۱۱/شوّال/۱۴۴۵

-

۱۴۰۳/۰۲/۰۱ شنبه

صبح قزوین کتاب " ترنم وصل" رونمایی شد
کد خبر: ۲۱۸۷۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۹/۱۶ ساعت: ۱۳:۳۶ ↗ لینک کوتاه

در دومین اجلاس استانی نماز ؛

کتاب " ترنم وصل" رونمایی شد

مجموعه مقالات و تجربیات حاصل از برگزاری بیست و چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز که سال گذشته در استان قزوین برگزار شد با نام کتاب "ترنم وصل" رونمایی شد.

کتاب " ترنم وصل" رونمایی شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، پیش از ظهر امروز آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین در دومین اجلاس استانی نماز به یکی از آسیب‌های اجتماعی نادیده گرفتن نماز اشاره کرد و گفت: خداوند در سوره بقره انسان‌ها را به سه گروه مؤمنین، منافقان و کفار تقسیم بندی کرده و البته این مباحث پیش از اسلام نیز وجود داشته است.

وی افزود: آیات قابل توجهی در قرآن کریم به موضع نفاق اشاره دارند و منافقان افرادی هستند که در مقابل خدا و بندگان او نیرنگ و حیله‌گری می‌کنند.

منافقین در نمازهایشان کسالت دارند
عابدینی ادامه داد: یکی از نشانه‌های نفاق در قرآن کریم نبود نشاط معنوی و بی رمقی برای پرپایی نماز است؛ چنین افرادی در نمازهایشان کسالت دارند و به میزان بسیار اندکی از خداوند یاد می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به سایر نشانه‌های منافقان، گفت: منافقان کسانی هستند که فساد را اصلاح می‌نامند و به مؤمنان به چشم حقارت نگاه می‌کنند و آن‌ها را مورد تمسخر قرار می‌دهند.

منافقین به دشمن چراغ سبز نشان می‌دهند
وی تصریح کرد: یکی از آسیب‌های نفاق در جامعه دشمن گرایی و دشمن ناشناسی است چنین افرادی منافع کشور را با دشمنان در میان می‌گذارند و به آنان چراغ سبز نشان می‌دهند.

عابدینی ادامه داد: انسان تنها با تکیه بر پیامبر(ص)، ولایت و ائمه اطهار می‌تواند به عزت برسد اما رفتار و منش منافقان در ولایت خدا نمی‌گنجد و در ساختار نظام اجتماعی نیز شاکله‌ای ندارد.

امام جمعه قزوین در خاتمه از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی به عنوان بازوی توانمند مقام معظم رهبری در ستاد اقامه نماز یاد کردند.

رونمایی از کتاب " ترنم وصل"
در پایان این مراسم با حضور، آیت الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان، فریدون همتی استاندار قزوین، سید قریش موسوی مسئول ستاد اقامه نماز استان قزوین، حجت الاسلام علیرضا تراشیون، منوچهر حبیبی معاون استاندار و سید سعید شاهرخی معاون سیاسی امنیتی استاندار از کتاب "ترنم وصل" رونمایی شد.

مجموعه مقالات و تجربیات حاصل از برگزاری بیست و چهارمین دوره اجلاس سراسری نماز که سال گذشته در استان قزوین برگزار شد با نام "ترنم وصل" به همت شهردار قزوین چاپ شده است.

سال گذشته 3 هزار اثر به دبیرخانه اجلاس نماز ارسال شده که از این تعداد 24 اثر انتخاب و در تدوین این کتاب از این آثار استفاده شده است.

انتهای پیام/9003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان