کشاورزی و صنعتی از آب‌های زیر زمینی تامین می‌شود.

همتی با بیان اینکه موضوع آب دغدغه مردم و مسئولین استان است، ابراز کرد: در سفر دولت به قزوین 60 میلیون متر مکعب آب آشامیدنی برای 14 شهر و 194 روستا از سد طالقان به استان تصویب شد.

وی اضافه کرد: این طرح نیازمند 600 الی 700 میلیون متر مکعب اعتبار است که از دی ماه سال جاری این طرح اجرایی خواهد شد.

این مسئول با اشاره به میزان سرمایه گذاری در استان عنوان کرد: استان قزوین با توجه به شرایط تحریم اقتصادی کشور 451 میلیون دلار سرمایه از منابع خارجی جذب و وارد کشور شده است.

استاندار قزوین با بیان اینکه در نظر داریم سرمایه خارجی را تا پایان سال جاری به یک میلیون دلار برسانیم، تصریح کرد: ارتقای سالانه صادارات استان از 300 میلیون دلار به 800 میلیون دلار، جذب یک میلیون دلار سرمایه گذاری و ایجاد حداقل 20 هزار فرصت شغلی از اهداف اقتصاد مقاومتی تعیین شده برای استان است.

وی در ادامه خبر داد: هم اکنون گزارشی که سازمان اداره کار رفاه اجتماعی در سامانه منتشر کرده 13هزار 300 نفر شغل ایجاد شده که از این تعداد 9 هزار نفر بیمه جدید تامین اجتماعی هستند.

همتی با اشاره به طرح حمایت از واحدهای کوچک صنعتی اظهار کرد: در این طرح 700 واحد کوچک و متوسط کشاورزی، صنعتی و تولیدی مورد حمایت قرار گرفتند که بیش از 700 میلیارد تومان تسهیلات از بانک‌ها دریافت کردند.

4.5 در صد از تولیدات کشاورزی کشور از استان تامین می‌شود

استاندار قزوین در ادامه افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم تا پایان سال جاری 1000 واحد را ساماندهی و مورد حمایت قرار دهیم تا به چرخه تولید بازگردند.

وی با بیان اینکه تا کنون 615 واحد تعطیل شناسایی شده است، تشریح کرد: 31 واحد بزرگ که بالغ بر هزار نفر در این واحدها مشغول به کار بودند که در چند سال اخیر به طور کامل تعطیل شده و بخشی دیگر از واحدها متاثر از شرایط اقتصادی از چرخه تولید خارج شده اند.

این مسئول در ادامه افزود: با کارشناسی‌های انجام شده 200 واحد با حمایت و تسهیلات اقتصادی می‌توانند به چرخه تولید بازگردند و همچنین 487 واحد نیمه تعطیل وجود دارد که امیدواریم این واحدها تا پایان سال با حمایت‌های اقتصادی رونق بگیرند و به چرخه تولید بازگردند.

همتی با اشاره به حوزه کشاورزی استان بیان کرد: 4.5 در صد از تولیدات کشاورزی کشور از استان تامین می‌شود و استان قزوین در محصولات انگور، کشمش، گیلاس، زیتون، پسته و زغال اخته دارای رتبه بالایی است.

وی گفت: ساخت بیمارستان 700 تختخوابی استان با همکاری بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار قزوین در پایان خواستار شد: برای ساخت بیمارستان 700 تختخوابی استان قزوین نیازمند ردیف مستقل بودجه هستیم که از کمسیون عمرانی مجلس خواستاریم نگاه ویژه ای به این امر داشته باشند.

انتهای پیام/1404

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان