۰۹/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۳۰ پنجشنبه

صبح قزوین قصه ناتمام بدهی بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی / تعویق پرداخت کارانه از ۶ ماه تا یکسال برای نخستین بار
کد خبر: ۲۱۹۰۰۵ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

قصه ناتمام بدهی بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی / تعویق پرداخت کارانه از ۶ ماه تا یکسال برای نخستین بار

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: به دلیل بدهی بیمه ها برای نخستین بار پرداخت کارانه ما ار حد معمولچند ماه بیشتر عقب افتاده است.

قصه ناتمام بدهی بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی / تعویق پرداخت کارانه از ۶ ماه تا یکسال برای نخستین بار
قصه ناتمام بدهی بیمه ها به دانشگاه های علوم پزشکی / تعویق پرداخت کارانه از 6 ماه تا یکسال برای نخستین بار
علی جعفریان رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی صبح قزوین جوان؛ با بیان اینکه سازمان های بیمه ای 830 میلیارد تومان به ما بدهکار هستند، گفت: 400 میلیارد تومان از بیمه سلامت ایرانیان و 430 میلیارد تومان از بیمه تأمین اجتماعی طلبکار هستیم. حدود 30 درصد مطالبات مربوط به سال 94  و مابقی آن مربوط به سال 95 است.
 
وی ادامه داد: کل بودجه عمومی دانشگاه حدود میلیارد تومان 600 میلیارد تومان است. حدود 700 میلیارد به افراد شامل پیمانکاران و کارکنان دانشگاه بدهکاریم. در این شرایط ما 830 میلیلارد طلب داریم که در نتیجه کارهای روزمره ما اگر این مسیر ادامه پیدا کند با اختلال مواجه می شوند. اکنون بیمارستان ها ی ما در انجام امور روزانه خود دچار چالش شده اند. 

جعفریان اظهار داشت: امیدواریم با تمهیداتی که شده زودتر فکری برای حل این شده و ظرف یکی دو هفته آینده این بدهی ها پرداخت و مطالبات از بیمه ها برگردد تا بتوانیم کاری را که در بیمارستان شروع کرده ایم ادامه دهیم. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به کارانه ها و زمان پرداخت آن گفت: ما بای نخستین بار در پرداخت کارانه شش ماه عقب هستیم تازه ما جز بهترین دانشگاه های کشور هستیم این در حالی است که بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی در پرداخت کارانه یکسال یا بیشتر عقب هستند.

وی افزود: ما اغلب با فاصله سه ماه کارانه را پرداخت می کنیم اما اکنون شش ماه کارانه را پرداخت نکردیم و این موضوع به طور حتم در کیفیت خدمات ارائه شده تاثیرگذار بوده و به نفع کسی نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه خدمت هایی که ما در مراکز درمانی ارائه می کنیم هزینه بر بوده، افزود: هیچ کدام از خدمت ها ما رایگان نبوده اند. ما برای انجام امور خدمتی به مردم قرار دادهایی را با پیمانکاران بسته  و برای نیروی کار و نیروی انسانی دانشگاه هزینه می پردازیم به همین دلیل پرداخت مطاالبات در روند کاری و خدمت رسانی به مردم نقش مهمی دارد.

انتهای پیام/

منبع: بهداشت و سلامت باشگاه خبرنگاران

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان