۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین امروز شاهدیم با امضای برخی از مدیران دانشگاه‌ها، استکبارستیزی مورد هجمه قرار می‌گیرد
کد خبر: ۲۱۸۹۵۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۱۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین:

امروز شاهدیم با امضای برخی از مدیران دانشگاه‌ها، استکبارستیزی مورد هجمه قرار می‌گیرد

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: متأسفانه امروز در حضور برخی از مدیران دانشگاه‌ها و یا با امضای آن‌ها، استکبارستیزی مورد هجمه قرار می‌گیرد.

 امروز شاهدیم با امضای برخی از مدیران دانشگاه‌ها، استکبارستیزی مورد هجمه قرار می‌گیرد
به گزارش خبرنگار دانشگاه صبح قزوین ، به مناسبت روز دانشجو، نمایندگان تعدادی از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان با آیت‌الله عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه قزوین دیدار و گفتگو کردند.

آیت‌الله عابدینی در این دیدار با اشاره به اینکه محرم و صفر عامل ماندگاری اسلام است، اظهار کرد: در زیارت عاشورا خطاب به امام حسین (ع) می‌خوانیم "اِنی سِلم لِمن سالَمکُم و حَرب لِمن حاربَکم و ولی لمن والاکم و عدو لمن عاداکم"؛ نباید این جملات فقط یک شعار در زندگی ما باشد بلکه باید حقیقتاً به آن عمل کنیم.

وی در ادامه افزود: زمانی که ما در زیارت عاشورا این جملات را بر زبان جاری می‌کنیم، پس نباید به سیدالشهدا (ع) دروغ بگوییم؛ یعنی باید با صداقت و علاقه به دوستان و محبان امام خدمت کنیم و با دشمنان ایشان دشمن باشیم و در این دشمنی کوتاهی نکنیم.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: اگر ما دوستی با دوستان امام حسین (ع) و دشمنی با دشمنان حضرت را به صورت رسمی در زندگی و جامعه خود اجرایی کنیم، بسیاری از مشکلاتی که امروز با آن دست و پنچه نرم می‌کنیم، مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه راه ما با افرادی که نسبت به تفکر امام حسین (ع) زاویه دارند، به خوبی مشخص است، عنوان کرد: خداوند افرادی را که با ظاهرسازی می‌خواهند در دستگاه امام حسین (ع) حضور داشته باشند، منافق خطاب کرده و برای آن‌ها عذاب شدیدی در نظر گرفته است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین منافقان را جزو بدترین دشمنان دین برشمرد و گفت: در قرآن کریم آمده است، شهادت می‌دهیم، منافقان دروغ می‌گویند؛ منافقان هیچ نقطه مشترکی باهم نداشته و از همدلی به دورند.

وی تصریح کرد: در حماسه پیاده روی اربعین نکته‌ای وجود دارد که باید مدنظر قرار بگیرد و آن شعار "اَللهُمَ اِنی اُشهِدکُ اَنی وال لمن والا و عاد لمن عادا" است که می‌گوید؛ خدایا من تو را شاهد می‌گیرم که من دوست، همراه و همرزم همه افرادی هستم که با سیدالشهدا (ع) دست دوستی، همراهی و ولایت پذیری داده‌اند و تو را شاهد می‌گیرم که در دشمنی با دشمنان ایشان کوتاه نخواهم آمد.

عایدینی اضافه کرد: نکته‌ای که در زیارت عاشورا و زیارت اربعین بیان شد چکیده‌ای از این دو ماه محرم و صفر بود که باید مدنظر همه ما قرار بگیرد زیرا نقطه مشترک دل‌های همه ما عمل به این نکات است.

وی عنوان کرد: تمسک به ولایت اهل بیت (ع) زمینه‌ای برای جذب دل‌های ماست زیرا در این صورت دارای منافع و اهداف مشترکی هستیم که می‌توانیم با همدلی و همراهی به مقصد خود دست پیدا کنیم.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به موضوع آرمان‌خواهی در کلام رهبر معظم انقلاب، ابراز کرد: آرمان‌خواهی بدین معنا نیست که ما فقط در ایده آل‌های خود سفر کنیم؛ بلکه موضوع آرمان مدنظر خود را نیز باید مشخص کنیم.

وی افزود: ما باید آرمان‌خواهی را با تعیین آرمان‌های قرآنی و دینی، به درون سبک زندگی خود وارد کنیم و ایران اسلامی و تمدن جهانی را بسازیم؛ همان‌گونه که دانشجویانی در عصر ظلم و خفقان به میدان آمدند و فریاد آرمان‌خواهی سر دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: امروز ایران اسلامی با قدرت در جهان حکومت می‌کند و این قدرت فقط سلاح دفاعی و موشکی نیست، بلکه آرمان و اندیشه دینی و اخلاقی، قدرت امروز ماست.

وی با بیان اینکه باید استکبارستیزی در دانشگاه‌ها نِمود داشته باشد، گفت: بسیاری از مدیران دانشگاه‌ها از افراد انقلابی و استکبارستیز هستند اما امروز متأسفانه در حضور برخی از مدیران و یا با امضای آن‌ها، استکبارستیزی مورد هجمه قرار می‌گیرد.

عابدینی با اشاره به ویژگی‌های دانشجویان انقلابی، بیان کرد: دانشجوی انقلابی، دانشجویی است که اجازه حمایت از استکبار را در فضای دانشگاه نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: رسالت مسئولان دانشگاه این است که بستر را برای فعالیت دانشجویانی که دغدغه انقلاب دارند، فراهم کنند.

عضو هیأت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین با بیان این‌که خدمت به مردم وظیفه مسئولان است، ابراز کرد: اگر دولت چهار سال این باور را برای مردم به وجود بیاورد که امریکا کدخداست، این خیانت به ملت است.


امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: عدالت‌خواهی خواسته هر انسانی است و دانشجویان باید برای عدالت‌خواهی در جامعه بسترسازی کنند تا برپایی عدالت دغدغه همه مردم شود.

وی گفت: اگر ما آمریکا را کدخدا دیدیدم، یعنی خود را تحقیر کردیم و فرعون را بر خود مسلط کردیم، اما امروز امریکا از ملت ایران تودهنی‌های زیادی خورده است و جرأت خودنمایی در مقابل ملت ما را ندارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اذعان کرد: متأسفانه برخی مسئولان دولتی ما با مطرح کردن سخنانی، به امریکا دل و جرأت موضع‌گیری علیه ایران را می‌دهند.

وی ادامه داد: کسانی که امریکا را کدخدا می‌کنند، غلط می‌کنند، زیرا این نگاه خلاف منافع اسلام، دین و انقلاب است و چنین مواضعی مستضعفان عالم را از ما ناامید می‌کند.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که برجام خسارت بزرگی برای جامعه ما بود، تصریح کرد: امروز خود مسئولان دولتی نیز متوجه این موضوع شده‌اند. در قضیه برجام عده‌ای متوجه خسارت نشدند، اما برخی نیز متوجه شدند و همچنان به دشمن چراغ سبز نشان دادند.

وی در پایان عنوان کرد: افرادی که به دنبال چراغ سبز نشان دادن به امریکا بودند، همان‌گونه که امریکا هیچ غلطی نتوانسته بکند این افراد هم هیچ قدمی علیه انقلاب نمی‌توانند بردارند؛ زیرا سیل خروش حسینی مردم دشمنان دین را سرجای خود می‌نشاند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار تعدادی از نمایندگان تشکل دانشجویی دانشگاه‌های استان به ارائه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان