۰۹/رمضان/۱۴۴۵

-

۱۴۰۲/۱۲/۲۹ سه شنبه

صبح قزوین شکارچیان غیرمجاز در قزوین دستگیر شدند
کد خبر: ۲۱۸۹۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۷ ساعت: ۱۱:۷ ↗ لینک کوتاه

به همت محیط بانان؛

شکارچیان غیرمجاز در قزوین دستگیر شدند

۳ شکارچی غیرمجاز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز دستگیر شدند.

شکارچیان غیرمجاز در قزوین دستگیر شدند
سیاوش شمسی پور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، اظهار کرد: طی سه عملیات جداگانه 3 شکارچی غیر مجاز توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز، سر محیط بانی الموت شرقی و یگان حفاظت محیط زیست اداره کل دستگیر شدند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در توضیح این خبر اعلام کرد: در عملیات نخست ماموران یگان حفاظت محیط زیست البرز در حین عملیات گشت و کنترل و اجرای قوانین مقررات شکار و صید در حوزه استحفاظی شهرستان البرز موفق شدند یک شکارچی متخلف را که یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی قاچاق دو لول کالیبر 12 با خود حمل می­کرد در مسیر اراضی کبریت میان به هلال رود دستگیر کنند.

وی تصریح کرد: در عملیات دوم ماموران یگان حفاظت محیط زیست اداره کل به همراه ماموران سر محیط بانی منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت شرقی موفق به دستگیری یک نفر شکارچی در ارتفاعات الموت شدند که حامل یک قبضه اسلحه گلوله زن و لاشه دو راس کل وحشی بود که وسایل، ادوات شکار و لاشه حیوانات شکار شده ضبط شد.

شمسی پور افزود: در عملیات سوم ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان البرز موفق به دستگیری یک شکارچی متخلف به همراه لاشه چهار پرنده شامل دو قطعه گنجشک شکم سیاه، یک قطعه سار معمولی و یک قطعه طرقه چکاوک در مسیر اراضی کشت و صنعت شریف­آباد شدند.

وی اضافه کرد: متخلف با استفاده از یک قبضه اسلحه بادی کالیبر 5/5 اقدام به شکار این پرندگان کرده بود که اسلحه وی نیز تا صدور حکم قضایی ضبط شد.

در پایان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین اعلام کرد پرونده متخلفین جهت پیگیری قضایی به مراجع قضایی ارسال شده است.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان