۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین سطحی‌نگری در مسائل جامعه معضل امروز فضای دانشجویی است
کد خبر: ۲۱۹۰۲۵ نویسنده: فرزند شهید حامدی‌فر تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۸ ساعت: ۷:۲۰ ↗ لینک کوتاه

فرزند شهید "حامدی‌فر" در مصاحبه با صبح قزوین:

سطحی‌نگری در مسائل جامعه معضل امروز فضای دانشجویی است

فرزند شهید "حامدی‌فر" بیان کرد: از معضلات فضای دانشجویی نیز می‌توان به سطحی‌نگری در مسائل و مباحثات دانشجویی اعم از موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی نام برد که با کمترین فضاسازی و موج‌آفرینی، دانشجویان بدون بینش مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

سطحی‌نگری در مسائل جامعه معضل امروز فضای دانشجویی است
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ نزدیک به سی و اندی سال پیش، روزهایی که هنوز شیرینی پیروزی انقلاب خوب به کاممان ننشسته بود صدام و حامیانش خرمشهر را غرق در خون‌ِ لاله‌های سرخ این مرز و بوم کردند و خرمشهرمان خونین شهر شد.

در آن سال‌ها جوانان ما در راه حفاظت از وطن و ناموسشان از همه دلبستگی‌های دنیایی دست شسته و به دعوت معمار کبیر انقلاب برای ایستادگی در برابر مهاجمین خونخوار لبیک گفتند.

هیهات منا الذلة
آن‌ها که بهتر از من و شما آن روزها را درک کرده‌اند می‌گویند جبهه‌ها پر بود از دانشجو، محصل، دکتر، مهندس و نیرویی عظیم همه اقشار را به میدان مجاهدت کشانده بود، چرا که ایرانی بود و ناموسش، ایرانی بود و غیرتش، ایرانی بود و هیهات منا الذلة، درسی که در مکتب اهل بیت مشق کرده بودند.
سال‌های زیادی از آن روزها گذشته و آن جبهه‌ها مأمنی شده برای دلباختگان راه عشق و شهادت و اما امروز به فرموده مقام معظم رهبری جبهه دیگری شکل گرفته که در سنگرش باید از فرهنگ،‌ اعتقادات و باورهایمان دفاع کنیم، جبهه‌ای که بینش و آگاهی تیر خلاصی است در قلب دشمن جنگ نرم.

خبرنگار دانشگاه صبح قزوین به بهانه روز دانشجو به سراغ یکی از دانشجویان شهرمان رفته، دانشجویی که سال‌ها پیش پدرش در جبهه‌های حق علیه باطل هستی‌اش را در راه حفاظت از مبانی اسلام و انقلاب بخشیده و امروز خودش در جبهه دانشگاه ادامه‌دهنده راه پدرش شده است.

پدر و پسر هر دو در یک جبهه
احسان حامدی‌فر فرزند شهید محمدباقر حامدی است، این شهید بزرگوار بسیجی سال 1365 در عملیات کربلای پنج در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیده و پیکر مطهرش سال 1375 تفحص شده و در گلزار شهدای قزوین به خاک سپرده شده است.

فرزند شهید حامدی‌فر هم اکنون دانشجوی رشته صنایع در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه آزاد قزوین است.
احسان حامدی‌فر رسالت دانشجویی را تحصیل، تهذیب، ورزش، آگاهی از مسائل روز جامعه از قبیل مسائل فرهنگی، اعتقادی، سیاسی و غیره می‌داند و می‌گوید: دانشجویی کارآمد است که رسالت‌‌های محوله را به نحو احسنت انجام داده و سپس اطلاعات خود را در زمینه مسائل روز جامعه بالا ببرد.

دانشجوی سیاسی یا سیاسی کاری دانشجویی
وی در پاسخ به این سوال که از نظر شما سیاسی کاری یک دانشجو با یک دانشجوی سیاسی چه تفاوتی دارد، بیان می‌کند: یک دانشجو باید سیاسی بوده و نسبت به مسائل سیاسی جامعه منفعل نباشد و لازمه این تفکر درک سیاسی است تا نسبت به وقایع سیاسی تحلیل درستی داشته باشد و یا شناخت کافی نسبت به افراد شاخص وجریانات رایج سیاسی داشته باشد.

این دانشجو ادامه می‌دهد: سیاسی‌کاری به آن معناست که فرد بدون داشتن اطلاعات دقیق و بینش سیاسی تحت تاثیر جوسازی‌های جریانات سیاسی قرار گرفته و بازیچه دست گروه‌های سیاسی شود.

دانشجویان افسران جنگ نرم
حامدی‌فر به سخن مقام معظم رهبری که دانشجویان را افسران جبهه نرم نامیده‌اند اشاره می‌کند و می‌گوید: امروزه با توجه به گستردگی وسایل ارتباط جمعی و حجم بالای تولید و تکثیر اطلاعات امکان کنترل و هدایت آن‌ها توسط نخبگان این امر به تنهایی امکان پذیر نیست و نیاز به حلقه واسطی میان نخبگان و جامعه که دریافت‌کننده این اطلاعات هستند، است.
وی اضافه می‌کند: لذا با توجه به اقتضای سنی دانشجو و طراوت جوانی که زمان اوج توان و فعالیت انسان است؛ رهبر انقلاب عنوان افسران جنگ نرم را برای دانشجویان برگزیدند.

حضور رزمنده‌وار دانشجویان در جبهه انقلاب
فرزند شهید حامدی‌فر به چگونگی حضور رزمنده‌وار یک دانشجو در جامعه اشاره می‌کند و می‌گوید: دانشجویان باید همانند یک رزمنده در جامعه حضور داشته باشند و لازمه حضور تاثیرگذار در فضای عمومی جامعه خودسازی است که می‌توان گفت این امر مهمترین بخش برای موثر بودن است و با افزایش اطلاعات مفید می‌توان تاثیر عمیقی بر روی اطرافیان گذاشت که این خود مصداق جهاد است.

این دانشجو با اشاره به مصادیق انقلابی بودن دانشجویان عنوان می‌کند: چنانچه دانشجویی فارغ از تعلقات و القائات جریانات سیاسی و بدون وابستگی‌های مادی و دنیوی نسبت به مسائل جامعه تحلیل داشته باشد، یک دانشجوی انقلابی است.

حامدی‌فر در ادامه به مشکلات دانشگاه‌ها اشاره و اظهار می‌کند: مشکلات دانشگاه را می‌توان به چند دسته از قبیل نداشتن ارتباط کاربردی و مفید بین دانشگاه و جامعه هدف که شامل صنعت و مردم است، تقسیم‌بندی کرد که در صورت حل این مساله و محقق شدن این هدف جامعه به سمت جامعه آرمانی سوق پیدا می‌کند.
سطحی‌نگری، معضل فضای دانشجویی
وی ادامه می‌‎دهد: از مشکلات دیگر اکثر دانشگاه می‌توان به نداشتن هدف و به تبع آن برنامه‌ای دقیق و راهبردی برای رسیدن به آن اشاره کرد که باعث سردرگمی دانشجو و به ویژه اساتید می‌شود.

این دانشجو اضافه می‌کند: از معضلات فضای دانشجویی نیز می‌توان به سطحی‌نگری در مسائل و مباحثات دانشجویی اعم از موضوعات اجتماعی، فرهنگی، اعتقادی، سیاسی نام برد که با کمترین فضاسازی و موج‌آفرینی، دانشجویان بدون بینش مورد سواستفاده قرار می‌گیرند.

حامدی‌فر ادامه می‌دهد: دانشجو با غنی کردن افکار خود در موارد مطرح شده می‌تواند خود را در این زمینه مصون نگاه دارد و به ایجاد وترویج فضایی مثبت در جهت رشد جامعه به سمت آرمان‌های والای نظام اقدام کند.

وی رسانه را سلاح خوبی برای دانشجویان اعلام می‌کند و می‌گوید: رسانه سلاح خوبی برای دانشجوی امروز ما می‌باشد از جمله این رسانه‌ها می‌توان به شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد، با توجه به قدرت و گستردگی و سهل‌الوصول بودن ابزار ارتباط جمعی لازم است دانشجوی مسلمان انقلابی به جز اطلاعات فنی که لازمه استفاده از این ابزار آلات است نسبت به تلاش خلاقانه برای ترویج افکار و فرهنگ انقلابی اقدام کند.

کلامی کوتاه با هم‌سن‌ و سالانش
فرزند شهید حامدی‌فر در خاتمه سخنانش خاطب به هم‌سن و سال‌های خود می‌گوید: سعی کنیم در زندگی هدفی مبتنی بر مبانی اسلام انتخاب کرده و به سمت آن حرکت کنیم که تبلور آن را در تمامی جوانب می‌توان به وضوح در ولایت فقیه یافت کرد.

وی ادامه می‌دهد: در این مسیرمی‌بایست به دور از هیاهو و جوسازی‌ها قدم برداشت و فقط و فقط به قله‌ها چشم دوخت.
انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان