۱۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۱/۱۰ جمعه

صبح قزوین پیروانی;کی‌روش را باید بهتر ورق بزنیم/ از باشگاه‌ها می‌خواهم با تیم ملی جوانان همکاری کنند
کد خبر: ۲۱۸۹۷۴ نویسنده: mamiri تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۰:۰ ↗ لینک کوتاه

پیروانی;کی‌روش را باید بهتر ورق بزنیم/ از باشگاه‌ها می‌خواهم با تیم ملی جوانان همکاری کنند

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان گفت:یکشنبه هفته قبل با تاج کمیته فنی و کمیته جوانان و ساکت جلسه ای داشتیم و برنامه ها را ارایه دادم.

پیروانی;کی‌روش را باید بهتر ورق بزنیم/ از باشگاه‌ها می‌خواهم با تیم ملی جوانان همکاری کنند

به گزارش خبرگزاری صبح قزوین ، امیرحسین پیروانی در نشست مطبوعاتی امروز خود در ابتدای صحبت‌هایش گفت:یکشنبه هفته قبل با تاج کمیته فنی و کمیته جوانان و ساکت جلسه ای داشتیم و برنامه ها را ارایه دادم.

وی افزود: گزارش عملکرد تیم را در دو سال گذشته تا رسیدن به سهمیه جهانی خدمت مسئولان مربوطه ارائه کردم. ما برنامه سه‌ساله‌ای به کمیته فنی تا المپیک توکیو ارائه دادیم تا با اهداف مشخصی وارد مسابقات شویم. مهم‌ترین هدف ما در تیم ملی جوانان شناسایی و معرفی بازیکنان نخبه جهت حضور موفق در جام جهانی 2017 است. 

سرمربی تیم ملی جوانان تاکید کرد: هدف اولیه ما حضور قدرتمند در مرحله گروهی جام جهانی و صعود به مرحله حذفی است. امیدوارم این اتفاق بیفتد چراکه بازیکنان ما از پتانسیل کافی برخوردار هستند. همچنین در برنامه ما حضور شایسته در بازی‌های آسیایی جاکاردا و در صورت اینکه مسئولین صلاح بدانند حضور با همین تیم در مقدماتی المپیک است. این بازیکنان برای رده سنی هستند که سال آینده به المپیک می‌رسند. در صورت این اتفاق ما پازل کاری خود را تکمیل کردیم و می‌توانیم در المپیک حاضر شویم. 

پیروانی در مورد اینکه چه برنامه‌ای برای استعدادیابی بازیکنان جدید دارد، خاطرنشان کرد: ما مرحله استعدادیابی را پشت سر گذاشتیم و شاکله اصلی تیم مشخص است. 70 تا 80 درصد اسکلت تیم را می‌شناسیم و تنها در برخی پست‌ها نیاز به حضور بازیکنان جدید داریم و ما برخی از بازیکنان را زیرنظر گرفتیم و از اردوی پنجم دی ماه این نفرات به ما اضافه می‌شوند. می‌دانید من معلمم و اهل تعامل با همکاران خوبم هستم. با توجه به شرایط خوبی که ما در شناسایی بازیکنان داشتیم دیگر نیازی به استعدادیابی نیست و تنها عملکرد بازیکنان دیگر را زیرنظر داریم. نفراتی از سیرجان، بوشهر و یک بازیکن از صنعت نفت که در لیگ برتر به میدان می‌رود مدنظر ما هستند که در اردوی روز پنجم دی به ما اضافه می‌شوند تا بتوانیم با یک تیم کامل‌تر کارمان را دنبال کنیم. از مسابقات مشهد تا رقابت‌های بحرین 9 بازیکن جدید به پیکره تیم ما اضافه شد. در این 6 ماه هم تصمیم می‌گیریم 20 تا 25 درصد از بازیکنان را اضافه کنیم و بدین ترتیب استعدادیابی ما به پایان نرسیده است. هر وقت بازیکن جوانی کیفیت خوبی از خود ارائه کند می‌تواند برای ما به میدان برود. 

پیروانی در رابطه با دغدغه‌هایی که در مورد بازی‌های تدارکاتی داشت، گفت: در جلسه خوبی که با مهدی تاج و همکارانم برگزار کردیم توصیه‌های لازم را در مورد بازی‌های دوستانه و نیاز به تدارکات قوی بیان کردیم. ما دنبال برگزاری بازی‌های تدارکاتی خوب اروپایی،‌آفریقایی و آمریکایی هستیم. نیاز بازی مقابل تیم‌هایی مثل غنا، نیجریه، انگلیس، ایتالیایی و ... داریم. در حال برنامه ریزی برگزاری سه تورنمنت را کردم که تاج دستور داده این مسئله پیگیری شود. اگر بازیکنان ما با تجربه دیدار مقابل حریفان اروپایی، آفریقایی به مسابقات جام جهانی بروند دیگر نگرانی زیادی نخواهیم داشت. ما یک هفته بعد از مسابقات بحرین با وجود اینکه زمان خوبی نبود به تورنمنت کره رفتیم و با انگلیس و نیجریه بازی کردیم. می‌دانید انگلیس یکی از 5 سهمیه اروپایی حاضر در جام جهانی است و نیجریه سابقه قهرمانی جهان در رده پایه را داشته است. این نوع مسابقات می‌تواند به آمادگی بیشتر بازیکنان ما جهت حضور در رقابت‌های جام جهانی کمک کند. 

پیروانی در مورد اینکه تعامل بسیار خوبی با کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی بزرگسالان دارد، خاطرنشان کرد: قبلا گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم کی‌روش همانند کتاب وزینی در فوتبال ایران است که ما باید او را بهتر ورق بزنیم و از این کتاب استفاده کنیم. وقت زیادی از موفقیت‌مان را مدیون او هستم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که او برای ما انجام داد برگزاری دیدار درون‌اردویی مقابل تیم ملی بزرگسالان بود. شاید اگر از خود من برای بازی با تیم نونهالان و نوجوانان چنین درخواستی می‌شد به خاطر موضوع نتیجه این پیشنهاد را نمی‌پذیرفتم. او نکات فنی را به خوبی گوشزد می‌کند و جلسات زیادی به صورت محسوس و  غیرمحسوس با یکدیگر داشتیم. او شناخت کاملی از تیم ما دارد. ما این مسئله را که سطح مسابقات جهانی بالاتر از آسیایی است بدون شک قبول داریم به همین خاطر تعامل‌مان را با سرمربی تیم ملی بیشتر می‌کنیم تا از تجربیات گرانقدری که او دارد استفاده کنیم. گزارش عملکرد تیم و بازی‌هایمان را به کی‌روش ارائه می‌دهیم. 

وی افزود: کی‌روش مردی صاحب تجربه است و باید از این مسئله به نحو احسنت استفاده کنیم. ما در تیم ملی جوانان سعی کردیم کیفیت بازی خود را به تیم ملی بزرگسالان نزدیک کنیم به جز بازی آخر خود در تورنمنت بحرین در 4 بازی اول ساختار دفاعی بسیار قوی داشتیم و تنها یک گل دریافت کردیم که آن هم گل به خودی بود. ما ساختار دفاعی تیم را قوی می‌کنیم و توپ را به جرات به همه انتقال می‌دهیم. 

سرمربی تیم ملی جوانان در پاسخ به سوال خبرنگار صبح قزوین در مورد اینکه آیا قصد تقویت کادر فنی تیم ملی جوانان تصریح کرد: ساعت 10 صبح فردا در کمپ تیم‌های ملی جلسه‌ای با همه اعضای کادر فنی برگزار خواهیم کرد. کادر فنی فعلی زحمت زیادی برای کسب مجوز صعود کشیده و از این کار جواب گرفته‌ایم. البته امیدوارم بتوانیم کادرمان را تقویت کنیم تا در جام جهانی و ادامه کار با کیفیت بهتری به مصاف حریفان برویم. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی بابت گرفتن بازیکنان خود از باشگاه‌ها جهت حضور در تورنمنت‌های مختلف ندارد، عنوان کرد: زمانی که مسئولیت تیم ملی جوانان را برعهده گرفتم تنها یک بازیکن ما به نام رضا کرملاچعب در تیم لیگ برتری حضور داشت. حتی یک بازیکن تیم ما غیر از کرملاچعب به عنوان بازیکن نیمکت‌نشین عضو تیم‌های لیگ برتری نبود. بعد از مسابقاتی که در مشهد برگزار شد 9 بازیکن با توجه به کیفیت خوبی که از خود ارائه دادند به تیم‌های لیگ برتری پیوست. بازیکنی که در لیگ برتر بازی می‌کند یا روی نیمکت می‌نشیند نیازی به حضور در همه اردوهای ما ندارد بلکه او از هماهنگی لازم با تیم برخوردار است و چندان نیاز نداریم که این بازیکن در تمرینات شرکت کند اما اگر قرار باشد در تورنمنتی شرکت کنیم و در بازی دوستانه به میدان برویم حضور همه بازیکنان مهم است. قبول دارم باشگاه‌ها هزینه کردند و به بازیکنانشان نیاز دارند اما این خواهش را از مربیان خوب ایران دارم که دراین برهه چند ماهه با ما همکاری کنند و اجازه حضور بازیکنان خود را در تورنمنت‌ها بدهند. ما از همین حالا این تفکر را داریم که باشگاه همکاری لازم را انجام می‌دهد و بازیکنان با ما هستند. 

سرمربی تیم ملی جوانان در مورد مشکلات مالی تیمش تصریح کرد: برای کار در تیم ملی جوانان بسیار سختگیر هستم و زمان بسیار زیادی را جهت آماده‌سازی تیم در نظر می‌گیرم. به همین خاطر از همکارانم خواسته‌ام شغل دیگری به جز تیم ملی جوانان نداشته باشند. قبل از مسئولیتم به عنوان معاونت اداره کل ورزش جوانان استان تهران فعالیت می‌کردم اما به خاطر تیم ملی جوانان و اینکه فوتبال را عاشقانه دوست دارم این مسئولیت را رها کردم. این شرایط را همکاران من هم در رابطه با تیم ملی جوانان در پیش گرفتند. امیدوارم دستمزد همکارانم سر وقت پرداخت شود. البته مشکلی از این بابت نداریم و به جمع‌بندی لازم رسیدیم. به این مسائل خیلی فکر نمی‌کنیم چراکه ما به دنبال رسیدن به اهداف بزرگ‌تری هستیم و مسائل مادی تاثیر چندانی بر روند کاری ما نداشته است. 

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا قراردادهای جدید اعضای کادر فنی تیم ملی جوانان امضا شده است، اظهار داشت: قراردادهای ما تا تاریخ اول آذر بود اما طبق صحبتی که انجام شده قرار است تیم را تا المپیک 2020 مدیریت کنیم و برنامه خود را ارائه دادیم و قرار شد برنامه خود را به صورت ریزتر و دقیق‌تر ارائه کنیم که این موضوع مورد استقبال قرار گرفته است. 

پیروانی در پاسخ به این سوال که آیا این مسئولیت تیم ملی امید را هم برعهده گرفته است، تصریح کرد: ما برنامه خود را ارائه کردیم که دارای پلن‌های مختلف است. از طریق فدراسیون صحبتی با من شده اما ما این برنامه را به نحوی طراحی کردیم که هر کس دیگری هم مدنظر مسئولان قرار گرفت بتواند از آن استفاده کند. این مسیر پیش‌فرضی است که ما برای تیم ملی جوانان در نظر گرفتیم. تیم ما در مسابقات بحرین در رده سنی زیر 19 سال بود. این تیم در مسابقات جام جهانی به رده سنی زیر 20 سال می‌رسد. در مسابقات آسیایی 2018 جاکارتا این تیم در رده سنی زیر 21 سال قرار می‌گیرد و سپس با کسب تجربه بسیار خوب و با ارزش آماده رقابت‌های مقدماتی المپیک می‌شود. در این مسیر یکسری بازیکنان از ما جدا می‌شوند و عده دیگری هم اضافه خواهند شد. این پیشنهادی بود که من ارائه کردم و مورد استقبال قرار گرفت هر همکار دیگری هم در این راستا مدنظر قرار بگیرد می‌تواند از این مسیر استفاده کند. ما در گذشته تیم‌هایی را به مسابقات آسیایی اعزام می‌کردیم و سپس آن تیم کارش به پایان می‌رسید و تیم دیگری به رقابت‌های مقدماتی المپیک می‌رفت. من پیشنهاد دادم همین تیم را مدیریت کنید و باعث افزایش تجربه بازیکنان شویم. این کاری است که ژاپن هم انجام داده است. اینکه ما بخواهیم از سهمیه بزرگسالان استفاده کنیم و بعدا برای مسابقات المپیک نفرات دیگری را مورد استفاده قرار دهیم هیچ کمکی به ما نخواهد کرد. 

پیروانی در پایان صحبت‌های خود تصریح کرد: از همه افرادی که در موفقیت‌های تیم ملی جوانان تاثیرگذار بودند تشکر می‌کنم. ما تلاش زیادی در کنار حمایت‌هایی که صورت گرفت انجام دادیم تا شرایط حضور در جام جهانی فراهم شود. امیدوارم این بازیکنان شایسته در جام جهانی هم بتوانند خوش بدرخشند. ما بازیکنانی داریم که در سطحی بالا فوتبال بازی می‌کنند. باید از باشگاه‌ها مربیان لیگ برتری و مربیانی که در شهرستان‌ها با وجود سختی‌های زیاد در جهت آماده‌سازی بازیکنان تلاش می‌کنند تشکر کنم. از همکاران خوبم که دو سال صمیمانه تلاش کردند تشکر می‌کنم و همچنین قدردان زحمات اعضای فدراسیون فوتبال هستم. جا دارد از رسانه‌ها که چتر حمایتی خود را طی دو سال گذشته بالای سر این تیم قرار داده بودند تشکر ویژه‌ای کنم و امیدوارم این حمایت‌ها در ادامه مسیر پشتیبان تیم ما باشد. 

انتهای پیام/ا

منبع: ورزشی فارس

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان